Voor Assistants - Training Social Media
"Het was een leuke en leerzame training. Goede voorbeelden en duidelijke uitleg van de trainer. Ook interactief, dus iedereen bleef "bij de les". De dag was voorbij voordat ik erg erg in had." - 29-03-2023 14:04
"Het was een leuke en leerzame training. Goede voorbeelden en duidelijke uitleg van de trainer. Ook interactief, dus iedereen bleef "bij de l… alles lezen - 29-03-2023 14:04
Startdata en plaatsen
placeAssistant2, Den Haag 16 nov. 2023check_circle Startgarantie |
Beschrijving
De rol van de Assistant is volop in beweging. Het zou zo maar kunnen zijn dat jij, als moderne Assistant van nu, wordt gevraagd om (naast al dat andere dat je al doet) ook nog ‘even’ de Social Media te verzorgen voor de organisatie/het bedrijf waarvoor jij werkzaam bent.
Tijdens deze training Social Media krijg je praktische en toepasbare tips hoe je maximaal resultaat kunt bereiken met minimale inspanning (zodat al dat andere werk ook gewoon af komt). Tevens leer je de do’s en dont’s en helpen wij jou kiezen waar qua Social Media jij je kostbare tijd nu het best in kunt steken.
Waar gaan we mee aan de slag:
• Hoe is de wijze waarop mensen met elkaar communiceren de afgelopen jaren verander…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De rol van de Assistant is volop in beweging. Het zou zo maar kunnen zijn dat jij, als moderne Assistant van nu, wordt gevraagd om (naast al dat andere dat je al doet) ook nog ‘even’ de Social Media te verzorgen voor de organisatie/het bedrijf waarvoor jij werkzaam bent.
Tijdens deze training Social Media krijg je praktische en toepasbare tips hoe je maximaal resultaat kunt bereiken met minimale inspanning (zodat al dat andere werk ook gewoon af komt). Tevens leer je de do’s en dont’s en helpen wij jou kiezen waar qua Social Media jij je kostbare tijd nu het best in kunt steken.
Waar gaan we mee aan de slag:
• Hoe is de wijze waarop mensen met elkaar communiceren de
afgelopen jaren veranderd?
• Welke Sociale Media zijn er en welke worden, door wie (welke
doelgroepen) gebruikt?
• Welke Sociale Media kunnen ze jou (als Assistant) dienen (en
hoe)?
• Wat zijn de algemene Do’s & Don’ts?
• Wat zijn de specifieke Do’s & Don’ts op de verschillende
platformen?
• Praktijkvoorbeelden ter inspiratie (en vermaak).
• Welke tools zijn er om te voorkomen dat Social Media jou meer
tijd gaan kosten dan noodzakelijk?
• Twitter is véél meer dan het digitale afvoerputje van de
samenleving maar hoe werkt het dan? Wat is het? Wat zijn hashtags,
retweets, mentions etc? Wat doe je wel en niet op Twitter? Hoe vaak
plaats je iets en wat plaats je dan bijvoorbeeld? Hoe vind je in de
enorme berg meuk (die ook op Twitter staat) nou nét wat voor jou
interessant is? Dat en meer leer je over Twitter.
• Facebook: Het verschil tussen een privé profiel en een
bedrijfspagina. Hoe werkt het? Wat plaats je wel/niet? Hoe vaak en
wanneer? Hoe meet je of dat ook iets oplevert? Wat zijn fans, likes
& mentions? Welke voordelen kan ik zakelijk halen uit Facebook
groepen? Wat kan ik met Facebook advertenties? (bijvoorbeeld een
vacature onder de aandacht brengen bij exact de juiste doelgroep).
Dat en meer leer je over Facebook.
• LinkedIn: Wat is het verschil tussen zakelijke pagina’s en
persoonlijke profielen? Hoe richt ik een goed LinkedIn profiel in?
Hoe manage ik mijn eigen profiel én dat van mijn manager én die
bedrijfspagina?
• Moet ik (zakelijk) ook iets met platformen als Instagram?
Pinterest? Snapchat? WhatsApp, Slack, Periscope? Facebook live?
Voor alle genoemde platformen geldt dat we kunnen
behandelen:
• Hoe maak, en beheer ik een (bedrijfs)account?
• Hoe maak, en beheer ik een Twitter account? (Voor mijzelf, de
zaak en/of mijn manager)
• Hoe maak, en beheer ik een LinkedIn (bedrijfs)account? (Voor
mijzelf, de zaak en/of mijn manager)
• Welke hulpmiddelen (Denk aan software, app’s etc) zijn er om
overzicht te houden, resultaten te meten, al deze profielen te
managen op zo’n manier dat het ook nog eens niet meer tijd kost dan
strikt noodzakelijk.
• Hoe kan ik het beste vacatures uitzetten via diverse social media
kanalen?
• Welke manieren/tools zijn er om online te inventariseren wat er
over mij, mijn manager en onze organisatie gezegd wordt op Social
Media?
• Hoe ga ik om met negativiteit op Social Media?
• Welke privacy-instellingen zijn aan te raden op de diverse
profielen?
Onze Expert is, Jelle Drijver. Als spreker en trainer enthousiasmeert- en informeert hij groepen van klein tot groot over Social Media & Online positionering. Wekelijks publiceert hij op zijn eigen sites en op Frankwatching.com (een van ’s Nederlands grootste platformen op gebied van Marketing en Communicatie).
Vanuit zijn enthousiasme voor de online mogelijkheden geeft hij
praktische trainingen over:
• Online positionering (Social Media, WordPress websites, Online
marketing, zoekmachine optimalisatie (SEO), social advertentie
campagnes, monitoren en bijsturen)
• Het Nieuwe Werken (Sneller, makkelijker en efficiënter werken
door gebruik van handige tools)
• Google Apps 4 Businesses (super efficiënt samen werken zonder
beperking van plaats of tijd. Documenten delen, samenwerken in
documenten, presentaties, spreadsheets, agenda’s delen en meer)
Kosten
Voor Assistants die
via Assistant2 werkzaam zijn, is deze
training gratis en valt deze training onder het Persoonlijk
Loopbaan Ontwikkel Traject (LOT). Oud Assistants kunnen één keer
per jaar kosteloos deelnemen aan een training.
Indien jij nog niet via Assistant2 werkt of hebt gewerkt en jij via jouw werkgever deel wilt nemen, bedragen de kosten voor deze training € 250,- exclusief BTW. Kom jij met z’n tweeën? Dan mag jouw collega Assistant kosteloos deelnemen. De kosten zijn inclusief lunch, koffie, thee en frisdrank.
Certificaat van deelname
Uiteraard ontvang je na afloop een certificaat van deelname.
Niet vergeten mee te nemen: een laptop
Locatie
De training Social Media vindt plaats aan de
Koninginnegracht 25, 2514 AB Den Haag. Goed bereikbaar met openbaar
vervoer (op 10 minuten loopafstand van Den Haag CS) en parkeren kan
kosteloos achter ons pand.
Datum + Tijdstip
16 november 2023 van van 9.30 tot 17.30 uur.
Reacties van onze deelnemende
Assistants op de voorgaande training?
‘Het enthousiasme van de trainer. Hierdoor hield ik mijn
aandacht tijdens de online training erbij. Hij kon zaken levendig
uitleggen.’
‘Jelle brengt alles op een leuke en grappige manier waardoor
het niet als een cursus/ training aanvoelt.‘
‘Het geheel klopte gewoon, goed gestroomlijnd, A2
Waardig!’
‘Het is zo toepasbaar, de trainer Jelle was zo leuk interactief
en onthield alles! Hele mooie locatie!’
‘Zonet ontving ik het certificaat van deelname voor de training
“Social Media”. Dank daarvoor, erg professioneel! En nogmaals
bedankt voor de uitnodiging voor deze interessante en leerzame dag;
ik heb er enorm van genoten en veel geleerd!’
"Het was een leuke en leerzame training. Goede voorbeelden en duidelijke uitleg van de trainer. Ook interactief, dus iedereen bleef "bij de les". De dag was voorbij voordat ik erg erg in had." - 29-03-2023 14:04
"Het was een leuke en leerzame training. Goede voorbeelden en duidelijke uitleg van de trainer. Ook interactief, dus iedereen bleef "bij de l… alles lezen - 29-03-2023 14:04
"Beste,
Na afloop van de training heb ik de enquête ingevuld en daar reeds aangegeven hoe mijn ervaring was. Dus dubbelop / ervaring reeds doorgegeven op de hardcopy na afloop van de training Social Media. Goede trainer, dag vloog voorbij en goede inhoud." - 04-10-2018 07:14
"Beste, Na afloop van de training heb ik de enquête ingevuld en daar reeds aangegeven hoe mijn ervaring was. Dus dubbelop / ervaring reeds d… alles lezen - 04-10-2018 07:14
"Een goede opzet van de training Social Media. De persoonlijke sfeer gaf betrokkenheid, waardoor alle besproken onderwerpen goed blijven hangen en je het kunt toepassen in het dagelijkse leven.Leerzame dag, maar zeker ook leuk! Een aanrader! " - 20-09-2018 19:45
"Een goede opzet van de training Social Media. De persoonlijke sfeer gaf betrokkenheid, waardoor alle besproken onderwerpen goed blijven hang… alles lezen - 20-09-2018 19:45
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.