Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag
"De cursus heeft me niet alle handvaten gegeven die ik had verwacht op basis van de factsheet. Te weinig tijd voor de hoeveelheid onderwerpen op de agenda. Samenhangende probleemstelling en mogelijke aandachtspunten komen niet uit de verf." - 14-03-2013 11:36
"De cursus heeft me niet alle handvaten gegeven die ik had verwacht op basis van de factsheet. Te weinig tijd voor de hoeveelheid onderwerpen… alles lezen - 14-03-2013 11:36
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Je bent binnen je organisatie verantwoordelijk voor of geeft sturing aan informatiemanagement, gegevensbeheer en/of digitale dienstverlening en je wilt op het specifieke vlak van informatiemanagement je deskundigheid op praktische wijze vergroten.
Burgers en bedrijven stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit en snelheid van dienstverlening. Het vertrouwen van de maatschappij in de overheid wordt voor een groot deel bepaald door de kwaliteit van de overheidsdiensten. Overheidsorganisaties moeten aan deze eisen en verwachtingen kunnen voldoen en ook aan de voorwaarden zoals wettelijk vastgesteld in het i-NUP. Informatiemanagement neemt een centrale rol in binnen deze ontwikkelingen. Het be…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent binnen je organisatie verantwoordelijk voor of geeft sturing aan informatiemanagement, gegevensbeheer en/of digitale dienstverlening en je wilt op het specifieke vlak van informatiemanagement je deskundigheid op praktische wijze vergroten.
Burgers en bedrijven stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit en snelheid van dienstverlening. Het vertrouwen van de maatschappij in de overheid wordt voor een groot deel bepaald door de kwaliteit van de overheidsdiensten. Overheidsorganisaties moeten aan deze eisen en verwachtingen kunnen voldoen en ook aan de voorwaarden zoals wettelijk vastgesteld in het i-NUP. Informatiemanagement neemt een centrale rol in binnen deze ontwikkelingen. Het belang om informatie in gestructureerde banen te leiden bij overheidsorganisaties neemt daarmee toe. Dat vraagt om deskundigheid en vakkennis. Hierin voorziet deze zeer interessante training.
Graduation
Na afloop van de training ontvang je het certificaat van deelname ‘Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening’ van Bestuursacademie Nederland.
Objectives
Tijdens de lessen is er veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling en de mogelijkheden om in de praktijk te oefenen met nieuwe kennis en vaardigheden. De lessen worden verzorgd door docenten die zelf met beide benen in de praktijk staan. Door hun kennis van het vakgebied kunnen ze jou uitstekend helpen de vertaling te maken naar je eigen werkzaamheden en organisatie. Dat doen zij onder meer door oefeningen en het geven van praktijkvoorbeelden. Ook de interacties met medestudenten spelen hierin een belangrijke rol.
Program guide
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan de
orde:
Inleiding informatiemanagement en digitale dienstverlening
- Wat is informatiemanagement
- Informatiecyclus/-behoefte
- Visie op digitale dienstverlening
- Rol klantcontactcentrum (KCC)
- Relevante wet- en regelgeving
Informatiemanagement vanuit ICT gezien
- Werken onder architectuur
- Standaarden ter ondersteuning
- Amsterdam Information Model
- Businessontwikkelingen
- Informatie-/communicatieontwikkelingen
- Technologische ontwikkelingen
- Informatiebeleid/-plan
Informatiemanagement vanuit (D)IV-perspectief
- De omgeving van de documentaire informatievoorziening
- Zaakgericht werken
- Zoeken en vinden
- Digitale handtekening
- eDepot
Course schedule
3 dagenCharacteristics
TrainingenShort program
BN-TIDD|Informatiemanagement en Digitale DienstverleningCommercial partners
Brand OwnerSamen bouwen aan het openbaar bestuur!
"De cursus heeft me niet alle handvaten gegeven die ik had verwacht op basis van de factsheet. Te weinig tijd voor de hoeveelheid onderwerpen op de agenda. Samenhangende probleemstelling en mogelijke aandachtspunten komen niet uit de verf." - 14-03-2013 11:36
"De cursus heeft me niet alle handvaten gegeven die ik had verwacht op basis van de factsheet. Te weinig tijd voor de hoeveelheid onderwerpen… alles lezen - 14-03-2013 11:36
"Gedegen kennis van docent, veel recente vakliteratuur, goede samenhang tussen verschillende onderwerpen, duurde te kort." - 14-03-2013 11:36
"Gedegen kennis van docent, veel recente vakliteratuur, goede samenhang tussen verschillende onderwerpen, duurde te kort. " - 14-03-2013 11:36
"Het stuk informatiemanagement te summier, te weinig handvatten die in de praktijk inzetbaar zijn. Stuk Div te veel detail." - 14-03-2013 11:36
"Het stuk informatiemanagement te summier, te weinig handvatten die in de praktijk inzetbaar zijn. Stuk Div te veel detail. " - 14-03-2013 11:36
"Ik vind heel interessant. Ik heb heel veel informatie gekregen." - 14-03-2013 11:36
"Ik vind heel interessant. Ik heb heel veel informatie gekregen. " - 14-03-2013 11:36
"Korte cursus die je een zeer goed overzicht geeft van de onderhavige materie!" - 14-03-2013 11:36
"Korte cursus die je een zeer goed overzicht geeft van de onderhavige materie! " - 14-03-2013 11:36
"Veel informatie, gevoel op hak op de tak, veel ingaan op praktijk voorbeelden van cursisten." - 14-03-2013 11:36
"Veel informatie, gevoel op hak op de tak, veel ingaan op praktijk voorbeelden van cursisten. " - 14-03-2013 11:36
"Cursus bracht mij de verbanden van de afgelopen inleerperiode bij DIGIDIY en nieuw netwerk. Onderwerpen zijn goed ondersteund met materiaal en huiswerkopdracht was uitdagend + richtinggevend. Overall besef dat informatiemanagement ontwikkelt. Onzekerheid is inherent." - 14-03-2013 11:36
"Cursus bracht mij de verbanden van de afgelopen inleerperiode bij DIGIDIY en nieuw netwerk. Onderwerpen zijn goed ondersteund met materiaal … alles lezen - 14-03-2013 11:36
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.