Google Analytics 4 specialist (incl. examen) (virtueel)

Tijdsduur
Trainer
Sjoerd van den Broek
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Google Analytics 4 specialist (incl. examen) (virtueel)

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 722 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtueel
16 mei. 2024 tot 30 mei. 2024
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 16 mei 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 23 mei 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderden
event 30 mei 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 specialist - Dag 3
placeVirtueel
23 jul. 2024 tot 6 aug. 2024
Toon rooster
event 23 juli 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 30 juli 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderden
event 6 augustus 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 specialist - Dag 3
placeVirtueel
12 sep. 2024 tot 26 sep. 2024
Toon rooster
event 12 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 19 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderden
event 26 september 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 specialist - Dag 3
placeVirtueel
5 nov. 2024 tot 19 nov. 2024
Toon rooster
event 5 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 basis
event 12 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 gevorderden
event 19 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Analytics 4 specialist - Dag 3

Beschrijving

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 700 ervaringen)
★ 6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

In de Google Analytics 4 specialist training (inclusief examen) verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4. Alle basis- en geavanceerde facetten passeren de revue.Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in? In de Google Analytics specialist training (inclusief examen) verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics. Alle basis- en maatwerk facetten passeren in de Google Analytics specialist training de revue. Met de opged…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics gevorderden, Online marketing, SEO, Google Analytics en Google Ads.

Waarom een training bij Edumia?

★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 700 ervaringen)
★ 6 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies

In de Google Analytics 4 specialist training (inclusief examen) verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics 4. Alle basis- en geavanceerde facetten passeren de revue.Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in? In de Google Analytics specialist training (inclusief examen) verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Analytics. Alle basis- en maatwerk facetten passeren in de Google Analytics specialist training de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Analytics account tot in diepte inrichten, analyseren en interpreteren. Bovendien leg je het officiële Google Analytics examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.

Objectives

  • Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten volgens de geldende privacyrichtlijnen (AVG).
  • Je verkrijgt diepgaande kennis over geavanceerde tracking technologieën (o.a. cross domain-, user ID- en e-commerce tracking), zodat je ieder Google Analytics account kunt voorzien van de voor dat account meest geschikte tracking technologie(ën).
  • Je kunt belangrijke online marketing activiteiten meetbaar maken en interpreteren.
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website via een meetplan inzichtelijk maken en interpreteren via conversies (inclusief gebeurtenissen) en trechters.
  • Je kunt zelf geavanceerde rapporten en dashboards opstellen die de wensen van jou en/of een organisatie bevatten.
  • Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van een website kunt verhogen.
  • Geslaagd voor het officiële Google Analytics examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Analytics account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens en na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
  • Bij afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Opbouw van de training

De Google Analytics specialist training (incl. examen) bestaat uit drie trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten. Bovendien is één extra trainingsdag toegevoegd voor extra diepgang én het voorbereiden op- en afleggen van het officiële Google Analytics examen.
  • Google Analytics basis
  • Google Analytics gevorderden

Student profile

Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen. Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van Google Analytics is niet noodzakelijk.

Characteristics

.

Programma

Dag 1

  • Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
  • Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
  • Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
  • Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
  • Account structureren.
  • Interface en data interpretatie.
  • Vergelijkingen instellen en gebruiken.
  • Rapporten personaliseren.
  • Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
    • IP-adressen uitsluiten.
    • Google-signalen activeren.
    • Conversies meetbaar maken.

Dag 2

  • Korte terugblik op de Google Analytics 4 basis training.
  • Geavanceerde inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
    • Campagneverkeer meetbaar maken (via UTM-tagging) en analyseren.
    • Verkeersbronnen uitsluiten van rapporten.
    • Cross-domain tracking instellen.
    • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
    • Tools koppelen aan Google Analytics 4.
    • Gebeurtenissen (en conversies) meetbaar maken met Google Tag Manager.
    • E-commerce tracking.
  • Verkenningsrapporten instellen en analyseren (o.a. pad- en trechteranalyse).
  • Impact van attributiemodellen op advertenties.
  • Conversiepaden analyseren.

Dag 3

  • Korte terugblik op de Google Analytics 4 gevorderden training.
  • Toepassing van extra functionaliteiten (o.a.):
    • Aangepaste definities voor meer context bij gebeurtenissen.
    • Instellen van aangepaste inzichten.
    • Inhoudsgroepen aanmaken.
    • Reguliere expressies gebruiken.
    • Extra mogelijkheden voor privacy regulatie (gegevens verbergen en Google Consent Mode).
    • Gegevens importeren.
    • BigQuery koppelen.
  • Dashboards samenstellen (koppeling met Looker Studio).
  • Voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het officiële Google Analytics examen.

Dag 1

  • Introductie Google Analytics 4 en uitleg kernbegrippen.
  • Google Analytics UA-versie vs. nieuwe GA4-versie.
  • Werking van Google Analytics 4 dataverzamelingen.
  • Privacyrichtlijnen in Google Analytics 4 (AVG).
  • Account structureren.
  • Interface en data interpretatie.
  • Vergelijkingen instellen en gebruiken.
  • Rapporten personaliseren.
  • Basis inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
    • IP-adressen uitsluiten.
    • Google-signalen activeren.
    • Conversies meetbaar maken.

Dag 2

  • Korte terugblik op de Google Analytics 4 basis training.
  • Geavanceerde inrichting van Google Analytics 4 (o.a.):
    • Campagneverkeer meetbaar maken (via UTM-tagging) en analyseren.
    • Verkeersbronnen uitsluiten van rapporten.
    • Cross-domain tracking instellen.
    • Zoekopdrachten op de site meetbaar maken.
    • Tools koppelen aan Google Analytics 4.
    • Gebeurtenissen (en conversies) meetbaar maken met Google Tag Manager.
    • E-commerce tracking.
  • Verkenningsrapporten instellen en analyseren (o.a. pad- en trechteranalyse).
  • Impact van attributiemodellen op advertenties.
  • Conversiepaden analyseren.

Dag 3

  • Korte terugblik op de Google Analytics 4 gevorderden training.
  • Toepassing van extra functionaliteiten (o.a.):
    • Aangepaste definities voor meer context bij gebeurtenissen.
    • Instellen van aangepaste inzichten.
    • Inhoudsgroepen aanmaken.
    • Reguliere expressies gebruiken.
    • Extra mogelijkheden voor privacy regulatie (gegevens verbergen en Google Consent Mode).
    • Gegevens importeren.
    • BigQuery koppelen.
  • Dashboards samenstellen (koppeling met Looker Studio).
  • Voorbereiding op het examen.
  • Afleggen van het officiële Google Analytics examen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Sjoerd van den Broek
Sjoerd van den Broek
Google Analytics 4 & CRO & UX specialist

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)