Marketing Datacollectie en -Analyse

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 891 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
24 jun. 2020 tot 1 jul. 2020
placeUtrecht
27 jul. 2020 tot 3 aug. 2020
placeUtrecht
14 sep. 2020 tot 21 sep. 2020
placeUtrecht
23 okt. 2020 tot 30 okt. 2020
placeUtrecht
11 feb. 2021 tot 18 feb. 2021
placeUtrecht
6 apr. 2021 tot 13 apr. 2021
placeUtrecht
28 mei. 2021 tot 4 jun. 2021
placeUtrecht
26 jul. 2021 tot 2 aug. 2021
placeUtrecht
20 sep. 2021 tot 27 sep. 2021
placeUtrecht
4 nov. 2021 tot 11 nov. 2021
placeUtrecht
13 dec. 2021 tot 20 dec. 2021

Beschrijving

Data driven marketing is ‘the name of the game’. Een campagne evalueer je niet meer op gevoel, maar op basis van harde cijfers - hoeveel heeft ‘ie nou eigenlijk opgeleverd? In de tweedaagse training Marketing datacollectie en -analyse, ontdek je hoe je een meetplan maakt dat echt iets over je campagnes zegt. Daarbij gebruik je het 5-driver-groeimodel. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten uithaalt over je doelgroepen, campagnes en conversies.

Programma van de training Marketing Datacollectie en -Analyse

Dag 1 College 1

Het 5-driver-groeimodel: een raamwerk om te groeien

  • De groeidrivers voor jouw organisatie in kaart brengen
  • Heb je alle data besc…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing, Marketing en Sales, Online marketing, SEO en Google Analytics.

Data driven marketing is ‘the name of the game’. Een campagne evalueer je niet meer op gevoel, maar op basis van harde cijfers - hoeveel heeft ‘ie nou eigenlijk opgeleverd? In de tweedaagse training Marketing datacollectie en -analyse, ontdek je hoe je een meetplan maakt dat echt iets over je campagnes zegt. Daarbij gebruik je het 5-driver-groeimodel. Je leert onder andere hoe je je database optimaliseert, zodat je er meer inzichten uithaalt over je doelgroepen, campagnes en conversies.

Programma van de training Marketing Datacollectie en -Analyse

Dag 1 College 1

Het 5-driver-groeimodel: een raamwerk om te groeien

  • De groeidrivers voor jouw organisatie in kaart brengen
  • Heb je alle data beschikbaar om het model te gebruiken?
Doelstellingen vertalen naar meetbare KPI's
  • KPI’s zijn ook ‘maar’ indicatoren. Hoe zorg je dat je je (bedrijfs)doelstellingen niet verwart met je KPI's?
  • Een meetplan opstellen. Weet wat je meet, en zorg dat het klopt.
College 2 Datacollectie met Google Analytics. Verzamel data uit verschillende kanalen:
  • E-commerce
  • E-mail
  • Social media
  • Advertentiekanalen
  • Cross-device
  • Cross-channel
  • CRM-data
  • On- en offline data samenbrengen
Dag 2 College 1 Data-integratie met Google Tag Manager als centrale hub:
  • Waar breng je data bij elkaar?
  • Hoe distribueer je data van jouw online platformen met Google Tag Manager?
College 2 Analyse met Google Analytics. Maak nuttige en slimme analyses door data goed te interpreteren. Je kijkt onder andere naar:
  • Conversie
  • Paginawaarde
  • Doelgroepsegmentatie
  • Traffic/Acquisitie
  • Navigatie
  • Funnels
  • Interacties
  • Paginasnelheid
  • Multi-channeltrechters
  • Toeschrijving/Attributie
  • (Customer) Lifetime Value
Ontwikkelingen en trends
  • Hoe komt het dat de rol van data engineers en data scientists belangrijker wordt?
  • Waarom worden forecasting en predictive analytics belangrijker?
  • Hoe zorg jij dat je toekomstproof blijft?

We willen dat iedereen goede trainingen kan volgen. Niet alleen de marketeer bij een grote corporate met een flink opleidingsbudget, maar ook freelancers, zelfstandig adviseurs, webshop-eigenaren en non-profit professionals. Daarom hanteren we dynamische prijzen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze training. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Marketing.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)