Digital Recruitment opleiding

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Dennis Westerbeek+2
Locatie
Online
Startdatum en plaats

Digital Recruitment opleiding

Adwise Academy B.V.
Logo van Adwise Academy B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Adwise Academy B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Google Meet
10 okt. 2024 tot 5 dec. 2024
10% korting
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 10 oktober 2024, 09:30-12:30, Google Meet
event 17 oktober 2024, 09:30-12:30, Google Meet
event 24 oktober 2024, 09:30-12:30, Google Meet
event 7 november 2024, 09:30-12:30, Google Meet
event 14 november 2024, 09:30-12:30, Google Meet
event 21 november 2024, 09:30-12:30, Google Meet
event 28 november 2024, 09:30-12:30, Google Meet
event 5 december 2024, 09:30-12:30, Google Meet

Beschrijving

๐—Ÿ๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฏ๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ก๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ฑ '๐Ÿฎ๐Ÿฏ ๐—ฒ๐—ป '๐Ÿฎ๐Ÿฐ ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ถ๐˜๐—ฎ๐—น ๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐—ผ๐—บ๐—บ๐˜‚๐—ป๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—˜๐— ๐—˜๐—ฅ๐—–๐—˜๐Ÿญ๐Ÿฌ๐Ÿฌ!๐Ÿš€

Voor wie is de opleiding digital recruitment?
De strijd op de arbeidsmarkt duurt voort. De kandidaten zijn aan de winnende hand. De toenemende krapte maakt van de arbeidsmarkt een echte kandidatenmarkt. Het bereiken van geschikte mensen is al een opgave; ze overtuigen ronduit een pittige uitdaging. Wil je als recruiter, intercedent, Hr-medewerker of marketeer de nieuwste technologieรซn en methoden inzetten om (toekomstige) medewerkers online nog beter te zoeken, vinden en binden? Of toe aan een switch in jouw loopbaan? Dan is de opleiding Digital Recruitment wat voor jou! Maa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Recruitment, Onboarding, Merkontwikkeling, Brand Management en NIMA Marketing-B.

๐—Ÿ๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฏ๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ก๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ฑ '๐Ÿฎ๐Ÿฏ ๐—ฒ๐—ป '๐Ÿฎ๐Ÿฐ ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ถ๐˜๐—ฎ๐—น ๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐—ผ๐—บ๐—บ๐˜‚๐—ป๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—˜๐— ๐—˜๐—ฅ๐—–๐—˜๐Ÿญ๐Ÿฌ๐Ÿฌ!๐Ÿš€

Voor wie is de opleiding digital recruitment?
De strijd op de arbeidsmarkt duurt voort. De kandidaten zijn aan de winnende hand. De toenemende krapte maakt van de arbeidsmarkt een echte kandidatenmarkt. Het bereiken van geschikte mensen is al een opgave; ze overtuigen ronduit een pittige uitdaging. Wil je als recruiter, intercedent, Hr-medewerker of marketeer de nieuwste technologieรซn en methoden inzetten om (toekomstige) medewerkers online nog beter te zoeken, vinden en binden? Of toe aan een switch in jouw loopbaan? Dan is de opleiding Digital Recruitment wat voor jou! Maak jezelf klaar voor een nieuwe stap in je carriรจre.

Personaliseer je leerervaring: Jouw leerdoelen staan centraal. Geef ze aan ons door, zodat we de training op jou kunnen afstemmen!

Wat leer je tijdens de digital recruitment opleiding?

Tijdens de opleiding krijg je een introductie in de wereld van digital recruitment en ga je dieper in op trends en ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Ook start je met het bepalen van een strategie en het schrijven van een โ€˜employer journeyโ€™.
De volgende disciplines worden behandeld tijdens de opleiding:

Strategie & Candidate journey
In deze training zet je een eerste stap om een Digital Recruiter te worden. Je leert alle basisprincipes van Digital Recruitment.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je waar een digital recruitment strategie aan moet voldoen;
  • Weet je wat het See-Think-Do-Care model is en hoe je het toepast;
  • Weet je hoe je doelgroep schetsen en candidate journeys opstelt;
  • Weet je hoe je tot een optimale 'middelenmix' komt per fase in de candidate journey;
  • Weet je wat de laatste trends en ontwikkelingen zijn;
  • Weet je hoe de toekomst van digital recruitment er mogelijk uit gaat zien.

Recruitment strategie: Middelenmix & business case
Deze training bestaat uit verschillende onderdelen: 

  • Welke kanalen zijn er;
  • Hoe onderzoek en bepaal je de potentie van kanalen?;
  • Welke kanalen zijn interessant voor jouw doelgroep en doelstellingen);
  • Hoe bepaal je de ideale mix aan kanalen op basis van beschikbaar budget?;
  • Hoe vertaal je de recruitment strategie, kanalenmix en budgetten door naar een passende business case.

Training & Workshop Employer brand concept
In deze training zet je een stap om als digital recruiter betere concepten en content te maken. Je leert alle basisprincipes van concept & content op het gebied van recruitment.

Deze training bestaat uit verschillende onderdelen:

  • Wat is employer branding?
  • Wat is de ideale relatie tussen het corporate en employer brand?
  • Hoe ontwikkel ik een employer brand concept?
  • Wat is een EVP en hoe pas ik dit toe?
  • De rol van merkarchetypen.
  • De toepassing van het employer brand in elk van de fases in de journey.
  • Zelf aan de slag met de ontwikkeling van een employer brand.

Moderne vacatureteksten schrijven deel 1
De verschillende generaties op de arbeidsmarkt vragen om verschillende schrijfstijlen in jouw vacatureteksten. Tijdens dit dagdeel leer je hoe je passende en moderne vacatureteksten schrijft die jouw doelgroep aanspreken.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je waarom goede vacatureteksten zo belangrijk zijn;
  • Weet je aan de hand van heel veel voorbeelden wat het verschil is tussen een goede en een slechte vacaturetekst;
  • Weet je hoe je jouw vacatureteksten opstelt en/of verbetert.

Copywriting met AI

Natuurlijk komt in de training ook ChatGPT aan bod. Je leert hoe je deze AI-tool inzet om het schrijfproces te verbeteren en krijgt praktische tips en handige prompts aangereikt die je al meteen tijdens de schrijfopdrachten in de training kunt gebruiken. Maar bovenal leer je in de training wat een tekst een gรณede tekst maakt. Die kennis heb je nodig om de output van ChatGPT te kunnen beoordelen. Het resultaat: sterke vacatureteksten op jouw website, in je nieuwsbrief en/of op je social media-kanalen.

Moderne vacatureteksten schrijven deel 2
In het tweede dagdeel leer je hoe je een intro schrijft op basis van een Job Value Proposition, zodat kandidaten na het intro door willen lezen. Ook leer je veel verschillende schrijftechnieken om je teksten aantrekkelijker en wervender te maken. Een klein voorproefje:

  • Je leert waarom het voor sommige vacatures goed is om op B1-niveau te schrijven (en hoe je dit doet);
  • Je leert kandidaatgericht schrijven;
  • Je ontdekt hoe je een lekker ritme in je zinnen - en dus in je tekst - krijgt;
  • Je oefent met het begrip โ€˜show, donโ€™t tellโ€™, oftewel: beeldend schrijven;
  • Je ontdekt hoe je holle vaten en clichรฉs ombuigt tot concrete taal - en waarom dit voor een vacaturetekst zo belangrijk is.


SEA & Jobboards
Dit dagdeel staat in het teken van outreach. Je gaat aan de slag met het vermarkten van jouw campagnes via social media, zoals LinkedIn Jobs en Indeed.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Kennismaken met online advertising mogelijkheden.
  • We bespreken verschillende soorten campagnes waaronder display campagnes, Youtube campagnes en hoe je ze effectief inzet.
  • Best practices binnen de verschillende kanalen met de focus op Google Ads.
  • Focus op platforms zoals indeed, LinkedIn Jobs en Google Jobs.
  • Stap-voor-stap doorlopen we het proces van het opzetten van een effectieve campagne.
  • Tijdens de training zal er voldoende ruimte zijn om vragen te stellen over jouw specifieke case.
  • Hoe je AI kan inzetten om efficiรซnter te werken en de performance te verbeteren.
  • Niet onbelangrijk: Wij geven je de tools en kennis om te beginnen en een solide basis te leggen voor een succesvolle campagne.

Advertising via Social
Dit dagdeel is een vervolg op Online Outreach: Google Ads. Vandaag ga je aan de slag met de overige social media kanalen, denk aan Facebook, Instagram en Snapchat.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je wat de basis is van social advertising;
  • Weet je wat redenen zijn om social advertising in te zetten;
  • Weet je hoe je social advertising effectief inzet;
  • Weet je hoe je een campagne zelf opbouwt;
  • Weet je hoe je het effect van je inspanningen meet.

Recruiter's Roadmap: Essentials en Strategieรซn voor Succesvol Werven
Met onze praktische benadering en actieve opdrachten wordt elke cursist uitgerust met de kennis om een doeltreffend wervingsplan op te stellen en kandidaten op een innovatieve manier te benaderen en te binden.Deze training bestaat uit verschillende onderdelen: 

  • Proactief werven en de vijf fases hiervan:
  • Doelgroepanalyse
  • Wervingsplan opzetten
  • Zoekopdracht uitvoeren (Boolean search strings)
  • Het eerste contact met kandidaat
  • Database opbouwen
  • Tips & tricks voor het gebruik van LinkedIn als recruiter
  • Hoe gebruik je ChatGPT en AI in recruitment
  • Je gaat actief aan de slag met een aantal opdrachten

Wat kun je na de digital recruitment opleiding?

Na het volgen van deze opleiding:

  • Ben je bekend met alle aspecten van Digital Recruitment;
  • Beheers je vaardigheden als digital recruiter om online (toekomstige) medewerkers beter te vinden en binden;
  • Ben je in staat om een digital recruitment strategie te ontwikkelen;
  • Heb je de kennis van het bereiken en aanspreken van de juiste doelgroepen;
  • Heb je Inzicht in het schrijven van effectieve en moderne vacatureteksten;
  • Heb je vaardigheden in het gebruik van AI en ChatGPT voor het verbeteren van het schrijfproces;
  • Weet je hoe je AI kan benutten tijdens het opzetten en beheren van campagnes;
  • Heb je kennis van online adverteren, inclusief Google Ads en jobboards;
  • Krijg je ervaring met social advertising voor recruitment doeleinden;
  • Weet je hoe je een wervingsplan moet opstellen en het proactief benaderen van kandidaten;
  • Ben je in bezit van het Digital Recruitment opleiding certificaat.

Als de trainingen van deze opleiding niet helemaal aansluiten bij jouw ontwikkelbehoefte, dan is het mogelijk om ze te vervangen door een andere training. Neem gerust contact met ons op, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. We willen graag zorgen dat de opleiding optimaal aansluit bij wat jij nodig hebt.

Maatschappelijke impact

Digitalisering is een belangrijke aanjager van economische groei in Nederland. Daarnaast speelt digitale innovatie een cruciale rol bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken, zoals het betaalbaar en toegankelijk houden van zorg, onze veiligheid en de energietransitie. Nederland herbergt negen topsectoren โ€” sectoren waarin onderzoekscentra en het bedrijfsleven wereldwijd willen uitblinken, waaronder de Creatieve Industrie. De rode draad door alle topsectoren is technologie en innovatie; geen sector of bedrijf kan nog zonder.

Deze ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden en veranderen de manier waarop we leven en werken. Om de sterke internationale positie van Nederland op het gebied van digitale innovatie te behouden en te verbeteren, zijn meer digitaal vaardige professionals en technisch geschoold personeel nodig. Er is namelijk een substantieel en structureel tekort aan 'digital brains' in ons land.

Adwise Academy helpt bedrijven, organisaties en professionals om een blijvende voorsprong te verkrijgen in de digitale transformatie. Wij bieden baanbrekende opleidingen op het gebied van digital marketing en innovatie, evenals persoonlijke ontwikkelingstrajecten en traineeships. Met ons Development Traineeship hebben wij diverse professionals omgeschoold tot softwareontwikkelaars, inclusief een baangarantie. Bovendien fungeren wij als sparrings- en ontwikkelpartner voor bedrijven, organisaties รฉn professionals die toekomstbestendig willen zijn en blijven.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest โ‚ฌ 1,- aan Stichting Edukans.
Anouk van Leussen
Anouk van Leussen
Ik leer jou om een betere copywriter te worden voor jouw bedrijf

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)