Beïnvloeden en Overtuigen

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Richard van Houten
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Bron & Partners

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Zoom
5 feb. 2021

Beschrijving

Programma ‘Beïnvloeden en Overtuigen’                      09.30 – 16.30
Bewust communiceren

  • Wat is dat precies? En waarom is dat zo enorm belangrijk?
    • Fysieke en mentale voorbereiding voor een bewust gesprek
    • Beter 5 minuten zeer goede aandacht, dan 15 minuten slechte aandacht
      • Úw perceptie van aandacht en de perceptie van uw gesprekspartner
      • De luister-fasen van de mens tijdens een gesprek
      • Herhalen – samenvatten – accenten leggen
      • Wanneer bewust communiceren bij Heling & Partners
        • Inbreng cases deelnemers
        • Zet de organisatie in, voor optimale communicatie naar de klant
        • Wat gebeurt er met uw hersens en stem als een gesprek lastig is/wordt?
          • En welk effect heeft dat op uw (onbewu…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Overtuigen, Beïnvloeden, Effectief beïnvloeden, Adviesvaardigheden en Mondelinge communicatie.

Programma ‘Beïnvloeden en Overtuigen’                      09.30 – 16.30
Bewust communiceren

  • Wat is dat precies? En waarom is dat zo enorm belangrijk?
    • Fysieke en mentale voorbereiding voor een bewust gesprek
    • Beter 5 minuten zeer goede aandacht, dan 15 minuten slechte aandacht
      • Úw perceptie van aandacht en de perceptie van uw gesprekspartner
      • De luister-fasen van de mens tijdens een gesprek
      • Herhalen – samenvatten – accenten leggen
      • Wanneer bewust communiceren bij Heling & Partners
        • Inbreng cases deelnemers
        • Zet de organisatie in, voor optimale communicatie naar de klant
        • Wat gebeurt er met uw hersens en stem als een gesprek lastig is/wordt?
          • En welk effect heeft dat op uw (onbewuste) communicatie?
          • Beleefd nee zeggen is geen probleem (als je niet kunt waarmaken wat je wilt beloven)
            • Hóe zeg je gedecideerd, maar respectvol ‘Nee’
            • Oorzaken van geen Nee kunnen zeggen + de ombuigtechniek
            • Win het respect én maak rake klappen: versterk uw actieve luister-vermogen
            • De Judo-techniek
            • Framingtechnieken
              • Verkeerde frames (tragische woorden: “alles voor de ‘maar’, is niet waar….”)
              • Goede frames (magische woorden en zinsconstructies)

Lichaamstaal tijdens gesprekken

  • Welke lichaamshouding past het beste bij welk soort gesprek
  • Neurologie: wat gebeurt er ín uw lichaam bij high- en low power-poses?
    • Oefening power-poses
    • Vitaliteit als magneet
    • De driehoek Vitaliteit – Inhoudelijkheid – Communicatie
    • Spiegelen en de werking van spiegelneuronen
    • Lees de lichaams- en stemtaal van de ander: uw lichaam vertelt méér dan u denkt (wilt)
      • Herken het type karakter aan de houding en type stem
      • Hoe zit je erbij?
      • Lichaamshouding inzetten tijdens face- to –face- en telefoongesprekken
      • Het optimale aankijken. Ook tijdens telefoongesprekken…..

Stemgebruik

  • Leer de verschillende manieren van stem-autoriteit te gebruiken
  • Uw stem optimaal inzetten
    • U wordt beoordeeld op 5 facetten van stemgebruik
    • Welke gaat u verbeteren?  U leert ook de techniek.
    • Een optimale voice mail bericht inspreken.
    • Uw eigen voice mail optimaal inspreken

Richard van Houten is directeur/eigenaar/trainer van Bron & Partners. Na zijn studie bedrijfseconomie heeft hij nationaal en internationaal gewerkt als marketing- en sales manager bij  KBB-Vendex (Praxis DHZ), Nestlé, Bols Int. Royal Distilleries en Holmen Packaging

Richard vertelt beeldend, pakkend en confronterend wat wél en niet werkt. Door zijn vele intrigerende voorbeelden uit de praktijk en uit zijn eigen werkervaringen, zorgt hij ervoor dat zijn sessies nog lange tijd effect sorteren. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.

Alle voorbeelden monden uit in het inzicht dat u krijgt over ‘hoe mensen in elkaar zitten’ en hoe u uiteindelijk méér gedaan krijgt bij andere mensen. En op een zodanige manier waarmee u bij hen tegelijk waardering en respect oogst.

U zult na deze dag nooit meer dezelfde zijn. Uw kijk op de mens is veranderd en daarmee uw kijk op communiceren…

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Richard van Houten - time management  leiding geven  communicatie   gedrag
Richard van Houten
time management leiding geven communicatie gedrag

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)