Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag

Tijdsduur

Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag

Bestuursacademie Nederland
Logo van Bestuursacademie Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Bestuursacademie Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 873 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7
Gemiddeld cijfer voor Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag
Gebaseerd op 7 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstar_halfstar_borderstar_border
Anja Hoeben
5
warning Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag is niet meer beschikbaar

"De cursus heeft me niet alle handvaten gegeven die ik had verwacht op basis van de factsheet. Te weinig tijd voor de hoeveelheid onderwerpen op de agenda. Samenhangende probleemstelling en mogelijke aandachtspunten komen niet uit de verf." - 14-03-2013 11:36

"De cursus heeft me niet alle handvaten gegeven die ik had verwacht op basis van de factsheet. Te weinig tijd voor de hoeveelheid onderwerpen… alles lezen - 14-03-2013 11:36

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Je bent binnen je organisatie verantwoordelijk voor of geeft sturing aan informatiemanagement, gegevensbeheer en/of digitale dienstverlening en je wilt op het specifieke vlak van informatiemanagement je deskundigheid op praktische wijze vergroten.

Burgers en bedrijven stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit en snelheid van dienstverlening. Het vertrouwen van de maatschappij in de overheid wordt voor een groot deel bepaald door de kwaliteit van de overheidsdiensten. Overheidsorganisaties moeten aan deze eisen en verwachtingen kunnen voldoen en ook aan de voorwaarden zoals wettelijk vastgesteld in het i-NUP. Informatiemanagement neemt een centrale rol in binnen deze ontwikkelingen. Het be…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je bent binnen je organisatie verantwoordelijk voor of geeft sturing aan informatiemanagement, gegevensbeheer en/of digitale dienstverlening en je wilt op het specifieke vlak van informatiemanagement je deskundigheid op praktische wijze vergroten.

Burgers en bedrijven stellen steeds hogere eisen aan de kwaliteit en snelheid van dienstverlening. Het vertrouwen van de maatschappij in de overheid wordt voor een groot deel bepaald door de kwaliteit van de overheidsdiensten. Overheidsorganisaties moeten aan deze eisen en verwachtingen kunnen voldoen en ook aan de voorwaarden zoals wettelijk vastgesteld in het i-NUP. Informatiemanagement neemt een centrale rol in binnen deze ontwikkelingen. Het belang om informatie in gestructureerde banen te leiden bij overheidsorganisaties neemt daarmee toe. Dat vraagt om deskundigheid en vakkennis. Hierin voorziet deze zeer interessante training.

Graduation

Na afloop van de training ontvang je het certificaat van deelname ‘Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening’ van Bestuursacademie Nederland.

Objectives

Tijdens de lessen is er veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling en de mogelijkheden om in de praktijk te oefenen met nieuwe kennis en vaardigheden. De lessen worden verzorgd door docenten die zelf met beide benen in de praktijk staan. Door hun kennis van het vakgebied kunnen ze jou uitstekend helpen de vertaling te maken naar je eigen werkzaamheden en organisatie. Dat doen zij onder meer door oefeningen en het geven van praktijkvoorbeelden. Ook de interacties met medestudenten spelen hierin een belangrijke rol.

Program guide

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Inleiding informatiemanagement en digitale dienstverlening

  • Wat is informatiemanagement
  • Informatiecyclus/-behoefte
  • Visie op digitale dienstverlening
  • Rol klantcontactcentrum (KCC)
  • Relevante wet- en regelgeving

Informatiemanagement vanuit ICT gezien

  • Werken onder architectuur
  • Standaarden ter ondersteuning
  • Amsterdam Information Model
  • Businessontwikkelingen
  • Informatie-/communicatieontwikkelingen
  • Technologische ontwikkelingen
  • Informatiebeleid/-plan

Informatiemanagement vanuit (D)IV-perspectief

  • De omgeving van de documentaire informatievoorziening
  • Zaakgericht werken
  • Zoeken en vinden
  • Digitale handtekening
  • eDepot

Course schedule

3 dagen

Characteristics

Trainingen

Short program

BN-TIDD|Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening

Commercial partners

Brand Owner

Samen bouwen aan het openbaar bestuur!

7
Gemiddeld cijfer voor Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag
Gebaseerd op 7 ervaringen
starstarstar_halfstar_borderstar_border
Anja Hoeben
5
warning Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag is niet meer beschikbaar

"De cursus heeft me niet alle handvaten gegeven die ik had verwacht op basis van de factsheet. Te weinig tijd voor de hoeveelheid onderwerpen op de agenda. Samenhangende probleemstelling en mogelijke aandachtspunten komen niet uit de verf." - 14-03-2013 11:36

"De cursus heeft me niet alle handvaten gegeven die ik had verwacht op basis van de factsheet. Te weinig tijd voor de hoeveelheid onderwerpen… alles lezen - 14-03-2013 11:36

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
warning Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag is niet meer beschikbaar

"Gedegen kennis van docent, veel recente vakliteratuur, goede samenhang tussen verschillende onderwerpen, duurde te kort." - 14-03-2013 11:36

"Gedegen kennis van docent, veel recente vakliteratuur, goede samenhang tussen verschillende onderwerpen, duurde te kort. " - 14-03-2013 11:36

starstar_halfstar_borderstar_borderstar_border
Anoniem
3
warning Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag is niet meer beschikbaar

"Het stuk informatiemanagement te summier, te weinig handvatten die in de praktijk inzetbaar zijn. Stuk Div te veel detail." - 14-03-2013 11:36

"Het stuk informatiemanagement te summier, te weinig handvatten die in de praktijk inzetbaar zijn. Stuk Div te veel detail. " - 14-03-2013 11:36

starstarstarstarstar_half
Teresa Nowacka
9
warning Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag is niet meer beschikbaar

"Ik vind heel interessant. Ik heb heel veel informatie gekregen." - 14-03-2013 11:36

"Ik vind heel interessant. Ik heb heel veel informatie gekregen. " - 14-03-2013 11:36

starstarstarstarstar_border
J. van Hes
8
warning Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag is niet meer beschikbaar

"Korte cursus die je een zeer goed overzicht geeft van de onderhavige materie!" - 14-03-2013 11:36

"Korte cursus die je een zeer goed overzicht geeft van de onderhavige materie! " - 14-03-2013 11:36

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
warning Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag is niet meer beschikbaar

"Veel informatie, gevoel op hak op de tak, veel ingaan op praktijk voorbeelden van cursisten." - 14-03-2013 11:36

"Veel informatie, gevoel op hak op de tak, veel ingaan op praktijk voorbeelden van cursisten. " - 14-03-2013 11:36

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
warning Informatiemanagement en Digitale Dienstverlening - Dag is niet meer beschikbaar

"Cursus bracht mij de verbanden van de afgelopen inleerperiode bij DIGIDIY en nieuw netwerk. Onderwerpen zijn goed ondersteund met materiaal en huiswerkopdracht was uitdagend + richtinggevend. Overall besef dat informatiemanagement ontwikkelt. Onzekerheid is inherent." - 14-03-2013 11:36

"Cursus bracht mij de verbanden van de afgelopen inleerperiode bij DIGIDIY en nieuw netwerk. Onderwerpen zijn goed ondersteund met materiaal … alles lezen - 14-03-2013 11:36

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)