ITIL®4 Managing Professional Transition (MPT) - eLearning (inkl. Exam)
Beschrijving
ITIL®4 Managing Professional Transition (MPT) - eLearning (inkl. Exam)
Leer hoe u IT-middelen effectief kunt beheren
OVER DE CURSUS
Het doel van de ITIL4 Managing Professional Transition-kwalificatie is:
- om kandidaten van de vorige versie van ITIL de mogelijkheid te geven over te gaan naar ITIL4 en tevens het certificaat ITIL4 Managing Professional te behalen
- om kandidaten inzicht te geven in de nieuwe concepten en definities van ITIL4 Foundation, inclusief de belangrijkste verschillen tussen de vorige iteratie van ITIL3 en ITIL4 en hoe deze praktisch kunnen worden toegepast
- om kandidaten inzicht te geven in de belangrijkste elementen van elk van de vier ITIL Managing Professional (M…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
ITIL®4 Managing Professional Transition (MPT) - eLearning (inkl. Exam)
Leer hoe u IT-middelen effectief kunt beheren
OVER DE CURSUS
Het doel van de ITIL4 Managing Professional Transition-kwalificatie is:
- om kandidaten van de vorige versie van ITIL de mogelijkheid te geven over te gaan naar ITIL4 en tevens het certificaat ITIL4 Managing Professional te behalen
- om kandidaten inzicht te geven in de nieuwe concepten en definities van ITIL4 Foundation, inclusief de belangrijkste verschillen tussen de vorige iteratie van ITIL3 en ITIL4 en hoe deze praktisch kunnen worden toegepast
- om kandidaten inzicht te geven in de belangrijkste elementen van elk van de vier ITIL Managing Professional (MP) -modules.
VEREISTEN
Minimaal 17 studiepunten van de ITIL v3 Foundation en Intermediate / Practitioner modules of ITIL Expert certificaat. ITIL4 Foundation kan worden geaccepteerd om ITIL v3 Foundation te vervangen, maar kandidaten moeten nog steeds 15 studiepunten halen uit v3 PRC / INT.
LEERDOELEN
Deze cursus is onderverdeeld in modules en aan het einde moet u:
ITIL4 Foundation
- Begrijp de belangrijkste concepten van servicemanagement
- Begrijpen hoe de ITIL-leidende principes een organisatie kunnen helpen bij het adopteren en aanpassen van servicemanagement
- Begrijp de vier dimensies van servicemanagement
- Begrijp het doel en de componenten van het ITIL-servicewaardesysteem
- Begrijp de activiteiten van de servicewaardeketen en hoe deze met elkaar verbonden zijn
Create Deliver & Support (CDS)
- Begrijpen hoe u een servicewaardestroom plant en opbouwt om services te creëren, leveren en ondersteunen
- Weet hoe relevante ITIL-praktijken bijdragen aan de creatie, levering en ondersteuning van de SVS en waardestromen
- Weet hoe u diensten moet creëren, leveren en ondersteunen
Drive Stakeholder Value (DSV)
- Begrijp hoe customer journeys worden vormgegeven
- Weet hoe u relaties met belanghebbenden kunt bevorderen
- Weet hoe u de vraag kunt vormgeven en serviceaanbod kunt definiëren
- Weet hoe u klanten en gebruikers kunt in- en uitschakelen
- Weet hoe je samen moet handelen om te zorgen voor voortdurende co-creatie van waarde (serviceconsumptie / -voorziening)
- Weet hoe u servicewaarde kunt realiseren en valideren
High Velocity IT (HVIT)
- Begrijp concepten met betrekking tot de high-velocity nature van de digitale onderneming, inclusief de eisen die dit aan IT stelt
- Begrijp de levenscyclus van digitale producten in termen van het ITIL ‘operating model’
- Begrijp het belang van de ITIL-leidende principes en andere fundamentele concepten voor het leveren van snelle (high velocity) IT
Direct Plan & Improve (DPI)
- Begrijp de reikwijdte (scope) van wat er gestuurd en / of gepland moet worden, en weet hoe je de belangrijkste principes en methoden van aansturing en planning in die context kunt gebruiken
- Begrijp de rol van GRC en weet hoe u de principes en methoden kunt integreren in het servicewaardesysteem
- De belangrijkste principes en methoden van communicatie en organisatieveranderingsmanagement begrijpen en gebruiken om de planning en verbetering te sturen
De behandelde onderwerpen
Deze praktische eLearning behandelt alle aspecten die nodig zijn om te slagen voor het ITIL 4 Managing Professional Transition-examen. Het examen beoordeelt of de kandidaat voldoende begrip en praktische toepassing kan aantonen van de concepten die worden behandeld in de volgende ITIL 4-kernpublicaties om het predicaat ITIL 4 Managing Professional te krijgen, waaronder:
- ITIL 4 Foundation: om deelnemers kennis te laten maken met het beheer van moderne IT-ondersteunde diensten, om hen inzicht te geven in de gemeenschappelijke taal en de belangrijkste concepten
- Create, Deliver and Support (CDS): om de kandidaat inzicht te geven in hoe verschillende waardestromen en activiteiten kunnen worden geïntegreerd om IT-ondersteunde producten en diensten, en relevante praktijken, methoden en tools te creëren, leveren en ondersteunen
- Drive Stakeholder Value (DSV): om de kandidaat inzicht te geven in alle soorten betrokkenheid en interacties tussen een serviceprovider en hun klanten, gebruikers, leveranciers en partners, inclusief de belangrijkste CX-, UX- en journey mapping-concepten
- High Velocity IT (HVIT): om de kandidaat inzicht te geven in de manieren waarop digitale organisaties en digitale bedrijfsmodellen functioneren in omgevingen met hoge snelheden
- Direct, Plan and Improve (DPI): de kandidaat voorzien van de praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘lerende en verbeterende’ IT-organisatie te creëren, met een sterke en effectieve strategische richting.
WAT IS INBEGREPEN?
- Videolessen opgenomen door onze geaccrediteerde ITIL4 expert
- Downloadbare PDF-documenten voor elke les
- Oefeningen met onmiddellijke online correctie
- Officieel test examens (2x)
- 120 dagen / 4 maanden toegang
- Geldigheid van de examenvoucher: 12 maanden
- Het officiële online examen is inbegrepen!
EXAMEN EN CERTIFICERING
Voorkennis:
Om examen te kunnen doen, heeft u het volgende nodig:
- ITIL Expert (v3) certificaat
- . Minimaal 17 punten van Foundation & Intermediate / Practitioner
- Of… ITIL 4 Foundation en 15 punten uit de ITIL V3
Examen en certificering: online!
EXAM FORMAT
- Objectieve test - meerkeuze
- Duur 1 uur 30 minuten
- 40 vragen
- 70% nodig (28/40)
- Gesloten boek
REVIEWS
"Net geslaagd voor mijn ITIL Foundation-examen. Met een goed resultaat! Ik ben zo blij! Bedankt AVC, jij bent de beste!" Karin Ericsson
"Zeer goede training! De AVC ITIL4-cursussen dekken de nieuwe ITIL4-syllabus volledig en voegen waardevolle extra's toe om ervoor te zorgen dat leren en begrijpen zo eenvoudig mogelijk is. Perfect voor het toepassen van alle ITIL4-ideeën en -concepten in echte situaties! Ik kan deze ITIL4-training ten zeerste aanbevelen Bedankt, Anders" Anders Berg
AVC
Bekijk onze website (addingvalue .nl) voor ons volledige aanbod van trainingen; zoals: AgilePM; AgilePM; Agile Scrum; AgileSHIFT; AWS; Better Business Cases (BBC); Change Management; CISM, CISSP; COBIT, DevOps; ITIL4; IT4IT; IPMA; ISO/IEC 27001; LeanIT; Management of Portfolios (MoP); Management of Risk (M_o_R); Management of Value (MoV); MSP; Paxis; PMI-ACP; PMI-RMP; PRINCE2; P3O; SAFe; Lean Six Sigma; Software Testing ISTQB; TOGAF; VeriSM en nog veel meer!
Wij hopen u ook te certificeren!
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.