Wmo voor de Frontoffice - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Wmo voor de Frontoffice - Dag

Bestuursacademie Nederland
Logo van Bestuursacademie Nederland
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Bestuursacademie Nederland heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 873 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,4
Gemiddeld cijfer voor Wmo voor de Frontoffice - Dag
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Wmo voor de Frontoffice - Dag

"Een zinvolle cursus, veel tips en trucs meegekregen om een goed "keukentafel" gesprek te kunnen voeren." - 04-06-2013 00:00

"Een zinvolle cursus, veel tips en trucs meegekregen om een goed "keukentafel" gesprek te kunnen voeren. " - 04-06-2013 00:00

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
10 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
placeArnhem
10 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
placeDen Haag
10 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
placeEindhoven
10 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
placeGroningen
10 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
placeRotterdam
10 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
placeUtrecht
10 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
placeZwolle
10 apr. 2024 tot 24 apr. 2024

Beschrijving

Je hebt als (beginnend) frontofficemedewerker bij een Klant Contact Centrum (KCC) binnen de Wmo contact met burgers over participatieproblemen en zorgvragen.

Wil je burgers goed kunnen informeren over de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)? Dan is deze training iets voor jou. Tijdens deze praktijkgerichte training ontwikkel je de belangrijkste kennis en vaardigheden die je nodig hebt om burgers op een klantgerichte wijze verder te helpen bij vragen over de Wmo. Ook de samenhang tussen de Wmo en andere regelingen binnen het sociaal domein worden besproken. De training is gekoppeld aan je dagelijkse werkzaamheden. Daardoor kun je straks je kennis en adviesvaardigheden direct in praktijk b…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je hebt als (beginnend) frontofficemedewerker bij een Klant Contact Centrum (KCC) binnen de Wmo contact met burgers over participatieproblemen en zorgvragen.

Wil je burgers goed kunnen informeren over de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)? Dan is deze training iets voor jou. Tijdens deze praktijkgerichte training ontwikkel je de belangrijkste kennis en vaardigheden die je nodig hebt om burgers op een klantgerichte wijze verder te helpen bij vragen over de Wmo. Ook de samenhang tussen de Wmo en andere regelingen binnen het sociaal domein worden besproken. De training is gekoppeld aan je dagelijkse werkzaamheden. Daardoor kun je straks je kennis en adviesvaardigheden direct in praktijk brengen.

Graduation

Na afloop van de training ontvang je het certificaat van deelname ‘Wmo voor de Frontofffice’ van Bestuursacademie Nederland.

Objectives

Deze training is zeer praktijkgericht en inspirerend. De Wmo vraagt om de juiste houding en inzichten bij het (eerste) klantcontact. De frontoffice vervult hierin een belangrijke rol. Hier dienen burgers op het juiste spoor te worden gezet, hetzij binnen de Wmo-kaders of daarbuiten. Dit vraagt om actuele kennis met oog voor problematieken, maar ook een zakelijke benadering.

Program guide

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Basiskennis en actualiteit in de Wmo
  • Belang van het loket in het kader van de integrale klantbenadering
  • Doel en achtergrond van de Wmo
  • Samenspel met de klant: vraag en resultaatgericht werken
  • Zelfredzaamheid, participatie en de compensatieplicht
  • Eigen kracht en sociaal netwerk
  • Wie zijn je doelgroepen
  • Verantwoordelijkheidsladder
  • Het (keukentafel)gesprek
  • Privacygegevens
  • Raakvlakken Participatiewet, armoedebeleid, jeugd en de Wmo
  • Relevante jurisprudentie
  • Welke organisaties zijn er voor mensen met een zorgvraag?
  • Samenwerken met zorgaanbieders en vrijwilligersorganisaties
  • Veelvoorkomende vragen en herkennen crisissituaties
Vaardigheden in de Wmo-dienstverlening
  • Belang van een professionele houding
  • Luistervaardigheid en gesprekstechniek in het kader van de kanteling: van claimgerichte aanvraag naar ruime probleemverkenning en oplossingen op basis van maatwerk
  • Communiceren binnen eigen grenzen en correct doorverwijzen naar de juiste collega’s of organisaties
  • Begrip tonen voor de situatie van de cliënt
  • Niet voor, maar met de klant méédenken
  • Samenvatten, uitleggen en bieden van alternatieven
  • Oefenen met (eigen) praktijkcases

Course schedule

2 dagen

Characteristics

Trainingen

Short program

BN-TWI|Wmo voor de Frontoffice

Commercial partners

Brand Owner

Samen bouwen aan het openbaar bestuur!

7,4
Gemiddeld cijfer voor Wmo voor de Frontoffice - Dag
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Wmo voor de Frontoffice - Dag

"Een zinvolle cursus, veel tips en trucs meegekregen om een goed "keukentafel" gesprek te kunnen voeren." - 04-06-2013 00:00

"Een zinvolle cursus, veel tips en trucs meegekregen om een goed "keukentafel" gesprek te kunnen voeren. " - 04-06-2013 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Wmo voor de Frontoffice - Dag

"Als beginner in de WMO wereld heb ik veel informatie gekregen. Puzzelstukjes vallen op hun plaats. Leerzaam, boeiend gebracht. Aanreikingen waar ik veel aan heb in mijn werk. Goede interactie. Fijne open groep + docent." - 26-04-2013 12:01

"Als beginner in de WMO wereld heb ik veel informatie gekregen. Puzzelstukjes vallen op hun plaats. Leerzaam, boeiend gebracht. Aanreikingen … alles lezen - 26-04-2013 12:01

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Wmo voor de Frontoffice - Dag

"Bewustgeworden van de verandering die de kanteling in de WMO inhoudt. Omslag in "denken" nodig, ook bij ambtenaren." - 26-04-2013 12:01

"Bewustgeworden van de verandering die de kanteling in de WMO inhoudt. Omslag in "denken" nodig, ook bij ambtenaren. " - 26-04-2013 12:01

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Wmo voor de Frontoffice - Dag

"Eerste dag veel kennis overdracht "wet & regelgeving". -> Veel bekend. 2e Dag interessant ervaringen te delen middels casusbespreking: integraal denken." - 26-04-2013 12:01

"Eerste dag veel kennis overdracht "wet & regelgeving". -> Veel bekend. 2e Dag interessant ervaringen te delen middels casusbespreking: integ… alles lezen - 26-04-2013 12:01

starstarstarstarstar_border
Christel Koops
8
Wmo voor de Frontoffice - Dag

"Uitgebreid, duidelijke uitleg. Leuk contact met andere cursisten." - 26-04-2013 12:01

"Uitgebreid, duidelijke uitleg. Leuk contact met andere cursisten. " - 26-04-2013 12:01

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)