Google Ads Certified Professional (virtueel)

Tijdsduur
Trainer
Arne Verwoert
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Google Ads Certified Professional (virtueel)

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 739 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtueel
28 jan. 2025 tot 11 feb. 2025
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 4 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 11 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
28 jan. 2025 tot 3 apr. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
28 jan. 2025 tot 28 mei. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
28 jan. 2025 tot 15 jul. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
28 jan. 2025 tot 9 okt. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 2 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 9 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
28 jan. 2025 tot 16 dec. 2025
Toon rooster
event 28 januari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 9 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 16 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
19 feb. 2025 tot 3 apr. 2025
Toon rooster
event 19 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
19 feb. 2025 tot 16 dec. 2025
Toon rooster
event 19 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 9 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 16 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
19 feb. 2025 tot 9 okt. 2025
Toon rooster
event 19 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 2 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 9 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
19 feb. 2025 tot 15 jul. 2025
Toon rooster
event 19 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
19 feb. 2025 tot 28 mei. 2025
Toon rooster
event 19 februari 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
20 mrt. 2025 tot 3 apr. 2025
Toon rooster
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 27 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 3 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
20 mrt. 2025 tot 16 dec. 2025
Toon rooster
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 9 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 16 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
20 mrt. 2025 tot 9 okt. 2025
Toon rooster
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 2 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 9 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
20 mrt. 2025 tot 15 jul. 2025
Toon rooster
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
20 mrt. 2025 tot 28 mei. 2025
Toon rooster
event 20 maart 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
15 apr. 2025 tot 9 okt. 2025
Toon rooster
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 2 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 9 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
15 apr. 2025 tot 15 jul. 2025
Toon rooster
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 8 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 15 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
15 apr. 2025 tot 28 mei. 2025
Toon rooster
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 21 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 28 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2
placeVirtueel
15 apr. 2025 tot 16 dec. 2025
Toon rooster
event 15 april 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis
event 9 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 1
event 16 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads gevorderd - Dag 2

Beschrijving

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Wil jij effectieve en succesvolle Google Ads-campagnes bouwen én precies weten hoe je alles uit je budget en uit de Google Ads-functies haalt? Volg deze opleiding tot Google Ads Certified Professional en ontwikkel je in 3 dagen tot een Google Ads-expert die zelf met deze tool aan de slag kan gaan.Google Ads is dé tool om de vindbaarheid van je bedrijf te vergroten en online klanten te bereiken. Je bereikt mensen die zoeken op zoektermen die voor jou relevant zijn. Maar er komt veel bij kijken om Google Ads effectief in te zetten. Hoe haal je alles uit deze tool en maak je online campagnes rendabel? Hoe kies je de juiste zoektermen? En hoe krijg je de juiste mensen zover om op jouw advertenti…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Ads, Online marketing, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), SEO en Google Analytics.

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

Wil jij effectieve en succesvolle Google Ads-campagnes bouwen én precies weten hoe je alles uit je budget en uit de Google Ads-functies haalt? Volg deze opleiding tot Google Ads Certified Professional en ontwikkel je in 3 dagen tot een Google Ads-expert die zelf met deze tool aan de slag kan gaan.Google Ads is dé tool om de vindbaarheid van je bedrijf te vergroten en online klanten te bereiken. Je bereikt mensen die zoeken op zoektermen die voor jou relevant zijn. Maar er komt veel bij kijken om Google Ads effectief in te zetten. Hoe haal je alles uit deze tool en maak je online campagnes rendabel? Hoe kies je de juiste zoektermen? En hoe krijg je de juiste mensen zover om op jouw advertentie te klikken? Dat alles leer je in de opleiding tot Google Ads Certified Professional. Bij deze opleiding ontwikkel jij je tot een Google Ads Certified Professional. Oftewel: een specialist die zelf van begin tot eind een succesvolle campagne kan opzetten, analyseren en optimaliseren. Alle basisopties en geavanceerde functies komen voorbij. Tijdens de opleiding ga je met je eigen Google Ads-account aan de slag, zodat je direct verbeterpunten kunt doorvoeren. Aan het eind van de opleiding leg je het Google Ads Search-examen van Google af. Dat levert je een wereldwijd erkende en veelgevraagde Google Ads Search-certificering op.
  • Je hebt alle kennis om zelf Google Ads-accounts op te zetten en tot in detail goed in te richten om zo tot een succesvolle campagne te komen.
  • Je weet de Google Ads Editor goed te gebruiken en kunt zo een Google Ads-campagne efficiënt managen.
  • Je kunt een doelstelling koppelen aan je Google Ads-activiteiten en met biedmanagement sturen op de ROI.
  • Je weet waar de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing voor bedoeld zijn en wanneer je welke optie het beste kunt inzetten.
  • Je kunt via statistische analyses ontdekken hoe je het rendement van een campagne kunt verhogen.
  • Zodra je bent geslaagd voor het Google Ads Search-examen, ontvang je de wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. (Herkansen is gratis digitaal mogelijk.)
  • Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw Google Ads-campagnes slimmer in te richten en er meer succes mee te behalen.
De opleiding tot Google Ads Certified Professional is er voor iedereen die meer uit Google Ads wil halen en deze tool volledig wil begrijpen. Of je nu ondernemer bent of bij een grote multinational of een mkb-bedrijf werkt, deze training leert je alles wat jij nodig hebt om Google Ads voor jouw bedrijf te laten werken. De opleiding is o.a. relevant voor (online) marketeers, zzp’ers, contentspecialisten en salesmanagers. Wil je zelf campagnes van A tot Z kunnen opzetten? Of wil je kennis opdoen over Google Ads om nog beter te kunnen sparren met een collega die of bureau dat hiermee werkt? Dan is deze opleiding perfect voor jou. Door de kleine groep is er veel persoonlijke aandacht en kun je altijd eigen casussen inbrengen. Voorkennis is niet nodig. De training is er zowel voor beginners als voor professionals die hun Google Ads-kennis verder willen uitbreiden.De training bestaat uit 3 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. Ook op je eigen Google Ads-account. De training is opgebouwd uit 2 trainingen: Google Ads basis en Google Ads voor gevorderden, inclusief een onderdeel dat je voorbereidt op het examen tot Google Ads Certified Professional. De training ziet er als volgt uit:

Dag 1: Google Ads - the basics

Op dag 1 volg je de training ‘Google Ads voor beginners’. Het volgende komt aan bod:
  • Hoe werkt Google Ads en wat zijn de kernbegrippen?
  • Hoe pas je AI-gestuurde zoekadvertenties en campagnes slim toe?
  • Je Google Ads-account structureren (via campagnes en advertentiegroepen)
  • Hoe kies je de juiste campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting)?
  • Hoe vind je via zoekwoordenonderzoek de juiste zoektermen en hoe implementeer je die via zoekwoordtypen (met gebruik van AI)?
  • Zo schrijf jij aantrekkelijke advertentieteksten waar je lezer niet omheen kan (en laat je AI jou daarbij helpen).
  • Welke mogelijkheden zijn er voor biedmanagement?
  • Hoe koppel je Google Ads aan Google Analytics 4?
  • Zo maak je conversies meetbaar!
  • Ga aan de slag met de geavanceerde meetoplossingen.

Dag 2: Google Ads op gevorderd niveau

Op dag 2 doe je de training ‘Google Ads voor gevorderden’ en duik je dus een stuk dieper in alle mogelijkheden met Google Ads.
  • Hoe stel je (slimme) geautomatiseerde biedstrategieën in (en hoe gebruik je AI daarbij)?
  • Haal alles uit je campagnes en leer hoe je geavanceerde campagne-instellingen toepast.
  • Hoe zet je advertentiecomponenten slim in om jouw campagne (nog) succesvoller te maken?
  • Hoe spits je advertenties toe op jouw ideale klant (met locatie invoegen, zoekwoorden invoegen of een aftelfunctie)?
  • Hoe kun je de campagneresultaten meten (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores)?
  • Zo evalueer je de resultaten om je campagne verder te verbeteren (o.a. qua zichtbaarheid, websiteverkeer, conversie en rendement).
  • Krijg de beste tips & tricks om campagnes te optimaliseren en er alles uit te halen.

Dag 3: verder de diepte in

Bij dag 3 leer je nog meer extra functionaliteiten kennen. Zo ontpop je je tot een specialist die echt alles uit Google Ads haalt.
  • Hoe zet je gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Google Shopping effectief in?
  • Leer de prestatieplanner te gebruiken om bijvoorbeeld de geschatte prestaties in te zien en de verschillen tussen seizoenen te ontdekken.
  • Ontdek hoe je dankzij de optimalisatiescore (aanbevelingen van Google) nog meer uit campagnes haalt.
  • Beheer je accounts en campagnes efficiënt via één Google Ads-managersaccount.
  • Hoe maak je zo slim mogelijk gebruik van de Google Ads Editor?
  • Leer hoe je efficiënt rapporten creëert met de rapporteditor!
  • Krijg alle voorbereiding die je nodig hebt om het Google Ads-examen goed in te gaan.
  • Leg het Google Ads Search-examen af.
De training bestaat uit 3 dagen van 6 uur. Het programma is een goede mix van praktijk en theorie. Je doet veel theoretische inzichten op en gaat die in de praktijk toepassen. Ook op je eigen Google Ads-account. De training is opgebouwd uit 2 trainingen: Google Ads basis en Google Ads voor gevorderden, inclusief een onderdeel dat je voorbereidt op het examen tot Google Ads Certified Professional. De training ziet er als volgt uit:

Dag 1: Google Ads - the basics

Op dag 1 volg je de training ‘Google Ads voor beginners’. Het volgende komt aan bod:
  • Hoe werkt Google Ads en wat zijn de kernbegrippen?
  • Hoe pas je AI-gestuurde zoekadvertenties en campagnes slim toe?
  • Je Google Ads-account structureren (via campagnes en advertentiegroepen)
  • Hoe kies je de juiste campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting)?
  • Hoe vind je via zoekwoordenonderzoek de juiste zoektermen en hoe implementeer je die via zoekwoordtypen (met gebruik van AI)?
  • Zo schrijf jij aantrekkelijke advertentieteksten waar je lezer niet omheen kan (en laat je AI jou daarbij helpen).
  • Welke mogelijkheden zijn er voor biedmanagement?
  • Hoe koppel je Google Ads aan Google Analytics 4?
  • Zo maak je conversies meetbaar!
  • Ga aan de slag met de geavanceerde meetoplossingen.

Dag 2: Google Ads op gevorderd niveau

Op dag 2 doe je de training ‘Google Ads voor gevorderden’ en duik je dus een stuk dieper in alle mogelijkheden met Google Ads.
  • Hoe stel je (slimme) geautomatiseerde biedstrategieën in (en hoe gebruik je AI daarbij)?
  • Haal alles uit je campagnes en leer hoe je geavanceerde campagne-instellingen toepast.
  • Hoe zet je advertentiecomponenten slim in om jouw campagne (nog) succesvoller te maken?
  • Hoe spits je advertenties toe op jouw ideale klant (met locatie invoegen, zoekwoorden invoegen of een aftelfunctie)?
  • Hoe kun je de campagneresultaten meten (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores)?
  • Zo evalueer je de resultaten om je campagne verder te verbeteren (o.a. qua zichtbaarheid, websiteverkeer, conversie en rendement).
  • Krijg de beste tips & tricks om campagnes te optimaliseren en er alles uit te halen.

Dag 3: verder de diepte in

Bij dag 3 leer je nog meer extra functionaliteiten kennen. Zo ontpop je je tot een specialist die echt alles uit Google Ads haalt.
  • Hoe zet je gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties en Google Shopping effectief in?
  • Leer de prestatieplanner te gebruiken om bijvoorbeeld de geschatte prestaties in te zien en de verschillen tussen seizoenen te ontdekken.
  • Ontdek hoe je dankzij de optimalisatiescore (aanbevelingen van Google) nog meer uit campagnes haalt.
  • Beheer je accounts en campagnes efficiënt via één Google Ads-managersaccount.
  • Hoe maak je zo slim mogelijk gebruik van de Google Ads Editor?
  • Leer hoe je efficiënt rapporten creëert met de rapporteditor!
  • Krijg alle voorbereiding die je nodig hebt om het Google Ads-examen goed in te gaan.
  • Leg het Google Ads Search-examen af.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Google Ads.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Arne Verwoert
Arne Verwoert
Google Ads
9,7

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)