Callcentermedewerker
Beschrijving
Callcentermedewerker
Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er zijn twee soorten callcenter werk “inbound” en “outbound”:
- Bij inbound gesprekken/contacten benadert de klant/afnemer het contactcenter (telefonisch of digitaal) voor informatie, advies, een bestelling, boeking, klacht, helpdeskdienst e.d.
- Bij outbound gesprekken/contacten benadert het contactcenter (potentiële) klanten over bijvoorbeeld leveringsdata of voor het maken van bezoekafspraken. De contactcenter medewerker bouwt aan en onderhoudt klantrelaties.
Competentie…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Callcentermedewerker
Een callcenter medewerker wordt ingezet voor het telefonisch benaderen van bedrijven of particulieren voor het aanbieden van producten of diensten. Je komt veelal te werken bij een contactcenter. Er zijn twee soorten callcenter werk “inbound” en “outbound”:
- Bij inbound gesprekken/contacten benadert de klant/afnemer het contactcenter (telefonisch of digitaal) voor informatie, advies, een bestelling, boeking, klacht, helpdeskdienst e.d.
- Bij outbound gesprekken/contacten benadert het contactcenter (potentiële) klanten over bijvoorbeeld leveringsdata of voor het maken van bezoekafspraken. De contactcenter medewerker bouwt aan en onderhoudt klantrelaties.
Competenties van een Callcentermedewerker:
- een dienstverlenende instelling hebben
- geduldig en vriendelijk zijn
- goed kunnen samenwerken
- een aangename, duidelijke stem hebben
- goed kunnen luisteren
- goede communicatieve vaardigheden
- beschikken over goede commerciële vaardigheden
Deze opleiding bestaat uit de volgende modulen:
- Toetsenbordvaardigheid
- Telefoneren
- Tekstverwerken (Word)
- Klantcontacten
Het is ook mogelijk om je in te schrijven voor één of enkele losse cursussen.
Algemene informatie over de opleiding
Benodigde vooropleiding:
Geen specifieke vooropleiding nodig
Examens:
De examens worden afgenomen door het LSSO. Het examenbureau LSSO is
een onafhankelijk instituut, dat zorgt voor objectieve
examinering.
Diplomering:
Alle modules worden afgesloten met een LSSO-examen. Bij voldoende
resultaat geeft dit recht op een LSSO-erkend landelijk certificaat.
De certificaten voor de 4 modulen geven recht op het LSSO-diploma
Callcentermedewerker
Vervolgopleiding(en):
Als je de opleiding
met succes hebt afgerond, heb je de volgende
vervolgmogelijkheden:
- Telefonist / Receptionist: (alleen de module: Praktijkvaardigheden)
- Administratief medewerker (de modulen: Praktijkvaardigheden, Rekenvaardigheid en Spreadsheet (Excel))
- Medewerker klantenservice: (de modulen: Zakelijk Engels en Marketing)
Hoe volg je de studie?
Bij Academie Mercuur volg je je studie via ‘Blended Learning’.
Blended Learning is een combinatie van e-learning en persoonlijk
contact. Je ontvangt toegang tot je digitale lesboek in onze
blended learning-omgeving, waarin lessen op film te volgen zijn.
Heb je vragen? Je kunt ze direct stellen via ons forum. Daarnaast
worden er studie- en coachingsbijeenkomsten
gepland.
Personal studiecoach
Na opgave belt jouw personal studiecoach je om te overleggen over
de planning van je studie. Er wordt een persoonlijk plan gemaakt,
daarna is er iedere 14 dagen contact over jouw studievoortgang. Je
ontvangt tips en past eventueel je studieplanning aan. Dus: een
ideale stok achter de deur!
Examentraining
Voor verschillende modulen van het LSSO hebben wij een uitgebreide
examentraining ontwikkeld. Zo ben je helemaal klaar voor de
examens.
Blended Learning: een combinatie van e-learning en persoonlijk contact
- je bepaalt je eigen studietempo
- je kunt snel starten
- een personal studiecoach gedurende de studie
- 4 maanden toegang per cursus tot de digitale leerweg met instructiefilms
- beschikking over het digitale lesmateriaal (digitaal lesboek, lessen op film + antwoorden)
- een extra papieren boek per module
- toegang tot studie- en coachingsbijeenkomsten
- toegang tot een examentraining voor de meeste theorievakken
- toegang tot het forum voor al je vragen
Kijk voor meer informatie op academiemercuur.nl
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.