Conversational marketing
Startdata en plaatsen
computer Online: Google Meet 18 apr. 2024 |
computer Online: Google Meet 23 jul. 2024 |
Beschrijving
𝗟𝗮𝗮𝘁 𝗷𝗲 𝗼𝗽𝗹𝗲𝗶𝗱𝗲𝗻 𝗱𝗼𝗼𝗿 𝗯𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗼𝗽𝗹𝗲𝗶𝗱𝗲𝗿 𝘃𝗮𝗻 𝗡𝗲𝗱𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗱 𝟮𝟬𝟮𝟯 𝗶𝗻 𝗱𝗶𝗴𝗶𝘁𝗮𝗹 𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗼𝗹𝗴𝗲𝗻𝘀 𝗱𝗲 𝗘𝗠𝗘𝗥𝗖𝗘𝟭𝟬𝟬!🚀
Wat is conversational marketing?
Conversational marketing is een klantgerichte strategie waarbij real-time en persoonlijke interacties tussen bedrijven en klanten centraal staan. Dit bevat het gebruik van technologie zoals chatbots, live chat en social media kanalen zoals WhatsApp, Instagram en Facebook om direct te communiceren en vragen te beantwoorden. Het doel is om gepersonaliseerde, directe en zinvolle ervaringen te bieden (vaak geautomatiseerd), om zo de klantbetrokkenheid en conversies te vergroten. ‘Het gaat erom dat je je daar begeeft waar de klant het liefst is.
De voordelen van …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
𝗟𝗮𝗮𝘁 𝗷𝗲 𝗼𝗽𝗹𝗲𝗶𝗱𝗲𝗻 𝗱𝗼𝗼𝗿 𝗯𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗼𝗽𝗹𝗲𝗶𝗱𝗲𝗿 𝘃𝗮𝗻 𝗡𝗲𝗱𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗱 𝟮𝟬𝟮𝟯 𝗶𝗻 𝗱𝗶𝗴𝗶𝘁𝗮𝗹 𝗺𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗼𝗹𝗴𝗲𝗻𝘀 𝗱𝗲 𝗘𝗠𝗘𝗥𝗖𝗘𝟭𝟬𝟬!🚀
Wat is conversational marketing?
Conversational marketing is een klantgerichte strategie waarbij real-time en persoonlijke interacties tussen bedrijven en klanten centraal staan. Dit bevat het gebruik van technologie zoals chatbots, live chat en social media kanalen zoals WhatsApp, Instagram en Facebook om direct te communiceren en vragen te beantwoorden. Het doel is om gepersonaliseerde, directe en zinvolle ervaringen te bieden (vaak geautomatiseerd), om zo de klantbetrokkenheid en conversies te vergroten. ‘Het gaat erom dat je je daar begeeft waar de klant het liefst is.
De voordelen van conversational marketing
Conversational marketing zorgt voor directe interactie. De snelheid waarmee je kunt reageren, maakt het tot een krachtige strategie. Hierdoor voelen klanten zich echt gehoord en gezien. Je kunt kanalen kiezen waar jouw doelgroep zich het liefste bevindt en met behulp van slimme technologie eenvoudig een persoonlijke touch geven. Er is direct contact met je doelgroep. Bovendien leer je de klant echt kennen door de dialoog aan te gaan. In een chat via WhatsApp kun je altijd gemakkelijk verder gaan met het gesprek. Je raakt nooit je chatgeschiedenis kwijt, zoals vaak wel het geval is bij chatbots op websites wanneer de gesprekspartners even niet actief zijn.
Voor wie?
Ben je betrokken bij digital marketing, online communicatie en
wil je gaan starten met conversational marketing zoals bijvoorbeeld
Whatsapp of Instagram? dan is deze training perfect voor jou!
Veel voorkennis is niet vereist. Wij nemen jou mee in de wereld van
conversational marketing en je leert hoe je 1-op-1 klantcontact
kunt realiseren voor hyper personalisatie en relevantie.
Wel is het te adviseren om alvast na te denken over de doelen die
jij wilt behalen met conversational marketing.
Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!
Programma
Deze training bestaat o.a. uit de volgende onderdelen:
- Wat is conversational marketing vanuit een omnichannel aanpak;
- Welke tools zijn er en wat zijn de verschillen;
- Op welke manieren kun je mensen triggeren en opt-ins verzamelen;
- Hoe jij conversational marketing van idee naar uitvoer brengt;
- Het meetbaar maken van je campagnes.
Personaliseer je leerervaring: Jouw leerdoelen staan centraal. Geef ze aan ons door, zodat we de training op jou kunnen afstemmen!
Resultaat
Na het volgen van deze training:
- Weet je wat conversational marketing is;
- Weet je hoe je 1-op-1 klantcontact kunt realiseren vanuit marketing perspectief;
- Weet je welke tools je voor conversational marketing kunt inzetten;
- Ben je in staat om doelgericht en gepersonaliseerd coversational marketing in te zetten via Whatsapp en/of social media;
- Ben je in bezit van een certificaat: Conversational marketing
Maatschappelijke impact
Digitalisering is een belangrijke aanjager voor economische
groei voor Nederland. Daarnaast speelt digitale innovatie een
belangrijke rol bij het oplossen van belangrijke maatschappelijke
vraagstukken, zoals het betaalbaar en toegankelijk houden van de
zorg, onze veiligheid en de energietransitie.
Nederland kent negen topsectoren - sectoren waar onderzoekscentra
en het bedrijfsleven wereldwijd in willen uitblinken - waaronder de
Creative Industrie. De rode draad voor alle topsectoren is
technologie en innovatie. Geen sector of bedrijf kan hier nog
zonder.
Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden en verandert de manier
waarop we leven en werken. Om de sterke internationale positie van
Nederland in digitale innovatie vast te houden en te verbeteren,
heeft Nederland meer digitaal vaardige professionals en
tech-geschoolden nodig. Er is namelijk sprake van een substantieel
en structureel tekort aan digital brains in ons
land.
Adwise Academy helpt bedrijven,organisaties en professionals een
blijvende voorsprong op te bouwen in de digitale transformatie. Met
game-changing opleidingen voor digital marketing en innovatie, maar
ook met persoonlijke ontwikkelingstrajecten, en traineeships.
Zo heeft Adwise Academy met het Development Traineeship diverse
professionals omgeschoold tot softwareontwikkelaars, met
baangarantie. Bovendien zijn wij sparrings- en ontwikkelpartner van
bedrijven en organisaties én professionals die future proof willen
zijn en blijven.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.