Visual Storytelling

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 990 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Visual Storytelling
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Linda Koopmans
8
Visual Storytelling

"Deze opleiding bestaat uit 4 trainingen waarbij theorie goed gecombineerd wordt met je eigen praktijk.Ik kwam steeds met iets concreets thuis. Daarbij krijg je les in een prettige omgeving waar alles goed geregeld is. " - 14-02-2020 08:58

"Deze opleiding bestaat uit 4 trainingen waarbij theorie goed gecombineerd wordt met je eigen praktijk.Ik kwam steeds met iets concreets thui… alles lezen - 14-02-2020 08:58

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
27 aug. 2020 tot 3 sep. 2020
placeUtrecht
15 sep. 2020 tot 22 sep. 2020
placeUtrecht
7 okt. 2020 tot 14 okt. 2020
placeUtrecht
22 okt. 2020 tot 29 okt. 2020
placeUtrecht
9 nov. 2020 tot 16 nov. 2020
placeUtrecht
11 dec. 2020 tot 18 dec. 2020
placeUtrecht
13 jan. 2021 tot 20 jan. 2021
placeUtrecht
25 jan. 2021 tot 1 feb. 2021
placeUtrecht
18 feb. 2021 tot 25 feb. 2021
placeUtrecht
1 mrt. 2021 tot 8 mrt. 2021
placeUtrecht
22 mrt. 2021 tot 29 mrt. 2021
placeUtrecht
6 apr. 2021 tot 13 apr. 2021
placeUtrecht
29 apr. 2021 tot 6 mei. 2021
placeUtrecht
5 mei. 2021 tot 12 mei. 2021
placeUtrecht
31 mei. 2021 tot 7 jun. 2021
placeUtrecht
13 jul. 2021 tot 20 jul. 2021
placeUtrecht
20 aug. 2021 tot 27 aug. 2021
placeUtrecht
1 sep. 2021 tot 8 sep. 2021
placeUtrecht
21 sep. 2021 tot 28 sep. 2021
placeUtrecht
3 nov. 2021 tot 10 nov. 2021

Beschrijving

‘Eén beeld zegt meer dan 1.000 woorden’. Nogal een cliché, maar het is ook waar. Beelden trekken eerder de aandacht dan tekst, onze hersenen verwerken ze makkelijker en beelden blijven beter ‘hangen’ in ons brein. Gek dus eigenlijk dat we nog steeds dikke rapportages tikken, pagina’s notulen schrijven en slides vol bullets presenteren. Kunnen we niet beter alles tekenen? Niet helemaal: juist de combinatie van beeld en tekst werkt goed. Daarom zijn infographics ook zo populair. Wil je optimaal communiceren, dan is het handig dat je beide ‘talen’ kent. In de opleiding Visual Storytelling leer je zelf beelden maken om je verhaal beter over te brengen.

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Storytelling, Concepting, Verhalen schrijven, Conceptontwikkeling en Datavisualisatie.

‘Eén beeld zegt meer dan 1.000 woorden’. Nogal een cliché, maar het is ook waar. Beelden trekken eerder de aandacht dan tekst, onze hersenen verwerken ze makkelijker en beelden blijven beter ‘hangen’ in ons brein. Gek dus eigenlijk dat we nog steeds dikke rapportages tikken, pagina’s notulen schrijven en slides vol bullets presenteren. Kunnen we niet beter alles tekenen? Niet helemaal: juist de combinatie van beeld en tekst werkt goed. Daarom zijn infographics ook zo populair. Wil je optimaal communiceren, dan is het handig dat je beide ‘talen’ kent. In de opleiding Visual Storytelling leer je zelf beelden maken om je verhaal beter over te brengen.

Zo is de opleiding opgebouwd

De opleiding Visual Storytelling bestaat uit zeven trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Zakelijk Tekenen
  • Infographics Maken
  • Visuele Contentcreatie
  • Online Storytelling

Programma van de opleiding Visual Storytelling

Zakelijk Tekenen

Dag 1

College 1

  • Wat maakt zakelijk tekenen zinvol?  
  • Basisvormen
  • Mensen en emoties tekenen

College 2

  • Zelfvertrouwen krijgen in visualiseren
  • Hoe maak je meteen indruk met je tekeningen?
  • Workshops faciliteren met templates

Dag 2

College 3

  • Feedback op je werk
  • Jouw beelden naar the next level
  • Train je visuele brein

College 4

  • Datavisualisatie
  • Graphic facilitation
  • Tekenen van customer insights & customer journeys
  • Strategische plannen visualiseren

Infographics Maken

Dag 1

College 1

  • Wat is een infographic?
  • Wat maakt een goede infographic goed?
  • Vraag en antwoord: welke soorten infographics zijn er?
  • Steal like an artist: hoe inspireer je jezelf?

College 2

  • Welke elementen heb je nodig om een goede infographic te maken?
  • Hoe speel je met compositie, design, kleur en vorm?
  • Beginnen met de opdracht

Dag 2

College 3

  • Tijd voor specifieke vragen die we nog niet hebben behandeld
  • Kennismaken met de belangrijkste tool om infographics mee te maken
  • Steal like an artist: praktische tips en tricks
  • Resultaten: huiswerk presenteren en bespreken

College 4

  • Een casus (ruwe data, informatie) uit de praktijk omzetten in een goede infographic
  • Ordening en plaatsing van vorm en lijn
  • Opslaan naar verschillende bestandsformaten
  • Een-op-een consultatie waarin we dieper ingaan op jouw persoonlijke vragen.

Visuele Contentcreatie

Dag 1: The creative landscape

College 1

  • Trends, tools en ontwikkelingen: wat en waarom verandert het creatieve landschap? Welke ontwikkelingen zijn van invloed? Trends onder verschillende generaties, methodes als visual thinking.
  • The NEW Marketeer & Designer: door de technologische ontwikkelingen veranderen functieprofielen. Wat deed een marketeer vroeger, en wat doe 'ie/ze nu? Wat is en wordt de rol van designers? Theorie marketing/design vroeger en nu, visuele content, communicatiemiddelen.

College 2

  • The Landscape/ proeftuin: inspiratiesessie over creatieve tools in de markt. Welke boom uit het spreekwoordelijke bos moeten we hebben? Hoe selecteer je de beste tool voor jouw behoefte?
  • Verschillende tools: Wix, Canva, Prezi, Inplace, Adobe Spark etc. Live demo Infogram/ Fixel
  • Basics of design: als non-designer heb je geen idee waar je op moet letten. De bestand formats ai. eps. ken je nog wel, maar visualiseer je nou wat je in je hoofd hebt?
  • Praktische tips & tricks voor the basics of design.

Dag 2: Playday

College 1

Test test test: Deze dag warmen we op met een leuke opdracht, we gaan een cinemagraph maken (een foto met een bewegend element).

College 2

Aan de slag met jouw marketingcampagne:

  • Thema en doelstelling
  • Boodschap formuleren (1 of meerdere)
  • Tools selecteren en een planning maken
  • Aan de bak!
  • Feedback van trainer en peers

Online Storytelling

College 1

  • De kracht van verhalen
  • De structuur van verhalen
  • The Hero’s Journey
  • Empowerment stories
  • Verhalen in de marketingmix (praktijkcases)

College 2

  • Fanverhalen / fandoms
  • Hoe gebruik je social media voor (visual) storytelling?
  • Transmedia storytelling (definitie en praktijkvoorbeelden)
  • Virale video en vloggen
  • Praktijkoefeningen: (a.) Vind je verhaal; (b.) Vertel je verhaal

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

8
Gemiddeld cijfer voor Visual Storytelling
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Linda Koopmans
8
Visual Storytelling

"Deze opleiding bestaat uit 4 trainingen waarbij theorie goed gecombineerd wordt met je eigen praktijk.Ik kwam steeds met iets concreets thuis. Daarbij krijg je les in een prettige omgeving waar alles goed geregeld is. " - 14-02-2020 08:58

"Deze opleiding bestaat uit 4 trainingen waarbij theorie goed gecombineerd wordt met je eigen praktijk.Ik kwam steeds met iets concreets thui… alles lezen - 14-02-2020 08:58

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)