Interculturele communicatietechnieken voor advocaten
Beschrijving
Werkt u als advocaat met cliënten met diverse culturele achtergronden? Dan kunt u te maken krijgen met misverstanden en miscommunicatie. Bijvoorbeeld omdat uw cliënt zich heel anders uitdrukt dan u gewend bent. Ook kan het zijn dat de culturele achtergrond van uw cliënt een belangrijke rol speelt in de zaak. Het gedrag van uw cliënt is bijvoorbeeld ingestuurd door culturele normen en waarden die voor u en de wederpartij niet zo duidelijk zijn. Wat kunt u in een gesprek met een cliënt doen om voldoende inzicht te krijgen in culturele factoren die belangrijk zijn voor de zaak? Hoe zorgt u ervoor dat u en uw cliënt elkaar begrijpen? En wat kunt u doen om de werkrelatie prettig te maken/houden?
…Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Werkt u als advocaat met cliënten met diverse culturele achtergronden? Dan kunt u te maken krijgen met misverstanden en miscommunicatie. Bijvoorbeeld omdat uw cliënt zich heel anders uitdrukt dan u gewend bent. Ook kan het zijn dat de culturele achtergrond van uw cliënt een belangrijke rol speelt in de zaak. Het gedrag van uw cliënt is bijvoorbeeld ingestuurd door culturele normen en waarden die voor u en de wederpartij niet zo duidelijk zijn. Wat kunt u in een gesprek met een cliënt doen om voldoende inzicht te krijgen in culturele factoren die belangrijk zijn voor de zaak? Hoe zorgt u ervoor dat u en uw cliënt elkaar begrijpen? En wat kunt u doen om de werkrelatie prettig te maken/houden?
De training ‘interculturele communicatietechnieken voor advocaten’ geeft advocaten handvatten voor het communiceren met cliënten met uiteenlopende culturele achtergronden.
Doelstelling:
- Toegenomen bewustzijn van culturele factoren die de communicatie met cliënten kunnen beïnvloeden
- Toegenomen inzicht in de vraag hoe uw eigen vanzelfsprekendheden en blinde vlekken de samenwerkingsrelatie met cliënten kunnen beïnvloeden
- Op een effectieve manier in gesprek kunnen gaan met cliënten met diverse culturele achtergronden
- Cliënten met diverse culturele achtergronden beter kunnen begrijpen
- Relevante zaaksinformatie op het gebied van cultuur op een effectieve manier kunnen achterhalen
Methode
Aan de hand van theorie, casuïstiek en praktische oefeningen wordt er gewerkt aan kennis én vaardigheden op het gebied van interculturele communicatie.
Programma
10.00 – 10.30: welkom en introductie
10.30 – 11.00: culturele factoren in de rechtshulpverlening
11.00 – 12.30: technieken voor interculturele communicatie
12.30 – 13.30: lunch
13.30 – 15.30: praktische oefeningen interculturele communicatie
15.30 – 16.00: discussie en afsluiting
Maximum aantal deelnemers
20
NB: dit betreft een in-company training. U volgt deze training met een groep collega's.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.