Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

Type product
Tijdsduur
Trainers
Sjoerd Wenselaar+11

Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

Coach+Result
Logo van Coach+Result
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Coach+Result heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 2.342 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #1 beste kleine opleider en #2 in Communicatie.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Sales, #1 in Secretarieel & Administratief, #1 beste trainer, #2 in Communicatie en #2 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Communicatie, #1 in Sales, #2 in Management en #2 in Opleiding & Onderwijs.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Sales, #2 in Opleiding & Onderwijs en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #1 in Secretarieel & Administratief, #1 in Financieel, #1 in Sales, #2 in Communicatie en #3 overall.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice
Gebaseerd op 188 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Margo van Nijnatten
Medewerker kcc en reparatie
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Fijne coaching met positieve en opbouwende feedback. Het leert je meer structuur in je gesprek te krijgen en de klantvraag goed te beantwoorden. Mooie locatie en fijn de training in de praktijk na een dag theorie. Hierdoor kun je de theorie goed in praktijk oefenen." - 19-05-2022 13:26

"Fijne coaching met positieve en opbouwende feedback. Het leert je meer structuur in je gesprek te krijgen en de klantvraag goed te beantwoor… alles lezen - 19-05-2022 13:26

Beschrijving

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste w…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantenservice / Customer Service, Telefoneren, Klantgerichtheid, Klantgericht schrijven en Klantvriendelijkheid.

Gesprek leiden en sturen, telefoonetiquette, inventariseren klantvraag, vraagtechnieken, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen, efficiënt doorverbinden, afsluittechnieken.

Wat is het doel van deze training?
Meer rendement halen uit inkomende servicegesprekken en een representatieve en klangerichte uitstraling richting uw klanten en relaties? Medewerkers leren telefonische servicegesprekken professioneel en efficiënt af te handelen. 

Wat is het resultaat?
Na afloop van deze training zijn uw medewerkers onder andere in staat om:

  • Een inkomend servicegespek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit uitstralen door het hanteren van de juiste telefoonetiquette
  • Op de juiste wijze doorverbinden
  • Een klant- en servicegerichte houding aannemen
  • Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door te spiegelen aan de klant
  • Omgaan met irritaties en ongenoegen
  • Omgaan met verschillende klanttypen

Voor wie?
De training Klant- en servicegericht telefoneren is o.a. bedoeld voor receptionisten, secretaressen, balie medewerkers, assistenten, klantenservice/customer service medewerkers, binnendienst medewerkers, administratief medewerkers, adviseurs etc. Kortom, voor iedere medewerker die inkomende telefoongesprekken voert met een dienstverlenend karakter.

Wij adviseren individuele coaching op de werkplek in navolging op de training. 

Coaching op de werkplek

Ca. vier weken na afronding van de maatwerk combinatietraining volgt een individuele coachingsessie op de werkplek, waarbij direct de vertaalslag wordt gemaakt van de training naar de daadwerkelijke praktijk. Samen met de trainer-coach worden concrete doelen en acties overeengekomen en spreken zij af wanneer zij de voortgang gaan evalueren. Elke deelnemer ontvangt een uitgebreide, individuele rapportage van hetgeen tijdens de coachingsessie is besproken en tevens een exemplaar van het ontwikkelingsplan dat tijdens de coachingsessie is opgesteld. Op overeengekomen tijdstippen hebben de deelnemers contact met de trainer-coach, waarin zij hun vorderingen bespreken.

Maatwerk

Typerend voor onze benaderingswijze, is dat wij ‘van achteren naar voren’ denken. De eerste vraag die wij u dan ook altijd zullen stellen is: ‘Wat wilt u met een verbetertraject bereiken? Welke resultaten verwacht u?’ Het antwoord op deze vraag vormt de input voor het opzetten van uw verbeterprogramma. Het inzetten van een verbetertraject is immers geen doel, maar een middel om uw doel te bereiken. U bent ervan verzekerd dat alle activiteiten die wij met uw medewerkers ondernemen geheel zijn afgestemd op uw organisatie, uw visie, uw markt en bedrijfscultuur. Hierdoor is het draagvlak voor verandering groot, evenals het effect van alle inspanningen ter verbetering. 

Locatie

Incompany trainingen kunnen zowel op de trainingslocatie van Coach + Result (Breda) als op locatie verzorgd worden. Trainingstijden: van 9.30 uur tot 16.30 uur, lunchpauze van 12.30 uur tot 13.30 uur.  

Onze trainer-coaches geven u graag advies over een passend trainings- en coachingtraject binnen uw organisatie!

Trefwoorden: acquisitie, verkoop, verkoopgesprek, verkoper, advies, adviesgesprek, advisering, adviseur, consultant, consultancy, accountmanager, accountmanagement, sales, salesmanager, buitendienst, vertegenwoordiger, projectmanager.

Coach + Result biedt resultaatgerichte en praktische trainings- en coachingtrajecten aan op het gebied van: Verkoop, Service + Klantbeleving, Management en Persoonlijke + Teamontwikkeling. Wij zijn specialist in het vergroten van commerciële slagkracht en het verhogen van klantbeleving, door het optimaliseren van (commercieel) klantcontact. 

Wij richten ons op het beïnvloeden van gedrag, Daarom zijn onze trainingen opgebouwd volgens drie bouwstenen: weten (kennis = wat), willen (motivatie = waarom) en kunnen (kunde = hoe). Wanneer u weet welke vaardigheden en technieken u kunt inzetten in uw contact met klanten, u weet wat dit u oplevert en u beschikt over de kunde om de vaardigheden en technieken daadwerkelijk toe te passen, dan pas kan de gewenste output gerealiseerd worden.

9,6
Gemiddeld cijfer voor Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice
Gebaseerd op 188 ervaringen
starstarstarstarstar
Margo van Nijnatten
Medewerker kcc en reparatie
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Fijne coaching met positieve en opbouwende feedback. Het leert je meer structuur in je gesprek te krijgen en de klantvraag goed te beantwoorden. Mooie locatie en fijn de training in de praktijk na een dag theorie. Hierdoor kun je de theorie goed in praktijk oefenen." - 19-05-2022 13:26

"Fijne coaching met positieve en opbouwende feedback. Het leert je meer structuur in je gesprek te krijgen en de klantvraag goed te beantwoor… alles lezen - 19-05-2022 13:26

starstarstarstarstar
Slingerland
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Fijne en nuttige training! Pauline legt goed uit, geeft goede tips en heeft de training goed georganiseerd. Je leert meteen hoe je alles in de praktijk kunt gebruiken en merkt meteen verbetering!" - 11-01-2022 12:05

"Fijne en nuttige training! Pauline legt goed uit, geeft goede tips en heeft de training goed georganiseerd. Je leert meteen hoe je alles in … alles lezen - 11-01-2022 12:05

starstarstarstarstar
Roy Martens
Teamleader Customer Service NL + BE Azalp
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Inmiddels deze training met veel plezier afgerond bij Coach + Result. De zeer energieke Maryam heeft ons team veel tips en trucs gegeven om klant en service gericht onze klanten te woord te staan. Wij zijn ervan overtuigd dat wij veel baat gaan hebben van deze training! " - 15-12-2021 15:24

"Inmiddels deze training met veel plezier afgerond bij Coach + Result. De zeer energieke Maryam heeft ons team veel tips en trucs gegeven om … alles lezen - 15-12-2021 15:24

starstarstarstarstar
Burcin Dascioglu
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Bas is een enthousiaste en positief ingestelde trainer. Hij weet de aandacht van iedereen erbij te houden door zijn enthousiasme. Hij geeft op een positieve manier feedback, waardoor je zijn tips ook graag wilt toepassen. Ga vooral zo door Bas!" - 07-12-2021 14:47

"Bas is een enthousiaste en positief ingestelde trainer. Hij weet de aandacht van iedereen erbij te houden door zijn enthousiasme. Hij geeft … alles lezen - 07-12-2021 14:47

starstarstarstarstar
Yasmine Vermeer
Medewerker KCC
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Bas is een enthousiaste trainer die mensen weet te motiveren en enthousiasmeren. Hij gaat graag het gesprek aan en luistert daarbij ook naar jouw standpunt, zodat hij de situatie echt leert begrijpen en hier op door kan gaan." - 03-12-2021 12:41

"Bas is een enthousiaste trainer die mensen weet te motiveren en enthousiasmeren. Hij gaat graag het gesprek aan en luistert daarbij ook naar… alles lezen - 03-12-2021 12:41

starstarstarstarstar
Indra Pinsel
Front-end developer
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Een goed verzorgde training om communicatief beter met klanten en prospects om te gaan. Veel handvatten mee gekregen om de dienstverlening te verbeteren en onze eigen service / klantenservice te verbeteren en optimaliseren. De Coach Sjoerd van Coach+Result heeft ook een hele positieve en fijne uitstraling en komt goed en duidelijk over. Bedankt!" - 25-11-2021 11:53

"Een goed verzorgde training om communicatief beter met klanten en prospects om te gaan. Veel handvatten mee gekregen om de dienstverlening t… alles lezen - 25-11-2021 11:53

starstarstarstarstar_half
Carmen van Knegsel
HR medewerker
9
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Het was een interactieve en interessante training. Roy past de training aan opde persoonlijke leerdoelen van de cursisten waardoor de gehele training boeiend blijft. Daarbij is er voldoende ruimte voor eigen inbreng en vragen." - 09-11-2021 14:52

"Het was een interactieve en interessante training. Roy past de training aan opde persoonlijke leerdoelen van de cursisten waardoor de gehele… alles lezen - 09-11-2021 14:52

starstarstarstarstar
Nikki van der Toorn
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"We hebben veel gelachen en nog veel meer geleerd. Twee ontzettende leuke dagen gehad! De training was volledig inricht op ons als team. Ik zou de training zeker bij alle bedrijven met klantcontact aanraden. Bedankt Maryam! Tot snel! " - 22-07-2021 14:42

"We hebben veel gelachen en nog veel meer geleerd. Twee ontzettende leuke dagen gehad! De training was volledig inricht op ons als team. Ik z… alles lezen - 22-07-2021 14:42

Daniel Pantophlet
starstarstarstarstar
Daniel Pantophlet
Klantenservice medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Heel erg leuke trainings dagen gehad, veel gelachen maar veel belangrijker, veel geleerd vol enthousiasme! We zijn klaar voor de toekomst en zullen hopelijk in de toekomst nog meer trainingen krijgen! " - 22-07-2021 14:41

"Heel erg leuke trainings dagen gehad, veel gelachen maar veel belangrijker, veel geleerd vol enthousiasme! We zijn klaar voor de toekomst en… alles lezen - 22-07-2021 14:41

Kim van den Enden
starstarstarstarstar
Kim van den Enden
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Onwijs leerzame en leuke training. Training is echt gericht op de werkzaamheden en methodes binnen het bedrijf! Ik raad de training zeker aan om het klantcontact naar een hoger niveau te brengen." - 22-07-2021 14:39

"Onwijs leerzame en leuke training. Training is echt gericht op de werkzaamheden en methodes binnen het bedrijf! Ik raad de training zeker aa… alles lezen - 22-07-2021 14:39

starstarstarstarstar
Rianne van der Heijden
Sales support officer DLL
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Goede interactieve dag gehad met een leerzame telefonie cursus van een enthousiaste en bekwame trainer. Het was ook goed afgestemd op de organisatie en de functies van de deelnemers. De training zelf was goed gefaciliteerd met een heerlijke lunch en op een mooie locatie. " - 12-07-2021 14:29

"Goede interactieve dag gehad met een leerzame telefonie cursus van een enthousiaste en bekwame trainer. Het was ook goed afgestemd op de org… alles lezen - 12-07-2021 14:29

starstarstarstarstar
Hans Boom
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Zeer duidelijke uitleg met heel veel humor en passie verteld. Goede eye-opener. Ik ga zeker proberen om met de tips mijn voordeel te doen! Altijd goed om te zien wat anders / beter kan." - 30-06-2021 12:57

"Zeer duidelijke uitleg met heel veel humor en passie verteld. Goede eye-opener. Ik ga zeker proberen om met de tips mijn voordeel te doen! A… alles lezen - 30-06-2021 12:57

starstarstarstarstar
Eric Klomp
Klantservice-medewerker
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Duidelijke en spontane uitleg door trainer; leerstof en "rollenspel" sluiten goed aan. Ze is prima op de hoogte van processen binnen Monuta. Gelegenheid om gedachten/ervaringen te delen is ruim aanwezig." - 30-06-2021 11:46

"Duidelijke en spontane uitleg door trainer; leerstof en "rollenspel" sluiten goed aan. Ze is prima op de hoogte van processen binnen Monuta.… alles lezen - 30-06-2021 11:46

Fatma Onder
starstarstarstarstar
Fatma Onder
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Fijne interactieve training waar je veel van kan leren. Ook voor ervaren medewerkers is de training top goed ingeregeld. Mooie adviezen en triggers die je kan blijven gebruiken. Bedankt Maryam!" - 24-06-2021 14:56

"Fijne interactieve training waar je veel van kan leren. Ook voor ervaren medewerkers is de training top goed ingeregeld. Mooie adviezen en t… alles lezen - 24-06-2021 14:56

starstarstarstarstar_border
Bjorn van Iersel
invalplanner
8
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"leuke en leerzame training!

duidelijke uitleg en goede handvaten om gesprekken te verbeteren, hierdoor kunnen we nog klantgerichter werken en onze klant tevredenheid (nog verder verhogen)
zeer leerzaam, geen verbeterpunten.
succes verder met het coachen.

bedankt!

" - 03-06-2021 14:56

"leuke en leerzame training! duidelijke uitleg en goede handvaten om gesprekken te verbeteren, hierdoor kunnen we nog klantgerichter werke… alles lezen - 03-06-2021 14:56

starstarstarstarstar
Wannie Stuijts
planner
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Wat was dit een leerzame sessie. Ik dacht in eerste instantie: die kan me echt niets leren. Maar in principe denk ik altijd: van elke opleiding/verbetersessie kun je altijd wat opsteken. In dit geval dus ook. Ik vond het ontzettend leuk om mee te doen en heb er inderdaad toch wat verbeterpunten van opgestoken. En wat ben jij een leuke cursusleider, Maryam. Wist me meteen te "pakken"met je enthousiasme. Dank je wel." - 03-06-2021 14:41

"Wat was dit een leerzame sessie. Ik dacht in eerste instantie: die kan me echt niets leren. Maar in principe denk ik altijd: van elke opleid… alles lezen - 03-06-2021 14:41

starstarstarstarstar
jaap van de bunt
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Hoi, het waren mooie middagen met Maryam, nam ons mee door de wereld van het klant en service gericht telefoneren, waar ik in de 3 leuke sessies toch nog, na 33 jaar het 1 en ander opgestoken heb. Bedankt" - 03-06-2021 14:34

"Hoi, het waren mooie middagen met Maryam, nam ons mee door de wereld van het klant en service gericht telefoneren, waar ik in de 3 leuke ses… alles lezen - 03-06-2021 14:34

starstarstarstarstar
Laura Löhr
Case Agent
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Bas is heel enthousiast! Ik heb veel van hem geleerd tijdens onze training en 1 op 1 coaching. Doordat hij ook de nadruk legt wat er wel goed gaat krijg je een extra dosis zelfvertrouwen om met zijn tips en tricks aan de slag te gaan.
Bas bedankt voor de leerzame training, en hopelijk tot ziens met een vervolg! " - 02-06-2021 08:33

"Bas is heel enthousiast! Ik heb veel van hem geleerd tijdens onze training en 1 op 1 coaching. Doordat hij ook de nadruk legt wat er wel go… alles lezen - 02-06-2021 08:33

starstarstarstarstar
Maxime de Vaal
Business Support
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Bas is een hele enthousiaste kerel met veel kennis. Hij weet de zaken leuk te brengen waardoor je geboeid blijft. Hij heeft overal een oplossing voor en luistert erg goed. Laat je over alles zelf nadenken en vult niet zomaar iets voor je in. Ik ben tot veel inzichten gekomen vandaag. Ik heb de coaching als heel fijn ervaren. Dank je wel Bas en hopelijk tot snel weer!" - 21-05-2021 14:29

"Bas is een hele enthousiaste kerel met veel kennis. Hij weet de zaken leuk te brengen waardoor je geboeid blijft. Hij heeft overal een oplos… alles lezen - 21-05-2021 14:29

starstarstarstarstar
Michele Heidekamp
OK planner
10
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte afhandeling servicegesprekken / Klantgericht communiceren aan de telefoon / Customer service / Klantenservice

"Ik ging erin met klein beetje weerstand//drukte//al eerder training gehad, binnen 2 minuten wist ze dit om te zetten en was ik oprecht geïnteresseerd voor de volle 3 uur. Denk niet dat ze het beter had kunnen doen!" - 15-04-2021 14:35

"Ik ging erin met klein beetje weerstand//drukte//al eerder training gehad, binnen 2 minuten wist ze dit om te zetten en was ik oprecht geïnt… alles lezen - 15-04-2021 14:35

Sjoerd Wenselaar
Sjoerd Wenselaar
'Als je 90% van je aandacht richt op de 10% die niet goed gaat, ga je na verloop van tijd denken dat 90% niet goed gaat'
9,9
Esther Noordhoek
Esther Noordhoek
'Wat je beschouwt als de top is misschien alleen nog maar het opstapje'
9,8
Ivonne van Raaij
Ivonne van Raaij
'Alles wat je écht wilt bereiken, ligt één stap buiten je comfort zone'
9,8
Joyce Michielsen
Joyce Michielsen
'Groeien is springen in het onbekende, telkens weer'
9,7
Koen Faber
Koen Faber
'Je houdt jezelf voor de gek als je op dezelfde manier blijft verkopen en toch een hogere omzet verwacht'
9,5
Anouk Smulders
Anouk Smulders
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,7
Maryam Leenheer
Maryam Leenheer
‘Life begins at the end of your comfort zone’
9,9
Myrinke van Werkum
Myrinke van Werkum
Trainer-Coach
9,8
Roy van Maurik
Roy van Maurik
‘Niet elke verandering is een verbetering, maar elke verbetering is wel een verandering’
9,9
Pieter Gilhuis
Pieter Gilhuis
Of je nu denkt dat je het kunt, of niet kunt. Je krijgt in beide gevallen gelijk

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.