Social Media Recruitment In-company

Type product
Logo van Competence Factory Incompany
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Competence Factory Incompany heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Waarom Social Media Recruitment inzetten? Werkgevers moeten alles uit de kast trekken om de juiste mensen aan zich te binden. Om je employer brand te laden en specifieke doelgroepen succesvol te bereiken, heb je al je kanalen nodig: van LinkedIn tot YouTube. Tijdens de training Social Media Recruitment leer je hoe je social media effectief inzet voor de werving en selectie van personeel. Ook ontdek je hoe je een onderscheidende vacaturetekst schrijft en in de markt zet.

Programma van de training Social Media Recruitment

Dag 1

College 1

  • De belangrijkste sociale netwerken: LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube
  • Goede en slechte voorbeelden van social media recruitment
  • Vacatures uit …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Recruitment, Online recruitment, Social Media, Onboarding en Sourcing.

Waarom Social Media Recruitment inzetten? Werkgevers moeten alles uit de kast trekken om de juiste mensen aan zich te binden. Om je employer brand te laden en specifieke doelgroepen succesvol te bereiken, heb je al je kanalen nodig: van LinkedIn tot YouTube. Tijdens de training Social Media Recruitment leer je hoe je social media effectief inzet voor de werving en selectie van personeel. Ook ontdek je hoe je een onderscheidende vacaturetekst schrijft en in de markt zet.

Programma van de training Social Media Recruitment

Dag 1

College 1

  • De belangrijkste sociale netwerken: LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram, YouTube
  • Goede en slechte voorbeelden van social media recruitment
  • Vacatures uit de groep bespreken: wat gaat goed, wat kan beter?
  • Doelgroep bepalen: welk kanaal is het geschiktst?
  • In contact komen met potentiële kandidaten
  • Social media inzetten om je employer brand te versterken

College 2

  • Schrijven voor online: zo doe je dat
  • Test: het verschil tussen een goede en slechte online vacaturetekst
  • Regels voor een goede vacaturetekst op social media
  • Een vacature verkopen als product met de AIDA-formule
  • Een vacaturetekst herschrijven en beoordelen

Dag 2

College 3

  • Employer branding en werken vanuit een concept
  • Een contentkalender maken en gebruiken
  • Zelf kandidaten zoeken

College 4

  • Overzicht sites en tools
  • Betaalde en gratis mogelijkheden
  • Borrel en certificaat-uitreiking
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.