Callcentermedewerker

Type product
Niveau
Logo van Academie Mercuur
Opleiderscore: starstarstarstar_halfstar_border 7 Academie Mercuur heeft een gemiddelde beoordeling van 7 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Beschrijving

Callcentermedewerker

Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er zijn twee soorten callcenter werk “inbound” en “outbound”:

  • Bij inbound gesprekken/contacten benadert de klant/afnemer het contactcenter (telefonisch of digitaal) voor informatie, advies, een bestelling, boeking, klacht, helpdeskdienst e.d. 
  • Bij outbound gesprekken/contacten benadert het contactcenter (potentiële) klanten over bijvoorbeeld leveringsdata of voor het maken van bezoekafspraken. De contactcenter medewerker bouwt aan en onderhoudt klantrelaties.

Competentie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Callcentermedewerker

Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er zijn twee soorten callcenter werk “inbound” en “outbound”:

  • Bij inbound gesprekken/contacten benadert de klant/afnemer het contactcenter (telefonisch of digitaal) voor informatie, advies, een bestelling, boeking, klacht, helpdeskdienst e.d. 
  • Bij outbound gesprekken/contacten benadert het contactcenter (potentiële) klanten over bijvoorbeeld leveringsdata of voor het maken van bezoekafspraken. De contactcenter medewerker bouwt aan en onderhoudt klantrelaties.

Competenties van een Callcentermedewerker:

  • een dienstverlenende instelling hebben
  • geduldig en vriendelijk zijn
  • goed kunnen samenwerken
  • een aangename, duidelijke stem hebben
  • goed kunnen luisteren
  • goede communicatieve vaardigheden
  • beschikken over goede commerciële vaardigheden

Deze opleiding bestaat uit de volgende modulen:

  • Toetsenbordvaardigheid
  • Telefoneren
  • Tekstverwerken (Word)
  • Klantcontacten

Het is ook mogelijk om je in te schrijven voor één of enkele losse cursussen.

Algemene informatie over de opleiding

Benodigde vooropleiding: 
Geen specifieke vooropleiding nodig

Examens: 
De examens worden afgenomen door het LSSO. Het examenbureau LSSO is een onafhankelijk instituut, dat zorgt voor objectieve examinering.

Diplomering:
Alle modules worden afgesloten met een LSSO-examen. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een LSSO-erkend landelijk certificaat. De certificaten voor de 4 modulen geven recht op het LSSO-diploma Callcentermedewerker

Vervolgopleiding(en):
Als je de opleiding met succes hebt afgerond, heb je de volgende vervolgmogelijkheden:

  • Telefonist / Receptionist: (alleen de module: Praktijkvaardigheden)
  • Administratief medewerker (de modulen: Praktijkvaardigheden, Rekenvaardigheid en Spreadsheet (Excel))
  • Medewerker klantenservice: (de modulen: Zakelijk Engels en Marketing)

Hoe volg je de studie?
Bij Academie Mercuur volg je je studie via ‘Blended Learning’. Blended Learning is een combinatie van e-learning en persoonlijk contact. Je ontvangt toegang tot je digitale lesboek in onze blended learning-omgeving, waarin lessen op film te volgen zijn. Heb je vragen? Je kunt ze direct stellen via ons forum. Daarnaast worden er studie- en coachingsbijeenkomsten gepland. 

Personal studiecoach
Na opgave belt jouw personal studiecoach je om te overleggen over de planning van je studie. Er wordt een persoonlijk plan gemaakt, daarna wordt je iedere 14 dagen gebeld over jouw studievoortgang. Je ontvangt tips en past eventueel je studieplanning aan. Dus: een ideale stok achter de deur!

Examentraining
Voor verschillende modulen van het LSSO hebben wij een uitgebreide examentraining ontwikkeld. Zo ben je helemaal klaar voor de examens.

Blended Learning: een combinatie van e-learning en persoonlijk contact

  • je bepaalt je eigen studietempo
  • je kunt snel starten
  • een personal studiecoach gedurende de studie
  • vaste mentor aangaande alle studiezaken
  • 4 maanden toegang per cursus tot de digitale leerweg met instructiefilms
  • beschikking over het digitale lesmateriaal (digitaal lesboek, lessen op film + antwoorden)
  • een extra papieren boek per module
  • toegang tot studie- en coachingsbijeenkomsten
  • toegang tot een examentraining voor de theorievakken
  • toegang tot het forum voor al je vragen

Het lesgeld
De prijs voor de gehele opleiding is € 1.080,00. Aanmelding voor de opleiding is mogelijk via onze website.

Deze prijs is btw-vrij en exclusief examengeld (dit betaal je bij de exameninstantie bij inschrijving voor een examen) voor al onze opleidingen gelden onze algemene voorwaarden.

Termijnbetaling / annulering
Betaling in termijnen is niet mogelijk. Wel kun je inschrijven per opleidingsonderdeel (per cursus of per twee cursussen), waardoor je elke keer alleen die onderdelen betaalt. Dit heeft hetzelfde effect als termijnbetaling.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)