Effectief en Klantgericht communiceren voor kraamverzorgenden
"Lilian is enthousiast en heeft kennis van haar vak, dat merk je aan alles. Ze heeft zich ook goed verdiept in de doelgroep en snapt waar wij mee kampten. 1e les wat cabaret achtig, was voor even wel leuk. Maar op een gegeven moment werd het storend. 2e les serieuzer vond ik veel prettiger. " - 16-12-2020 19:10
"Lilian is enthousiast en heeft kennis van haar vak, dat merk je aan alles. Ze heeft zich ook goed verdiept in de doelgroep en snapt waar wij… alles lezen - 16-12-2020 19:10
Beschrijving
Effectief en klantgericht communiceren voor kraamverzorgenden
Hoe beter de communicatie op de werkvloer is, hoe beter de samenwerking met klanten is. Soms verloopt het communiceren en samenwerken tussen de kraamverzorgende en het kraamgezin nog niet zo gemakkelijk. Dit kan zijn omdat er geen klik is, of het gezin andere normen en waarden of verwachtingen heeft dan de kraamverzorgende. Hoe ga je als professional om met klanten die boos worden, zich niet aan de afspraken houden, onmogelijke eisen stellen of een andere visie over zorg hebben? In deze actieve training leert de kraamverzorgende communicatievaardigheden die kunnen helpen om effectiever en plezieriger te kunnen samenwerken met de …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Effectief en klantgericht communiceren voor kraamverzorgenden
Hoe beter de communicatie op de werkvloer is, hoe beter de samenwerking met klanten is. Soms verloopt het communiceren en samenwerken tussen de kraamverzorgende en het kraamgezin nog niet zo gemakkelijk. Dit kan zijn omdat er geen klik is, of het gezin andere normen en waarden of verwachtingen heeft dan de kraamverzorgende. Hoe ga je als professional om met klanten die boos worden, zich niet aan de afspraken houden, onmogelijke eisen stellen of een andere visie over zorg hebben? In deze actieve training leert de kraamverzorgende communicatievaardigheden die kunnen helpen om effectiever en plezieriger te kunnen samenwerken met de kraamvrouw en haar gezin. Klantgericht en proffesioneel communiceren zijn belangrijke onderdelen in deze training. Uw kraamverzorgenden zijn immers het visitekaartje van uw organisatie. Het is mogelijk bij deze training een trainingsacteur in te zetten; hierdoor leren de deelnemers nog meer door te ervaren en te doen.
Wie
Incompany; voor een groep/team Kraamverzorgenden van dezelfde organisatie.
Effect
Verbeteren van de communicatie vaardigheden en samenwerking tussen kraamverzorgenden en het gezin.
Inhoud
De training wordt op maat gemaakt. Aan bod kan komen:
- Feedback geven en ontvangen.
- Actief luisteren.
- Communicatiestijlen van jezelf en de ander.
- Non-verbale communicatie.
- Het omgaan met weerstand, kritiek, roddelen.
- Lastige gesprekken voeren en oplossingsgericht benaderen.
- Professioneel en klantgericht communiceren vanuit de visie van de organisatie.
- Teamafspraken ten aanzien van communiceren op de werkvloer.
Deze cursus is geaccrediteerd door Kenniscentrum Kraamzorg (KCKZ). Deelnemers ontvangen certificaat.
Aantal bijeenkomsten: 1-4 dagdelen.
Locatie: incompany. Ook live online training mogelijk in onze virtuele classroom.
"Lilian is enthousiast en heeft kennis van haar vak, dat merk je aan alles. Ze heeft zich ook goed verdiept in de doelgroep en snapt waar wij mee kampten. 1e les wat cabaret achtig, was voor even wel leuk. Maar op een gegeven moment werd het storend. 2e les serieuzer vond ik veel prettiger. " - 16-12-2020 19:10
"Lilian is enthousiast en heeft kennis van haar vak, dat merk je aan alles. Ze heeft zich ook goed verdiept in de doelgroep en snapt waar wij… alles lezen - 16-12-2020 19:10
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.