Office manager

Office manager

Een office manager is iemand die verantwoordelijk is voor het organiseren van alle administratieve activiteiten die de goede werking van een kantoor bevorderen. Hij of zij dient toezicht te houden op andere werknemers op een eerlijke, consequente manier. Office manager worden is mogelijk iets voor jou als je uit bent op een veelzijdige job, waarbij organiseren en communiceren centraal staan.

Taken van een office manager

Office managers hebben uiteenlopende taken. Denk hierbij aan het beheren van de budgetten van het kantoor en het onderhouden van goed contact met het personeel, leveranciers en klanten. Daarnaast voeren office managers vaak administratieve systemen in en zijn zij verantwoordelijk voor het onderhoud van het kantoor. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf kunnen zij ook een team van administratief of ondersteunend personeel aansturen. Het oplossen van geschillen die zich onder werknemers kunnen voordoen, kunnen ook tot het takenpakket behoren. Om te slagen als office manager is het belangrijk dat je beschikt over optimisme, dat je graag initiatief neemt en dat je interesse in het welzijn van jouw bedrijf hebt.

Vaardigheden voor beroep Office manager

Hieronder lees je welke competenties belangrijk zijn voor het beroep van Office manager. Door op de vaardigheid te klikken vind je de juiste trainingen en opleidingen.

Professionele vaardighedenRelevantie
Kantoormanagement67 producten, 29 ervaringen, € 23 tot € 7.795
"
Administratieve Werkzaamheden111 producten, 24 ervaringen, € 0 tot € 11.652
"
Beheer van Debiteuren41 producten, 168 ervaringen, € 17 tot € 1.608
"
Algemene Administratieve Ondersteuning41 producten, 4 ervaringen, € 180 tot € 10.495
"
Archiveren
"
Crediteuren13 producten, 23 ervaringen, € 65 tot € 6.424
"
Kantoorprocedures67 producten, 29 ervaringen, € 23 tot € 7.795
"
Telefoonbeheer170 producten, 1172 ervaringen, € 0 tot € 3.995
"
Front Office
"
Boekhouding150 producten, 116 ervaringen, € 12 tot € 7.795
"
Factureren21 producten, 15 ervaringen, € 24 tot € 3.540
"
Secretariële Ervaring70 producten, 100 ervaringen, € 15 tot € 8.011
"
Payrollbeheer29 producten, 1 ervaringen, € 35 tot € 4.287
"
Telefonische Vaardigheden43 producten, 614 ervaringen, € 27 tot € 10.495
"
Telefonische Ondersteuning43 producten, 614 ervaringen, € 27 tot € 10.495
"
Gegevensinvoer13 producten, 0 ervaringen, € 14 tot € 2.550
"
Prioriteiten Stellen7 producten, 4 ervaringen, € 0 tot € 1.950
"
Financiën97 producten, 152 ervaringen, € 0 tot € 6.402
"
Toon alle (18)
IT vaardighedenRelevantie
Quickbooks5 producten, 0 ervaringen, € 149 tot € 1.195
"
Microsoft Office315 producten, 179 ervaringen, € 0 tot € 5.295
"
Microsoft Excel319 producten, 181 ervaringen, € 0 tot € 5.995
"
Microsoft Word324 producten, 108 ervaringen, € 0 tot € 1.995
"
Microsoft Outlook218 producten, 104 ervaringen, € 0 tot € 2.750
"
Spreadsheets319 producten, 181 ervaringen, € 0 tot € 5.995
"
Tekstverwerken6 producten, 1 ervaringen, € 200 tot € 505
"
Toon alle (7)
Persoonlijke / sociale vaardighedenRelevantie
Coördineren453 producten, 349 ervaringen, € 0 tot € 20.500
"
Multitasking37 producten, 8 ervaringen, € 8 tot € 7.500
"
Aandacht voor Detail37 producten, 8 ervaringen, € 8 tot € 7.500
"
Communicatie110 producten, 129 ervaringen, € 0 tot € 8.995
"