Nascholing voor vertrouwenspersonen: bemiddeld optreden in klachtafhandeling

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Nascholing voor vertrouwenspersonen: bemiddeld optreden in klachtafhandeling

Centrum Vertrouwenspersonen Plus
Logo van Centrum Vertrouwenspersonen Plus
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Centrum Vertrouwenspersonen Plus heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht of online
29 sep. 2022

Beschrijving

Centrum Vertrouwenspersonen Plus wil een zinvolle bijdrage leveren aan de sociale veiligheid binnen organisaties. Dat doen we onder andere door op professionele en vakkundige wijze vertrouwenspersonen op te leiden. 

Eigenlijk is iedereen het er wel over eens. Als je een klager ondersteunt, kan je niet bemiddelen tijdens de klachtafhandeling. Maar wat kan er wel? Je bent er als vertrouwenspersoon ook op gericht om de klager te ondersteunen om het probleem zo snel mogelijk de wereld uit te helpen. Het wordt je ook wel gevraagd: Kunt u dan niet bemiddelen? Daar gaat deze workshop over. We gaan de grenzen onderzoeken: Wanneer kun je bemiddelend optreden en wanneer niet? Of is het antwoord op die vraag altijd een duidelijk ‘Nee!’? Maar wat kun je dan? En welke vaardigheden zet je in? Wat doe je do richting je melder?

 

Bij de opbouw van de workshop is gekozen voor een duidelijke theoretische ondersteuning …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Centrum Vertrouwenspersonen Plus wil een zinvolle bijdrage leveren aan de sociale veiligheid binnen organisaties. Dat doen we onder andere door op professionele en vakkundige wijze vertrouwenspersonen op te leiden. 

Eigenlijk is iedereen het er wel over eens. Als je een klager ondersteunt, kan je niet bemiddelen tijdens de klachtafhandeling. Maar wat kan er wel? Je bent er als vertrouwenspersoon ook op gericht om de klager te ondersteunen om het probleem zo snel mogelijk de wereld uit te helpen. Het wordt je ook wel gevraagd: Kunt u dan niet bemiddelen? Daar gaat deze workshop over. We gaan de grenzen onderzoeken: Wanneer kun je bemiddelend optreden en wanneer niet? Of is het antwoord op die vraag altijd een duidelijk ‘Nee!’? Maar wat kun je dan? En welke vaardigheden zet je in? Wat doe je do richting je melder?

 

Bij de opbouw van de workshop is gekozen voor een duidelijke theoretische ondersteuning van factoren die van belang zijn bij de vraag of je als vertrouwenspersoon bemiddelt of niet. Deze kennis wordt met behulp van diverse oefeningen verder uitgediept. Aan het einde van de workshop wordt door middel van (eigen) casuïstiek de koppeling gemaakt tussen theorie en praktijk. Reflectie op de eigen rol vormt een belangrijk onderdeel van deze workshop.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)