Digital Marketing Advanced opleiding
- Niveau
- Tijdsduur
- Trainers
+2
- Locatie
- Op locatie, Online
- Startdatum en plaats
Startdata en plaatsen
computer Online: Zoom 4 apr. 2023 tot 6 jun. 202350% korting check_circle Startgarantie Toon roosterevent 4 april 2023, 09:30-12:30, Zoom event 11 april 2023, 09:30-12:30, Zoom event 18 april 2023, 09:30-12:30, Zoom event 9 mei 2023, 09:30-12:30, Zoom event 16 mei 2023, 09:30-12:30, Zoom event 23 mei 2023, 09:30-12:30, Zoom event 30 mei 2023, 09:30-12:30, Zoom event 6 juni 2023, 09:30-12:30, Zoom |
place Almelo 30 mei. 2023 tot 18 jul. 2023check_circle Startgarantie Toon roosterevent 30 mei 2023, 09:30-12:30, Almelo event 6 juni 2023, 09:30-12:30, Almelo event 13 juni 2023, 09:30-12:30, Almelo event 20 juni 2023, 09:30-12:30, Almelo event 27 juni 2023, 09:30-12:30, Almelo event 4 juli 2023, 09:30-12:30, Almelo event 11 juli 2023, 09:30-12:30, Almelo event 18 juli 2023, 09:30-12:30, Almelo |
Beschrijving
Voor wie?
Heb jij basiskennis van digital marketing en wil jij een verdiepingsslag maken? Volg dan nu de opleiding Digital Marketing Advanced. Deze opleiding is bedoeld voor degene die de basis van digital marketing onder de knie heeft en klaar is voor een verdiepingsslag. In de Advanced opleiding ga je hands-on bezig met digital marketing en leer je het geleerde toe te passen in de praktijk.
Programma
Digital marketing strategie
Online marketing is minder online dan je denkt. De basis om succesvol online marketing in te zetten begint bij het fundament. Je leert hoe je een goed fundament bouwt waarop jouw online marketing strategie kan excelleren. De inhoud van de training ziet er als volg…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Voor wie?
Heb jij basiskennis van digital marketing en wil jij een verdiepingsslag maken? Volg dan nu de opleiding Digital Marketing Advanced. Deze opleiding is bedoeld voor degene die de basis van digital marketing onder de knie heeft en klaar is voor een verdiepingsslag. In de Advanced opleiding ga je hands-on bezig met digital marketing en leer je het geleerde toe te passen in de praktijk.
Programma
Digital marketing strategie
Online marketing is minder online dan je denkt. De basis om
succesvol online marketing in te zetten begint bij het fundament.
Je leert hoe je een goed fundament bouwt waarop jouw online
marketing strategie kan excelleren. De inhoud van de training ziet
er als volgt uit:
- Afstemming van de huidige situatie; waar staat het bedrijf nu op het gebied van online marketing;
- Van online channels naar marketing strategie naar business goals;
- Wat is het verschil tussen strategie en tactiek;
- Voordat je begint met online marketing moet de basis goed zijn;
- Ken je doelgroep;
- Hoe speel je hierop in?
Google Analytics 4
Met deze advanced training zet je echt de volgende stap in de
wereld van Google Analytics 4. De inhoud van de training ziet er
als volgt uit:
- Analyseren met Google Analytics 4
- Parameters en Custom Dimensions/Metrics
- Werken met Analysehub
- aangepaste rapportages maken
- Uitbreiden van google Analytics 4.
Concept en Creatie
Met de verdiepingsslag van Concept en Contentmarketing pas je het
Value Proposition Canvas toe, stel je een Customer Value
Proposition op en leer je hoe je een creatief concept kunt
opzetten.
UX & Conversieoptimalisatie
In deze training zet je een vervolgstap om een UX & CRO
professional te worden. Je gaat dieper in op de stof en leert
principes zoals het CRO-proces. De inhoud van de training ziet
er als volgt uit:
- Hoe haal je het maximale rendement uit je doelgroep;
- Hoe zorg je ervoor dat de doelgroep converteert;
- De CRO-piramide met uitgebreide uitleg bij elke stap;
- Praktijkopdracht: Het CRO-proces in de praktijk (van het vinden van obstakels naar het opstellen van een A/B-test).
SEA deel 1: Video & Display Advertising
Na de training ben je in staat om zelfstandig een video campagne te
bedenken en een display campagne op te zetten.
- Introductie van video en display adverteren via YouTube en Google Ads;
- Bereik je online doelgroep met video's en banners;
- Tips en tricks voor video's en banners die geschikt zijn voor online advertising.
SEA deel 2: Google Ads Search- en Shopping
In deze training zet je een vervolgstap om een Google Ads (voorheen
Google Adwords) professional te worden. Je leert de principes van
Search Engine Advertising. Na het volgen van deze training:
- Ben je in staat om responsive advertentieteksten te schrijven;
- Ben je in staat om dynamische zoekadvertentiecampagnes op te zetten;
- Weet je wat de best practices zijn voor een winstgevende search campagne;
- Weet je welke optimalisatie-strategieën werken voor campagnes.
Social Advertising: Facebook, Instagram &
LinkedIn
In deze training zet je een vervolgstap om een Social Ads
professional te worden. Je leert het funnel model toe te passen en
hoe je campagnes maakt in Facebook/Instagram en LinkedIn. Na het
volgen van deze training ben je in staat:
- Het See Think Do Care model toe te passen;
- Targeting op Facebook en Instagram in te richten;
- Meetbaarheid op Facebook en Instagram in te richten;
- Ben je bekend met de gevorderde functies van Social Media Advertising;
- LinkedIn advertising
- Recap beginnerstraining
- Website Demographics & Conversies
- Optimalisatie van LinkedIn campagnes
- Advertentie specificaties en Tips & Tricks
Social Advertising: Snapchat, Pinterest &
TikTok
In deze training zet je een vervolgstap om een Social Ads
professional te worden. Je leert hoe je social ads meetbaar kunt
maken, naar welke cijfers je moet kijken om de resultaten te
beoordelen en weet je alles over Snapchat, Pinterest & TikTok
advertising.
- Social ads meetbaar maken in Google Analytics
- Snapchat, Pinterest & TikTok advertising
- Recap beginnerstraining
- Optimalisaties van Pinterest campagnes
- Advertentie specificaties en Tips & Tricks
Resultaat
Na het volgen van deze
opleiding:
- ken je de ins & outs van digital marketing;
- ken je de belangrijkste, actuele ontwikkelingen en cijfers binnen digital marketing;
- weet je welke data belangrijk is om te analyseren en wat je er mee kan;
- weet je hoe je SEA effectief in kan zetten en wat het succes bepaalt van een SEA campagne;
- weet je hoe je effectieve social advertising campagnes kan opzetten in de diverse kanalen;
- weet je hoe je kwalitatieve opt-ins verkrijgt door het strategisch inzetten van e-mailmarketing;
- ben je in staat om het maximale rendement uit je doelgroep te halen middels UX & CRO;
- ben je in bezit van het Digital Marketing Advanced certificaat.
De specialist van in-house agencies
Het geheim van de movers and shakers in de markt? Digitale denkkracht en doe-mentaliteit zelf in huis hebben. Daarom zijn we dé specialist in het ontwikkelen van een in-house agency. We bouwen het team, leiden mensen op en coachen de top desnoods dagelijks naar baanbrekend resultaat. Met een daadkrachtig in-house agency kan elke organisatie de concurrentie voorblijven. En de beste mensen met een glimlach aan zich binden.
Maatschappelijke impact
Digitalisering is een belangrijke aanjager voor economische
groei voor Nederland. Daarnaast speelt digitale innovatie een
belangrijke rol bij het oplossen van belangrijke maatschappelijke
vraagstukken, zoals het betaalbaar en toegankelijk houden van de
zorg, onze veiligheid en de energietransitie.
Nederland kent negen topsectoren - sectoren waar onderzoekscentra
en het bedrijfsleven wereldwijd in willen uitblinken - waaronder de
Creative Industrie. De rode draad voor alle topsectoren is
technologie en innovatie. Geen sector of bedrijf kan hier nog
zonder.
Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden en verandert de manier
waarop we leven en werken. Om de sterke internationale positie van
Nederland in digitale innovatie vast te houden en te verbeteren,
heeft Nederland meer digitaal vaardige professionals en
tech-geschoolden nodig. Er is namelijk sprake van een substantieel
en structureel tekort aan digital brains in ons
land.
Adwise Academy helpt bedrijven,organisaties en professionals een
blijvende voorsprong op te bouwen in de digitale transformatie. Met
game-changing opleidingen voor digital marketing en innovatie, maar
ook met persoonlijke ontwikkelingstrajecten, het Continuous
learning Program (CLP) en traineeships.
Zo heeft Adwise Academy met het Development Traineeship diverse
professionals omgeschoold tot softwareontwikkelaars, met
baangarantie. Bovendien zijn wij sparrings- en ontwikkelpartner van
bedrijven en organisaties én professionals die future proof willen
zijn en blijven.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.