Leadgeneratie voor B2B
Startdata en plaatsen
computer Online: Google meet 11 apr. 2025 |
placeUtrecht 1 jul. 2025 |
Beschrijving
๐๐ฎ๐ฎ๐ ๐ท๐ฒ ๐ผ๐ฝ๐น๐ฒ๐ถ๐ฑ๐ฒ๐ป ๐ฑ๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ฏ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐ผ๐ฝ๐น๐ฒ๐ถ๐ฑ๐ฒ๐ฟ ๐๐ฎ๐ป ๐ก๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐น๐ฎ๐ป๐ฑ '๐ฎ๐ฏ ๐ฒ๐ป '๐ฎ๐ฐ ๐ถ๐ป ๐ฑ๐ถ๐ด๐ถ๐๐ฎ๐น ๐บ๐ฎ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐๐ถ๐ป๐ด ๐ฒ๐ป ๐ฐ๐ผ๐บ๐บ๐๐ป๐ถ๐ฐ๐ฎ๐๐ถ๐ฒ ๐๐ผ๐น๐ด๐ฒ๐ป๐ ๐๐ ๐๐ฅ๐๐๐ญ๐ฌ๐ฌ!๐
Voor wie is de training Leadgeneratie voor de B2B?
Leadgeneratie en groei zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden voor B2B-bedrijven. Maar hoe vind je die geschikte leads? Of weet je zeker welke middelen of kanalen je inzet om leads te genereren? Dan is deze training perfect voor jou.
Na het volgen van deze training weet je als geen ander hoe je als marketeer geschikte leads genereert. Maar ook als je bijvoorbeeld wel Marketing Qualified Leads genereert, leer je in deze training ook wat moet je dan doen om daar Sales Qualified Leads van te maken. Verder leer je ook welke …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
๐๐ฎ๐ฎ๐ ๐ท๐ฒ ๐ผ๐ฝ๐น๐ฒ๐ถ๐ฑ๐ฒ๐ป ๐ฑ๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ฏ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐ผ๐ฝ๐น๐ฒ๐ถ๐ฑ๐ฒ๐ฟ ๐๐ฎ๐ป ๐ก๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐น๐ฎ๐ป๐ฑ '๐ฎ๐ฏ ๐ฒ๐ป '๐ฎ๐ฐ ๐ถ๐ป ๐ฑ๐ถ๐ด๐ถ๐๐ฎ๐น ๐บ๐ฎ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐๐ถ๐ป๐ด ๐ฒ๐ป ๐ฐ๐ผ๐บ๐บ๐๐ป๐ถ๐ฐ๐ฎ๐๐ถ๐ฒ ๐๐ผ๐น๐ด๐ฒ๐ป๐ ๐๐ ๐๐ฅ๐๐๐ญ๐ฌ๐ฌ!๐
Voor wie is de training Leadgeneratie voor de B2B?
Leadgeneratie en groei zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden voor B2B-bedrijven. Maar hoe vind je die geschikte leads? Of weet je zeker welke middelen of kanalen je inzet om leads te genereren? Dan is deze training perfect voor jou.
Na het volgen van deze training weet je als geen ander hoe je als marketeer geschikte leads genereert. Maar ook als je bijvoorbeeld wel Marketing Qualified Leads genereert, leer je in deze training ook wat moet je dan doen om daar Sales Qualified Leads van te maken. Verder leer je ook welke tools en kanalen je kunt gebruiken voor het genereren van kwalitatieve leads en waar je rekening mee moet houden bij het creรซren van content.
Deze training is het best geschikt voor marketeers met enige ervaring, omdat je meerdere digital marketing specialismen zult moeten inzetten. Met name content creatie, marketing automation, SEO, social media en online advertising.
Personaliseer je leerervaring: Jouw leerdoelen staan centraal. Geef ze aan ons door, zodat we de training op jou kunnen afstemmen!
Wat leer je tijdens de leadgeneratie voor B2B training?
In deze training ga je aan de slag met leadgeneratie voor B2B. Je gaan de slag met de volgende onderdelen
- Waardepropositie
- Vind je onderscheidend vermogen (BMC)
- Doelgroep differentiatie
- Met welke dimensies hou je rekening
- Creรซer een buyer persona
- Wat is een DMU
- Het verschil tussen beslissers en beรฏnvloeders in de DMU
- Vertical focus
- Content
- Aan welke voorwaarden moet je content voldoen?
- Wat is het verschil tussen content voor korte en lange termijn campagnes
- Kanalen
- Op welke kanalen kun je waardevolle leads vinden?
- Hoe zet je de verschillende kanalen in?
- Hoe zet je account Based Marketing in?
- Tooling
- Hoe meet je resultaten op je website?
- Hoe meet je de resultaten van je lopende campagnes?
- Hoe richt jeje Marketing Automation tool in?
- Korte-en lange termijn inbound marketing
- Wordt een autoriteit d.m.v. thought leadership campagnes
- Activeer organisaties die momenteel in de markt zijn
- Creรซer een constante stroom aan leads door gebruik te maken van inbound marketing
- Partners
- Hoe vind je de juiste partners om mee samen te werken?
- Aan welke voorwaarden moeten je partners voldoen?
- Cross functioneel
- Hoe werk je samen met meerdere disciplines
- Leadgeneratie
- Wat is een MQL
- Wat is een SQL
- Breng alles samen en maak van een websitebezoeker een klant.
Wat kun je na de leadgeneratie voor B2B training?
Na het volgen van deze training:
- Weet je hoe jeje organisatie moet positioneren in de markt, waarmee je onderscheidend bent t.o.v. je concurrent;
- Ben je in staat om een constante stroom aan waardevolle leads te genereren op de korte- en lange termijn;
- Ben je in staat om je doelgroep in kaart te brengen en onder te verdelen in een DMU;
- Weet je relevante content te creรซeren die aansluit bij de behoefte van een DMU;
- Weet je over meerdere disciplines in je organisatie heen , samen te werken om leads te genereren;
- Weet je welke tools je kunt gebruiken in het genereren van leads;
- Ben je in het bezit van het certificaat 'Leadgeneratie voor B2B'
Maatschappelijke impact
Digitalisering is een belangrijke aanjager van economische groei in Nederland. Daarnaast speelt digitale innovatie een cruciale rol bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken, zoals het betaalbaar en toegankelijk houden van zorg, onze veiligheid en de energietransitie. Nederland herbergt negen topsectoren โ sectoren waarin onderzoekscentra en het bedrijfsleven wereldwijd willen uitblinken, waaronder de Creatieve Industrie. De rode draad door alle topsectoren is technologie en innovatie; geen sector of bedrijf kan nog zonder.
Deze ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden en veranderen de manier waarop we leven en werken. Om de sterke internationale positie van Nederland op het gebied van digitale innovatie te behouden en te verbeteren, zijn meer digitaal vaardige professionals en technisch geschoold personeel nodig. Er is namelijk een substantieel en structureel tekort aan 'digital brains' in ons land.
Adwise Academy helpt bedrijven, organisaties en professionals om een blijvende voorsprong te verkrijgen in de digitale transformatie. Wij bieden baanbrekende opleidingen op het gebied van digital marketing en innovatie, evenals persoonlijke ontwikkelingstrajecten en traineeships. Met ons Development Traineeship hebben wij diverse professionals omgeschoold tot softwareontwikkelaars, inclusief een baangarantie. Bovendien fungeren wij als sparrings- en ontwikkelpartner voor bedrijven, organisaties รฉn professionals die toekomstbestendig willen zijn en blijven.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest โฌ 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.