Stakeholdermanagement - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Stakeholdermanagement - Dag

Boertien Vergouwen Overduin (btw-belast)
Logo van Boertien Vergouwen Overduin (btw-belast)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Boertien Vergouwen Overduin (btw-belast) heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 2.153 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
23 apr. 2024
placeArnhem
23 apr. 2024
placeDen Haag
23 apr. 2024
placeEindhoven
23 apr. 2024
placeGroningen
23 apr. 2024
placeRotterdam
23 apr. 2024
placeUtrecht
23 apr. 2024
placeZwolle
23 apr. 2024
placeAmsterdam
7 jun. 2024
placeArnhem
7 jun. 2024
placeDen Haag
7 jun. 2024
placeEindhoven
7 jun. 2024
placeGroningen
7 jun. 2024
placeRotterdam
7 jun. 2024
placeUtrecht
7 jun. 2024
placeZwolle
7 jun. 2024
placeAmsterdam
21 okt. 2024
placeArnhem
21 okt. 2024
placeDen Haag
21 okt. 2024
placeEindhoven
21 okt. 2024

Beschrijving

De training is geschikt voor elke professional die samenwerkt met interne en externe belanghebbenden. Dit kan bijvoorbeeld liggen op het gebied van project,- inkoop,- organisatieverandering, productontwikkeling, Agile werken. Rollen als (senior) vakprofessional, (project)manager of (beleids)adviseur.

Wanneer kun jij de beste toegevoegde waarde als professional leveren? Als je het verschil moet aangeven tussen een 'impactvolle' en een 'minder impactvolle' klus, dan heeft het vaak te maken met wat sleutelfiguren in jouw omgeving hierin hebben gedaan of juist hebben nagelaten. Goed stakeholdermanagement helpt je om hier vooraf meer bewuste keuzes in te maken en daarmee meer succesvol te worden.…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Stakeholdermanagement, PR (Public Relations) & Voorlichting, Bedrijfskunde, Beïnvloeden en Overtuigen.

De training is geschikt voor elke professional die samenwerkt met interne en externe belanghebbenden. Dit kan bijvoorbeeld liggen op het gebied van project,- inkoop,- organisatieverandering, productontwikkeling, Agile werken. Rollen als (senior) vakprofessional, (project)manager of (beleids)adviseur.

Wanneer kun jij de beste toegevoegde waarde als professional leveren? Als je het verschil moet aangeven tussen een 'impactvolle' en een 'minder impactvolle' klus, dan heeft het vaak te maken met wat sleutelfiguren in jouw omgeving hierin hebben gedaan of juist hebben nagelaten. Goed stakeholdermanagement helpt je om hier vooraf meer bewuste keuzes in te maken en daarmee meer succesvol te worden. Het is in veel verschillende rollen van belang om jouw stakeholders (klant, interne collega’s, externe partijen, projectleden) te betrekken als je vernieuwing of verandering wilt realiseren. Maar hoe kijken zij tegen de vernieuwingen aan? Met deze training loop je met een concreet stakeholderactieplan de deur uit. Je weet welke beïnvloedingsstijl je kunt inzetten en hoe je kunt netwerken zodat je weet 'hoe de hazen' lopen in jouw organisatie en daarbuiten.

Ter voorbereiding op deze dag deel je jouw leerdoelen en bedenk je van tevoren voor welk project of welke praktijksituatie je met een concreet stakeholderactieplan de deur uit wilt lopen. Gedurende de trainingsdag ga je actief aan de slag met jouw praktijksituatie. Je leert de krachtenveldanalyse hierop toe te passen, waardoor je een helder overzicht krijgt van jouw stakeholders. Met behulp van een stakeholdercommunicatiematrix kies je de juiste actie en prioriteiten. Je krijgt inzicht in verschillende beïnvloedingsstijlen, die je kunt inzetten in de uitvoering van je communicatieplan. Op een speelse manier oefen je met het toepassen van de verschillende stijlen aan de hand van je eigen praktijksituatie. Hierin komen onderwerpen als ‘hoe leer ik mijn stakeholder kennen’, ‘hoe ga ik om met weerstand’ en 'hoe maak ik van een criticus een ambassadeur' voorbij.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake
  • Vastleggen leerdoelen
  • Persoonlijke ontwikkelvraag
Leer je speelveld kennen
  • In gesprek met je netwerk
  • Krachtenveld in kaart
  • Stakeholder communicatieplan (wie moet wat weten en waarom)
Communicatietechnieken
  • Beïnvloedingsstijlen 
  • Omgaan met weerstand
Persoonlijk ontwikkelplan
  • Vastleggen ontwikkelstappen
  • Persoonlijk actieplan
1 dagenTrainingenB-TS|StakeholdermanagementBrand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)