Interculturele communicatietechnieken voor advocaten

Type product
Tijdsduur
Trainer
Marjolijn Wannet

Interculturele communicatietechnieken voor advocaten

Buro KleurKracht
Logo van Buro KleurKracht

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Werkt u als advocaat met cliënten met diverse culturele achtergronden? Dan kunt u te maken krijgen met misverstanden en miscommunicatie. Bijvoorbeeld omdat uw cliënt zich heel anders uitdrukt dan u gewend bent. Ook kan het zijn dat de culturele achtergrond van uw cliënt een belangrijke rol speelt in de zaak. Het gedrag van uw cliënt is bijvoorbeeld ingestuurd door culturele normen en waarden die voor u en de wederpartij niet zo duidelijk zijn. Wat kunt u in een gesprek met een cliënt doen om voldoende inzicht te krijgen in culturele factoren die belangrijk zijn voor de zaak? Hoe zorgt u ervoor dat u en uw cliënt elkaar begrijpen? En wat kunt u doen om de werkrelatie prettig te maken/houden?

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Werkt u als advocaat met cliënten met diverse culturele achtergronden? Dan kunt u te maken krijgen met misverstanden en miscommunicatie. Bijvoorbeeld omdat uw cliënt zich heel anders uitdrukt dan u gewend bent. Ook kan het zijn dat de culturele achtergrond van uw cliënt een belangrijke rol speelt in de zaak. Het gedrag van uw cliënt is bijvoorbeeld ingestuurd door culturele normen en waarden die voor u en de wederpartij niet zo duidelijk zijn. Wat kunt u in een gesprek met een cliënt doen om voldoende inzicht te krijgen in culturele factoren die belangrijk zijn voor de zaak? Hoe zorgt u ervoor dat u en uw cliënt elkaar begrijpen? En wat kunt u doen om de werkrelatie prettig te maken/houden?

De training ‘interculturele communicatietechnieken voor advocaten’ geeft advocaten handvatten voor het communiceren met cliënten met uiteenlopende culturele achtergronden.

Doelstelling:

  • Toegenomen bewustzijn van culturele factoren die de communicatie met cliënten kunnen beïnvloeden
  • Toegenomen inzicht in de vraag hoe uw eigen vanzelfsprekendheden en blinde vlekken de samenwerkingsrelatie met cliënten kunnen beïnvloeden
  • Op een effectieve manier in gesprek kunnen gaan met cliënten met diverse culturele achtergronden
  • Cliënten met diverse culturele achtergronden beter kunnen begrijpen
  • Relevante zaaksinformatie op het gebied van cultuur op een effectieve manier kunnen achterhalen

Methode

Aan de hand van theorie, casuïstiek en praktische oefeningen wordt er gewerkt aan kennis én vaardigheden op het gebied van interculturele communicatie.

Programma

10.00 – 10.30:         welkom en introductie

10.30 – 11.00:         culturele factoren in de rechtshulpverlening

11.00 – 12.30:         technieken voor interculturele communicatie

12.30 – 13.30:         lunch

13.30 – 15.30:         praktische oefeningen interculturele communicatie

15.30 – 16.00:         discussie en afsluiting 

Maximum aantal deelnemers

20

NB: dit betreft een in-company training. U volgt deze training met een groep collega's.  

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Marjolijn Wannet
Marjolijn Wannet
Antropoloog en trainer interculturele communicatie

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.