Sales coaching / accountmanagement / consultative selling / commerciele vaardigheden / acquisitie / accountmanager / netwerken

Type product
Trainers
Liesbeth den Hollander+5
Logo van Business Impact Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,4 Business Impact Training heeft een gemiddelde beoordeling van 9,4 (uit 54 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 beste nieuwe opleider.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9
Gemiddeld cijfer voor Sales coaching / accountmanagement / consultative selling / commerciele vaardigheden / acquisitie / accountmanager / netwerken
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Marrit Schiffart
Accountmanager
8
Sales coaching / accountmanagement / consultative selling / commerciele vaardigheden / acquisitie / accountmanager / netwerken

"
De trainingen worden goed afgestemd op de groep, dit met voorbeelden uit de praktijk vanuit ons én van Tjeerd. Waardoor het een actieve training is en dit is prettig. Door Tjeerd zijn actieve houding kan dit ook niet anders! Het is direct toepasbaar in de praktijk en door opdrachten tussen de trainingen te geven, blijf je actief. " - 09-04-2020 13:27

" De trainingen worden goed afgestemd op de groep, dit met voorbeelden uit de praktijk vanuit ons én van Tjeerd. Waardoor het een actieve tr… alles lezen - 09-04-2020 13:27

Beschrijving

Verkopen; het gaat bij jou vaak goed en tóch heb je het gevoel dat het beter kan. Je hebt regelmatig aan het eind van het gesprek het gevoel zelf veel gepraat te hebben en had de indruk dat je klant zo af en toe de aandacht verloor. Of je had een verschil van inzicht en hebt het gevoel dat het gesprek niet lekker liep.

Gelukkig ervaart je collega die klant ook als een zeikerd die altijd wat op of aan te merken heeft en je denkt het ligt gewoon aan de ander.

Maar wat zou het je opleveren als jij in staat bent de klant met hele bewuste acties positief te beïnvloeden?

Hoe kan je leren gedurende een gesprek zelf niet zo hard te werken maar je klant zelf de oplossing te laten bedenken die jij …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Consultative Selling, Accountmanager, Commerciële vaardigheden, Adviserend verkopen en Accountmanagement.

Verkopen; het gaat bij jou vaak goed en tóch heb je het gevoel dat het beter kan. Je hebt regelmatig aan het eind van het gesprek het gevoel zelf veel gepraat te hebben en had de indruk dat je klant zo af en toe de aandacht verloor. Of je had een verschil van inzicht en hebt het gevoel dat het gesprek niet lekker liep.

Gelukkig ervaart je collega die klant ook als een zeikerd die altijd wat op of aan te merken heeft en je denkt het ligt gewoon aan de ander.

Maar wat zou het je opleveren als jij in staat bent de klant met hele bewuste acties positief te beïnvloeden?

Hoe kan je leren gedurende een gesprek zelf niet zo hard te werken maar je klant zelf de oplossing te laten bedenken die jij kan leveren?

We starten met jouw 3610 analyse. Dit is een digitale vragenlijst die je als deelnemer eerst zelf gaat beantwoorden. Je stoort jezelf op vaardigheden als actief luisteren, open vragen stellen, omgaan met weerstand, afsluiten van het gesprek, de pijn van de klant boven water krijgen en zo voort.

Vervolgens nodig je mensen en klanten uit, die jou zien werken of je als verkoper hebben ervaren en vraag je om deze dezelfde lijst over jou in te vullen. Dan begint de eerste stap naar bewustwording:

Hoe zie jij jezelf en hoe ervaren anderen jou in je dagelijkse verkoop gedrag? Waar zitten de overeenkomsten en waar zitten de verschillen? Zodra je dat weet kun je aan de slag met je verbeterpunten.  Samen met de coach ga je die analyse doen. Jij bepaalt op basis van de uitkomst waar je aan gaat werken. De coach start dan al met het onderzoeken naar je belemmerende overtuigingen. Je scoort laag in het stellen van open vragen? Hoe zie jij dat?

Zolang jij als verkoper ervan overtuigd bent dat je een goed verkoper bent indien je in staat bent om vooral te vertellen aan de klant wat je verkoopt en waarom dat goed voor hem is en vergeet de meeste tijd in een gesprek te besteden aan vragen wat de klant nodig heeft en waarom de klant vindt dat er een probleem is? Dan gaat jou de vaardigheid open vragen stellen niets opleveren.  Je gaat het pas toepassen op het moment dat je het waarom begrijpt en ervan overtuigt bent dat het belangrijk is om dat eerst te weten voordat je mag gaan informeren.

Hiervoor hebben we minimaal 5 coach sessies nodig van 2 uur met daartussen 4-5 weken. In die periode pas je de geleerde inzichten toe in de dagelijkse praktijk.

Het eerste kwartier van de sessie gebruiken we om terug te blikken wat ging goed en wat kan beter.

De vaardigheden oefenen we samen aan de hand van voorbeelden die de coachee zelf inbrengt. Zo gaan we aan de slag met direct in de praktijk toepasbare oefeningen.

We gaan werken aan wat jij nodig hebt.

Het effect van het coach programma is dat de bewustwording groeit, de communicatie sterk verbetert en dat de herhaling van de 3610 analyse aan het einde van het programma inzicht geeft hoe jij als individu gegroeid bent in je vaardigheden en waar je de komende periode nog in kan groeien.

En het allerbelangrijkste voor iedere verkoper is, meer grip en invloed op het verkoopproces te hebben gekregen en begrijpen hoe je met hele bewuste acties anderen positief kan beïnvloeden. Dat levert rust in je gesprekken en meer zelfvertrouwen waardoor je voor jezelf en de organisatie succesvoller en positievere impact op de business gaat genereren. Je gaat nog beter doen wat je al deed en dat is verkopen.

9
Gemiddeld cijfer voor Sales coaching / accountmanagement / consultative selling / commerciele vaardigheden / acquisitie / accountmanager / netwerken
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Marrit Schiffart
Accountmanager
8
Sales coaching / accountmanagement / consultative selling / commerciele vaardigheden / acquisitie / accountmanager / netwerken

"
De trainingen worden goed afgestemd op de groep, dit met voorbeelden uit de praktijk vanuit ons én van Tjeerd. Waardoor het een actieve training is en dit is prettig. Door Tjeerd zijn actieve houding kan dit ook niet anders! Het is direct toepasbaar in de praktijk en door opdrachten tussen de trainingen te geven, blijf je actief. " - 09-04-2020 13:27

" De trainingen worden goed afgestemd op de groep, dit met voorbeelden uit de praktijk vanuit ons én van Tjeerd. Waardoor het een actieve tr… alles lezen - 09-04-2020 13:27

starstarstarstarstar
Rianne Delissen
Sales en relatiebeheer
10
Sales coaching / accountmanagement / consultative selling / commerciele vaardigheden / acquisitie / accountmanager / netwerken

"Vanaf het eerste moment voelde ik mij vertrouwd bij Liesbeth. Zij wist mij uit mijn comfortzone te trekken en daardoor heb ik mij in een korte tijd enorm kunnen ontwikkelen. De drempels voor presenteren en koude calls zijn weg en ik haal echt plezier uit mijn salesfunctie. De coaching is heel persoonlijk en goed onderbouwd door de theorie. Ik kan de coaching van Liesbeth echt aan iedereen aanbevelen. " - 23-12-2019 08:56

"Vanaf het eerste moment voelde ik mij vertrouwd bij Liesbeth. Zij wist mij uit mijn comfortzone te trekken en daardoor heb ik mij in een kor… alles lezen - 23-12-2019 08:56

Liesbeth den Hollander - Management, Sales en Communicatie trainingen
Liesbeth den Hollander
Management, Sales en Communicatie trainingen
9,7
Jan Bouw - " No guts..no Glory"
Jan Bouw
" No guts..no Glory"
9,8
Tjeerd den Boer - HPO  High Performing Organisations zoals De Librije, Apple, Volker Wessels,  Akzo, Anwb, Astra Zeneca, Heineken,
Tjeerd den Boer
HPO High Performing Organisations zoals De Librije, Apple, Volker Wessels, Akzo, Anwb, Astra Zeneca, Heineken,
9,6
Eveline de Jong - Trainer Leiderschap, Management, Sales en Teamcoach
Eveline de Jong
Trainer Leiderschap, Management, Sales en Teamcoach
8,5
Antonie de Kok - Falen is een succes als je er van leert
Antonie de Kok
Falen is een succes als je er van leert
9
Rob van Westing -  “Practice like you’ve never won, perform like you’ve never lost”
Rob van Westing
“Practice like you’ve never won, perform like you’ve never lost”
9,3

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.