Boekpromotie voor zakelijke non-fictie
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Waarom inschrijven?
- Publiciteit is van levensbelang voor je boek. Zorg dus voor bekendheid. Zo voorkom je dat je met stapels onverkoopbare boeken blijft zitten.
- Een goede promotie vertaalt zich direct in meer verkoop. En dus meer winst of royalty’s voor jou. Je investering voor deze masterclass is dan ook gauw terugverdiend.
- Al die uren schrijfwerk voor (bijna) niks? Laat het niet gebeuren. Zorg dat je boek niet alleen gedrukt maar ook gelezen wordt. Met de kennis uit deze masterclass breng je jouw boodschap onder de aandacht bij heel veel lezers.
- Een goede pr-campagne vergroot je zichtbaarheid in de media en daarmee je expertstatus. Dit geeft een enorme boost aan je business.
- In één …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom inschrijven?
- Publiciteit is van levensbelang voor je boek. Zorg dus voor bekendheid. Zo voorkom je dat je met stapels onverkoopbare boeken blijft zitten.
- Een goede promotie vertaalt zich direct in meer verkoop. En dus meer winst of royalty’s voor jou. Je investering voor deze masterclass is dan ook gauw terugverdiend.
- Al die uren schrijfwerk voor (bijna) niks? Laat het niet gebeuren. Zorg dat je boek niet alleen gedrukt maar ook gelezen wordt. Met de kennis uit deze masterclass breng je jouw boodschap onder de aandacht bij heel veel lezers.
- Een goede pr-campagne vergroot je zichtbaarheid in de media en daarmee je expertstatus. Dit geeft een enorme boost aan je business.
- In één dag tijd ben je een schat aan waardevolle adviezen en leuke boekpromotie-ideeën rijker.
- Je krijgt – twee weken van tevoren al – toegang tot de digitale leeromgeving van BoekenBusiness. Hier kun je alvast vragen stellen, ervaringen uitwisselen met anderen en aangeven waar je hulp bij nodig hebt. Zo haal je nóg meer uit de masterclass.
- Mogelijkheid om te sparren met andere auteurs en professionele ervaringsdeskundigen. Doe je voordeel met hun creatieve ideeën en vermijd de valkuilen waar anderen al zijn ingetrapt.
- Leerzaam maar ook leuk. Zo krijg je het ongetwijfeld op je lachspieren van de vijf grappigste pr-stunts ooit.
- Deelnemen aan deze masterclass is zonder risico. Ben je niet tevreden, dan kun je tussentijds uitstappen en krijg je geld terug.
En, ook niet onbelangrijk:
- Geen vage excuses (meer), maar een trots en zelfverzekerd antwoord als iemand vraagt: “En, hoe verkoopt je boek?”
Voor wie?
- Iedereen met een boek, een manuscript of schrijfplannen (je kunt niet vroeg genoeg over de promotie nadenken!)
- Auteurs die …
• hun bestaande boek(en) een nieuwe verkoopimpuls willen geven
• in eigen beheer publiceren en zo slim zijn ruim op tijd aan de pr te beginnen
• de uitgeverij (en dus zichzelf) aan meer verkoop willen helpen
• hun boek en zichzelf serieus nemen
Wat leer je allemaal?
- Zo wordt je boek een bestseller
Wie droomt er niet van een boek dat tijdenlang inkomsten genereert. Of nog beter: een constante stroom aan nieuwe klanten. Tijdens deze masterclass krijg je van ons – letterlijk – 101 inspirerende promotie-ideeën. Van een coverprijsvraag en weggeefactie tot een presentatie bij de lokale boekhandel. Met extra veel aandacht voor de ongekende mogelijkheden van social media. Zo verdien je in no time de kosten van deze masterclass terug. En nog veel meer dan dat. - Hoe overtuig je de pers?
Gratis publiciteit ligt voor het oprapen … als je tenminste weet hoe je het moet aanpakken. Hoe overtuig je een journalist ervan dat hij, van die bijna 20.000 boeken die per jaar verschijnen, juist aan dat van jou aandacht moet besteden? Je leert het in deze masterclass. We vertellen je over het belang van timing, recensie-exemplaren en een goed persbericht. Je krijgt alle ins en outs van de journalistiek te horen en gaat meteen aan de slag met de tips die je krijgt. Aan het eind van de dag weet je precies wat jouw boek mediageniek maakt en is ook je persbericht (grotendeels) klaar. - Hoe regel je ambassadeurs?
Je kunt zelf wel roepen dat je boek goed is, maar veel geloofwaardiger is het als anderen dat doen. Zorg dus voor ambassadeurs die jouw werk bij anderen aanbevelen. Wat kan de boekhandel doen? Wat kan een uitgeverij voor je betekenen? Hoe krijg je je boek in de bibliotheek (en dus een vergoeding per uitgeleend exemplaar)? Na deze masterclass weet je het allemaal, inclusief hoe je jouw eigen netwerk optimaal benut. - Zo verkoopt een boek zichzelf
Een boek is een visitekaartje van jezelf en je bedrijf. Zorg dan ook dat het representatief is. Niets is zo erg als een journalist of lezer die al op het uiterlijk afknapt. Wil je dat een boek zichzelf verkoopt? Kies dan een sterke titel, een commerciële cover en schrijf een flaptekst waar geen boekhandelaar en lezer omheen kan. Een lastig klusje? Niet met onze tips, adviezen en inspirerende voorbeelden. Pas ze toe en je boek is er commercieel helemaal klaar voor. - Welke consequenties heeft de Wet op de vaste
boekenprijs?
Een gratis weggevertje bij je boek doen om de verkoop te stimuleren? De juf op school korting bieden omdat ze zo aardig is? Helaas, dat mag niet. De Wet op de vaste boekenprijs beperkt je promotiemogelijkheden. Na deze masterclass weet je precies wat je wel en niet mag doen. Zo voorkom je niet alleen problemen, maar ben je ook een professionele gesprekspartner voor boekhandel en uitgeverij.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.