Omgaan met agressie, intimidatie en weerstand

Type product
Trainers
Jaco Pons+2

Omgaan met agressie, intimidatie en weerstand

De trainingsacteuracademie
Logo van De trainingsacteuracademie
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 De trainingsacteuracademie heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 272 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Veel werknemers komen dagelijks in aanraking met verbale en fysieke intimidatie en agressie van boze cliënten of lastige klanten. Het is bekend dat dit veel stress oplevert voor medewerkers.In de training “Professioneel omgaan met agressie, intimidatie en weerstand” leer je hier professioneel mee om te gaan. Je leert meer over agressie en intimidatie, je ervaart wat agressie en intimidatie met jou doen en hoe je hier op kunt reageren.

Dit leer je 

  • Je leert meer over agressie en intimidatie in de zorg

  • Je krijgt inzicht in wat agressie en intimidatie met je doet als zorgmedewerker

  • Je leert om minder stress te ervaren

  • Je leert om professioneel te kunnen reageren op uitingen…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met weerstand, Omgaan met Agressie & Emotie, Omgaan met, Assertiviteit en Feedback geven.

Veel werknemers komen dagelijks in aanraking met verbale en fysieke intimidatie en agressie van boze cliënten of lastige klanten. Het is bekend dat dit veel stress oplevert voor medewerkers.In de training “Professioneel omgaan met agressie, intimidatie en weerstand” leer je hier professioneel mee om te gaan. Je leert meer over agressie en intimidatie, je ervaart wat agressie en intimidatie met jou doen en hoe je hier op kunt reageren.

Dit leer je 

  • Je leert meer over agressie en intimidatie in de zorg

  • Je krijgt inzicht in wat agressie en intimidatie met je doet als zorgmedewerker

  • Je leert om minder stress te ervaren

  • Je leert om professioneel te kunnen reageren op uitingen van agressie en intimidatie

Voor wie

De training omgaan met weerstand, intimidatie en agressie is heel waardevol voor jou als je werkzaam bent als verpleegkundige, verzorgende, ambulancemedewerker, dokters- of apothekersassistente. Maar natuurlijk ook voor  maatschappelijk werkers en anderen die beroepsmatig in aanraking komen met agressie en intimidatie.

Dit gaan we doen

  • We bespreken casuïstiek aan de hand van zelf meegemaakte voorbeelden van agressie en/of intimidatie uit de praktijk zodat de training praktisch en herkenbaar is. Deze ingebrachte casuïstiek wordt besproken en geanalyseerd met behulp van het 5G-schema uit de cognitieve psychologie.

  • We doen een training bevrijdingstechnieken, met zorg voor de eigen veiligheid en de veiligheid van de cliënt. Onder leiding van een instructeur oefenen de deelnemers de voornaamste bevrijdingstechnieken. Hoe kom ik los wanneer ik bij mijn haar vastgepakt word of bij mijn keel? Hoe weer ik een klap of een schop af? Hoe zorg ik voor mijn eigen veiligheid en tegelijkertijd voor de veiligheid van de cliënt?

  • We spelen rollenspellen met een acteur. De deelnemers leren te handelen volgens drie principes uit de theorie van geweldloosheid: rust, respect en verrassing. De nadruk ligt daarbij op het zoeken naar alternatieve gedachten en acties, vooral in de preventieve sfeer.

Praktische informatie

Duur
1 hele dag of een dagdeel,  aantal dagdelen naar wens in te vullen

Kosten
Prijs op basis van offerte

Groepsgrootte
M
aximaal 10 – 12 deelnemers per training

Locatie
Het is een incompany training, op locatie kan in overleg. De training is ook online te volgen.

Doelgroep
Verpleegkundigen, verzorgenden, ambulancemedewerkers, doktersassistenten, apothekersassistenten, maatschappelijk werkers en anderen die beroepsmatig in aanraking komen met agressie en intimidatie

Doelen van de training:

  • Je leert meer over agressie en intimidatie in de zorg

  • Je krijgt inzicht in wat agressie en intimidatie met je doet als zorgmedewerker

  • Je leert om minder stress te ervaren

  • Je leert om professioneel te kunnen reageren op uitingen van agressie en intimidatie

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jaco Pons
Jaco Pons
Leren door reflecteren
9
Michael Kooijman
Michael Kooijman
Laten voelen alsof 't echt is, terwijl je weet dat het spel is!
9,2
Sjoerd Haga
Sjoerd Haga
Als je stopt met spelen word je oud
9,3

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.