Google Analytics gevorderd | Haal alles uit Google In-company
Beschrijving
Heb je de basis van Google Analytics onder de knie, dan is het tijd om méér uit de tool te halen. In de training Google Analytics voor gevorderden duik je de diepte in. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten over je doelgroepen, campagnes en conversies uithaalt. Ook ontdek je nieuwe toepassingen en ga je aan de slag met Google Tag Management. Je sluit de training af met het officiële Google Analytics IQ-examen.* Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina *Doordat er nu een transitie fase is voor de certificering van Google Analytics is besloten om het tentamen ni…Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Programma van de training Google Analytics gevorderd
Dag 1
College 1
- Introductie en inleiding, werken met het testaccount
- Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics basis
- Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
- Hoe gebruik je reguliere expressies?
- Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?
College 2
- Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
- Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
- Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
- Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina’s, analyses
- Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
- Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?
Dag 2
College 1
- A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
- Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
- Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
- Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
- Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
- Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan
College 2
- Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
- Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.