Omgaan met agressie

Type product
Logo van 360Veiligheid
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 360Veiligheid heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 3 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

10
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met agressie
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Ayse Kovalli
Bewindvoerder
10
Omgaan met agressie

"Zeer tevreden over de cursus Omgaan met agressie. Als bewindslied/ schuldhulpverlenings-organisatie krijgen wij regelmatig te maken met agressie. Ik kijk terug op een een hele goeie cursus van 360Veiligheid. Goed en pakkend programma en legde bij ons precies de vinger op de zere plek. Met een acteur erbij zonder wij de situaties levensecht nabootsen en leerden wij tools die ons nu nog steeds dagelijks helpen.

Fijne cursus, een echte aanrader!" - 02-12-2017 19:48

"Zeer tevreden over de cursus Omgaan met agressie. Als bewindslied/ schuldhulpverlenings-organisatie krijgen wij regelmatig te maken met agre… alles lezen - 02-12-2017 19:48

Beschrijving

Cursus omgaan met agressie

Medewerkers kunnen in contact met klanten en collega’s geconfronteerd worden met agressie en grensoverschrijdend gedrag, voorbeelden hiervan zijn o.a. een agressieve klant, pesten op de werkvloer, discriminatie of seksuele intimidatie. Dit gedrag kan gevolgen hebben voor het welzijn van de medewerkers.

Het is belangrijk dat medewerkers goed voorbereid zijn op dit soort situaties. Dit soort gedrag is immers in de Arbowet opgenomen bij de “psychosociale arbeidsbelasting”.  Werkgevers zijn op grond van deze wet verplicht om beleid te voeren dat er op gericht is deze vorm van arbeidsbelasting te voorkomen of te beperken.

Daarom is belangrijk om te weten wat je in zo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met Agressie & Emotie, Omgaan met, Assertiviteit, Conflicthantering en Klachtenbehandeling.

Cursus omgaan met agressie

Medewerkers kunnen in contact met klanten en collega’s geconfronteerd worden met agressie en grensoverschrijdend gedrag, voorbeelden hiervan zijn o.a. een agressieve klant, pesten op de werkvloer, discriminatie of seksuele intimidatie. Dit gedrag kan gevolgen hebben voor het welzijn van de medewerkers.

Het is belangrijk dat medewerkers goed voorbereid zijn op dit soort situaties. Dit soort gedrag is immers in de Arbowet opgenomen bij de “psychosociale arbeidsbelasting”.  Werkgevers zijn op grond van deze wet verplicht om beleid te voeren dat er op gericht is deze vorm van arbeidsbelasting te voorkomen of te beperken.

Daarom is belangrijk om te weten wat je in zo’n situatie het best kunt doen. Een belangrijk doel van deze cursus is het vergroten van zelfvertrouwen en het ontwikkelen van zelfbeheersing en weerbaarheid. Op deze manier leert de cursist grensoverschrijdent gedrag om te buigen in eigen voordeel zodat de cursist zelfs klantgericht en collegiaal te werk kan gaan.

De inhoud van de cursus

Wij vinden maatwerk zeer belangrijk, immers is geen enkele organisatie hetzelfde. Op basis van een intake bepalen wij samen welk van onderstaande onderwerpen meer aan de orde moeten komen tijdens de training. De volgende onderwerpen behandelen wij tijdens de training:

  • Wat is agressie
  • Vormen van agressie
  • Persoonlijke ervaringen
  • Stressreactie
  • Zelfcontrole en vertrouwen
  • Wet en regelgeving
  • Effectieve reacties en interventies

Competenties na de training

De cursus:"Omgaan met agressie", vergroot het zelfvertrouwen en ontwikkelt de zelfbeheersing en weerbaarheid van de cursist. Hierdoor kan de cursist klantgericht en collegiaal blijven werken. De cursist krijgt inzicht in het eigen gedrag en reactie en leert effectief om te gaan met escalaties.

Na afloop van de agressietraining ‘agressie in de zorg’ is de cursist beter in staat om:

  • Verschillende soorten van grensoverschrijdend gedrag te herkennen 
  • Op de juiste wijze met grensoverschrijdend gedrag om te gaan en dit om te buigen naar eigen voordeel
  • Het zelfvertrouwen en weerbaarheid te vergroten en zichzelf te beheersen (professionele vaardigheden)
  • Gemeenschappelijke grenzen te bewaken
  • Inzicht te krijgen in primaire reacties en persoonlijke grenzen
  • Conflicten te voorkomen 

Onze trainingsvormen

Ieder persoon en bedrijf is uniek. Daarom hanteren wij geen standaardpakketten en zijn onze cursussen Omgaan met agressie altijd maatwerk. De meest voorkomende trainingsvormen hebben wij hieronder voor u in beeld gebracht:

  • ½ dag groepstraining. Bij een groepstraining bepalen wij samen met de opdrachtgever de behoefte van de werkgever en de cursisten. Wij zorgen voor maatwerk. De training bestaat uit theorie afgewisseld met enkele kleine praktijkoefeningen.
  • 1 daagse groepstraining. In de ochtend behandelen wij hetzelfde programma als de ½ dag groepstraining. Na de lunch bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van een acteur (optioneel). We oefenen dan met realistische casussen afgestemd op de groep cursisten. Indien er geen gebruik gemaakt wordt van een acteur, gaan we dieper in op de theorie en behandelen we praktijkcasussen die de cursisten vooraf hebben kunnen inbrengen. Alles zal plaatsvinden in een veilige leeromgeving.
  • ½ dag groepstraining + E-Learning. De cursisten hebben voor de praktijkdag de theorie gevolgd middels de e-learning module. Zij leren hierin online, op eigen tempo, alle relevantie theorie over agressie. Bij aanvang van de praktijkdag herhalen we even de onderwerpen zoals geleerd in de e-learning. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van een acteur (optioneel) of om realistische casussen te oefenen die de cursisten vooraf hebben kunnen inbrengen.

Acteur 

De trainingen zijn standaard zonder trainingsacteur, deze is optioneel voor de 1 daagse groepstraining en ½ dag groepstraining + e-learning. Vraag ons naar de mogelijkheden om de trainingsacteur in te zetten.

Groepsgrootte en doelgroep

Om elke cursist voldoende aandacht te schenken, geven wij de voorkeur aan groepen van maximaal 12 personen. De cursus is geschikt voor bedrijven en groepen.

  • Zorg
  • Overheid
  • Publieke sector
  • Receptie
  • Etc.

Nieuwsgierig geworden naar de cursus:"Omgaan met agressie", neem dan contact op met ons.

10
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met agressie
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Ayse Kovalli
Bewindvoerder
10
Omgaan met agressie

"Zeer tevreden over de cursus Omgaan met agressie. Als bewindslied/ schuldhulpverlenings-organisatie krijgen wij regelmatig te maken met agressie. Ik kijk terug op een een hele goeie cursus van 360Veiligheid. Goed en pakkend programma en legde bij ons precies de vinger op de zere plek. Met een acteur erbij zonder wij de situaties levensecht nabootsen en leerden wij tools die ons nu nog steeds dagelijks helpen.

Fijne cursus, een echte aanrader!" - 02-12-2017 19:48

"Zeer tevreden over de cursus Omgaan met agressie. Als bewindslied/ schuldhulpverlenings-organisatie krijgen wij regelmatig te maken met agre… alles lezen - 02-12-2017 19:48

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.