Omgaan met escalerende incidenten

Tijdsduur
Trainer
Jannie de Jong
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Agressietraining.nl
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,9 Agressietraining.nl heeft een gemiddelde beoordeling van 7,9 (uit 98 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeDriebergen
20 apr. 2021
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 20 april 2021, 10:00-17:00, Driebergen, Omgaan met escalerende incidenten

Beschrijving

Deze training geeft aantwoorden en vaardigheden voor medewerkers die te maken hebben met incidenten die escaleren: "bijvoorbeeld van een klant naar een medewerker; de grens is gesteld, maar de klant gaat door". Hoe kun je elkaar helpen als collega's of hoe zet je het Agressieinterventie team in.

Trainingsvormen

  1. In company training
    Doelgroep: medewerkers van één bedrijf (o.a. het agressieinterventieteam)
    Periode: 1 dag
  2. Training via open inschrijving
    Doelgroep: iedereen
    Periode: 1 dag
  3. Data: 18 juni 2019 en 26 september 2019
  4. Plaats: Driebergen

Inhoud van de training

  1. Agressie herkennen:
    Aan de hand van de agressiepiramide leren uw medewerkers de non-verbale communicatie van de agressie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met, Stress, Communicatieve vaardigheden, Omgaan met weerstand en Communicatietechnieken.

Deze training geeft aantwoorden en vaardigheden voor medewerkers die te maken hebben met incidenten die escaleren: "bijvoorbeeld van een klant naar een medewerker; de grens is gesteld, maar de klant gaat door". Hoe kun je elkaar helpen als collega's of hoe zet je het Agressieinterventie team in.

Trainingsvormen

  1. In company training
    Doelgroep: medewerkers van één bedrijf (o.a. het agressieinterventieteam)
    Periode: 1 dag
  2. Training via open inschrijving
    Doelgroep: iedereen
    Periode: 1 dag
  3. Data: 18 juni 2019 en 26 september 2019
  4. Plaats: Driebergen

Inhoud van de training

  1. Agressie herkennen:
    Aan de hand van de agressiepiramide leren uw medewerkers de non-verbale communicatie van de agressieve persoon in kaart te brengen.
  2. Zelfcontrole bij agressie:
    Medewerkers leren zichzelf rustig te krijgen onder druk door primaire reacties te controleren door middel van ademhalen, spierontspanning en gedachten sturen.
  3. Veiligheidspreventie:
    Medewerkers leren voorzorgsmaatregelen te nemen voordat zij in risicovolle situaties komen door communicatie, veiligheidsmiddelen en gedrag.
  4. Conflictinterventieplan:
    Medewerkers leren omgaan met escalerende incidenten aan de hand van het conflictinterventieplan.
  5. Veilige V:
    Met deze techniek leren medewerkers controle te houden over verminderd beïnvloedbare personen.
  6. Overmacht-situaties:
    Daarnaast herkennen zij overmacht-situaties (gijzeling/overval) en leren zij zichzelf en anderen in veiligheid te brengen.
  7. Veilig aangifte doen:
    Na een strafbaar incident is aangifte doen belangrijk, tijdens de training leren de medewerkers hoe.
  8. Opvang en nazorg:
    Medewerkers ontvangen een checklist waarmee zij elkaar na een agressie-incident kunnen opvangen. Tevens wordt het belang van incidentregistratie besproken. Daarnaast leren ze een trauma te herkennen en leren ze wanneer en waar ze hulp kunnen ontvangen.
  9. Evaluatie:
    Tijdens de evaluatie wordt uw medewerker begeleid in het stellen van een persoonlijk doel. De groep en trainer geven tips om het doel in de praktijk daadwerkelijk te realiseren. Na de cursus kunnen medewerkers maandelijks deelnemen aan onze webinars (gratis) om hun kennis up-to-date te houden (https://agressietraining.nl/webinars). Daarnaast kunnen ze onze kennisbank gebruiken om basisinformatie terug te lezen (https://agressietraining.nl/kennisbank) en het gratis e-book ‘De Witteboorden Survival Guide’ downloaden van onze website (https://agressietraining.nl/ebooks). Tevens wordt de training schriftelijk en mondeling geëvalueerd met uw medewerkers. De resultaten van deze evaluatie worden besproken met de opdrachtgever.

Resultaten van de training

De medewerker:

  • Is in staat om een escalerend incident in een zo vroeg mogelijk stadium te herkennen door de klant te observeren en te luisteren.
  • Heeft inzicht in de eigen wijze van reageren op agressie en ander ongewenst gedrag.
  • Is in staat om zo snel mogelijk op te treden, waardoor verdere escalatie zo veel mogelijk wordt voorkomen.
  • Kan omgaan met escalerende incidenten en collega's helpen.
  • Weet hoe de veiligheidsmiddelen gebruikt kunnen worden.
  • Kent de techniek Veilige V.
  • Weet hoe aangifte te doen.
  • Kan een collega opvangen na een incident.

Ben je geïnteresseerd in een in company training omgaan met verbale agressie? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan bij Jannie de Jong 0641782816

Uw medewerkers voelen zich na het volgen van de ISO 17024 gecertificeerde (agressie)trainingen van agressietraning.nl mentaal weerbaar en veilig.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jannie de Jong - Trainer en adviseur omgaan met agressief gedrag van klanten
Jannie de Jong
Trainer en adviseur omgaan met agressief gedrag van klanten
9,8

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)