Google Analytics Expert In-company

Type product

Google Analytics Expert In-company

Competence Factory Incompany
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Google Analytics is een geweldige tool om in kaart brengen hoe effectief je website is - en vooral hoe je ‘m kunt verbeteren. Alleen al de basisfuncties van de software leveren een hoop nuttige inzichten op. Maar in de opleiding Google Analytics Expert ga je verder. Je duikt in de geavanceerde functies en leert hoe je je account 100% afstemt op je doelen. Je maakt het officiële Google Analytics Examen en tot slot weet jij exact hoe je Google Data Studio gebruikt om alle traffic duidelijk in kaart te brengen. Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Google Analyti…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics gevorderden, Online marketing, SEO, Google Analytics en Google Ads.

Google Analytics is een geweldige tool om in kaart brengen hoe effectief je website is - en vooral hoe je ‘m kunt verbeteren. Alleen al de basisfuncties van de software leveren een hoop nuttige inzichten op. Maar in de opleiding Google Analytics Expert ga je verder. Je duikt in de geavanceerde functies en leert hoe je je account 100% afstemt op je doelen. Je maakt het officiële Google Analytics Examen en tot slot weet jij exact hoe je Google Data Studio gebruikt om alle traffic duidelijk in kaart te brengen. Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal cursisten en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Check deze pagina

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Google Analytics Expert bestaat uit drie aaneensluitende trainingen:
  • Google Analytics I
  • Google Analytics II
  • Data visualisatie met Google Data Studio

Programma van de opleiding Google Analytics Expert

Google Analytics basis

College 1

  • Inleiding in Google Analytics: wat gebeurt er op je site, waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, en waarom?
  • Basisfuncties van Google Analytics: tracking codes, data report, accountstructuur, properties, dataweergave, filters, bouncerate, uitstappercentage en statistiekgroepen.
  • Google Analytics installeren en inloggen in je account.
  • Acquisitie: je customer journey onder de loep. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of display?
  • Gedrag: hoe navigeren bezoekers over je site? Rapporteer instappunten, uitstappunten en zoekgedrag.

College 2

  • Doelgroep: maak een bezoekersoverzicht. Waar komen ze vandaan, en hoeveel terugkerende bezoekers heb je?
  • Conversies: bepaal wat je wilt meten en wat de doelen van je website zijn. Hoe vaak haal je ze?
  • Dashboard: mogelijkheden, e-commerce, SEO/SEA, social media, IT/techniek, interne zoekmachine. Je dashboard inrichten, snelkoppelingen gebruiken, rapportages aanpassen én exporteren.
  • Tips & what's next: usability, A/B-testen en tagmanagementsysteem.

Google Analytics gevorderd

Dag 1

College 1

  • Introductie en inleiding, werken met het testaccount
  • Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics basis
  • Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
  • Hoe gebruik je reguliere expressies?
  • Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?

College 2

  • Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
  • Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
  • Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
  • Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina's, analyses
  • Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
  • Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?

Dag 2

College 3

  • A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
  • Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
  • Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
  • Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
  • Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
  • Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan

College 4

  • Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
  • Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
  • Voorbereiden Google Analytics IQ-examen
  • Examen! 90 minuten, 70 vragen

 

Datavisualisatie met Google Data Studio

Dag 1:

  • Google Data Studio
    • Wat is het?
    • Hoe werkt het?
    • Wat kan het?
  • Gegevensbronnen koppelen: de start van elk dashboard
  • Belangrijkste menu-opties
  • Stappenplan data visualiseren
  • Gegevensbeheer
  • Gegevensbron, dimensie en statistiek
  • Diagrammen
  • Filters en vergelijkingen
  • Periode
  • Gegevens mengen
  • Lay-out en huisstijl
  • Dashboards automatisch versturen

Dag 2:

  • Terugblik dag 1
  • KPI's en meetplan
  • Statistieken en grafieken
  • Praktijk analyses: bestaande en eigen dashboards
  • Databronnen combineren
  • Aangepaste velden
  • Use cases
  • Design/UX, waar moet je op letten?
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.