Content Marketing & Inbound Marketing in B2B
Beschrijving
Traditionele marketing- en verkoopmethoden, zoals cold calling, direct mailing en massacommunicatie, werken steeds minder goed. Zichtbaarheid en aanwezigheid op de juiste momenten in de customer journey is waar het vandaag de dag om draait. Vindbaarheid op internet wordt hierdoor steeds belangrijker voor veel bedrijven en inzet van contentmarketing kan hierbij goed dienst doen. Door het opzetten en implementeren van een contentstrategie bouwt u aan een actieve community die u op de lange termijn veel kan opleveren. Hoe u dit kunt aanpakken en realiseren, leert u onder andere tijdens deze opleiding.
Onderwerpen
– Hoe kan ik een goede contentstrategie ontwikkelen?
– Hoe breng ik de contentstr…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Traditionele marketing- en verkoopmethoden, zoals cold
calling, direct mailing en massacommunicatie, werken steeds minder
goed. Zichtbaarheid en aanwezigheid op de juiste momenten in de
customer journey is waar het vandaag de dag om draait. Vindbaarheid
op internet wordt hierdoor steeds belangrijker voor veel
bedrijven en inzet van contentmarketing kan hierbij goed dienst
doen. Door het opzetten en implementeren van een contentstrategie
bouwt u aan een actieve community die u op de lange termijn veel
kan opleveren. Hoe u dit kunt aanpakken en realiseren, leert u
onder andere tijdens deze opleiding.
Onderwerpen
– Hoe kan ik een goede contentstrategie ontwikkelen?
– Hoe breng ik de contentstrategie in lijn met de
bedrijfsstrategie?
– Hoe kom ik tot een juiste themaselectie en keuze voor een
mediamix?
– Hoe geef ik praktische uitvoering aan de contentstrategie?
– Welke rol spelen van community building en marketing
automation?
– Welke contentmarketing tools en campagnetools kan ik
inzetten?
– Hoe genereer ik leads en sales met (online) content
marketing?
– Hoe kan ik monitoren, analyseren, en bijsturen, indien nodig?
Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan uw contentstrategie. U bent in staat om zelf tot een goede contentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet wat de strategische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste themaselectie en mediamix kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U weet hoe u met community building, content management en marketing automation kwalitatief goede leads kunt genereren en welke online marketing- en social mediatools hiervoor zijn te gebruiken. U bent in staat om grip te houden op de nieuwe content-driven-organisation en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van contentstrategie, inbound concepten en contentmarketing.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.