Google Tag Manager (virtueel)


Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeVirtueel 27 mei. 2025Toon rooster event 27 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager |
placeVirtueel 31 jul. 2025Toon rooster event 31 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager |
placeVirtueel 13 okt. 2025Toon rooster event 13 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager |
placeVirtueel 10 dec. 2025Toon rooster event 10 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager |
Beschrijving
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Daarom kies je voor Edumia
★ 8 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf
- Je verkrijgt kennis over Google Tag Manager, zodat je zelf Google Tag Manager accounts kunt opzetten en installeren op websites.
- Je kunt een Google Tag Manager account met een folderstructuur voor tags, triggers en variabelen een duidelijk overzicht geven.
- Je kunt trackingcodes/meetpixels van Google Analytics, Google Ads, Facebook/LinkedIn en overige tools implementeren via Google Tag Manager.
- Je kunt de belangrijkste gebeurtenissen voor websites doormeten in Google Analytics.
- Je kunt geavanceerde trackingscripts implementeren, waaronder het meten van betrokkenheid, klikken op buttons, formulier verzendingen, 404-errors en AVG/GDPR.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Tag Manager account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Voorkennis
Voorkennis van Google Tag Manager is niet noodzakelijk. Het is praktisch wanneer je de diverse Google tools kent en toegang hebt tot een Google Tag Manager account, dan wel van tevoren een Google Tag Manager account gratis hebt gecreëerd. Dan kun je tijdens de training direct concreet met tags en triggers aan de slag.- Introductie Google Tag Manager.
- Uitleg werking van Google Tag Manager (tags, triggers, variabelen en dataLayers).
- Structureren van een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
- Google Tag Manager-container opzetten.
- Google Tag Manager installeren op je website.
- Google Tag Manager implementeren voor trackingcodes/meetpixels
van:
- Google Analytics.
- Google Ads (remarketing en conversiemeting).
- Facebook.
- LinkedIn Insights.
- Overige tools (o.a. Hotjar).
- Gebeurtenissen meetbaar maken voor:
- Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
- Klikken op buttons.
- Bestand downloads (o.a. PDF).
- Interactie met YouTube video’s.
- Formulier verzendingen.
- Geavanceerd gebruik van Google Tag Manager:
- Betrokkenheid van bezoekers bepalen via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
- AVG/GDPR toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
- Implementeren van bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
- 404-error aanroepingen doormeten.
- Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
- Tags debuggen en previewen.
- Introductie Google Tag Manager.
- Uitleg werking van Google Tag Manager (tags, triggers, variabelen en dataLayers).
- Structureren van een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
- Google Tag Manager-container opzetten.
- Google Tag Manager installeren op je website.
- Google Tag Manager implementeren voor trackingcodes/meetpixels
van:
- Google Analytics.
- Google Ads (remarketing en conversiemeting).
- Facebook.
- LinkedIn Insights.
- Overige tools (o.a. Hotjar).
- Gebeurtenissen meetbaar maken voor:
- Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
- Klikken op buttons.
- Bestand downloads (o.a. PDF).
- Interactie met YouTube video’s.
- Formulier verzendingen.
- Geavanceerd gebruik van Google Tag Manager:
- Betrokkenheid van bezoekers bepalen via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
- AVG/GDPR toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
- Implementeren van bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
- 404-error aanroepingen doormeten.
- Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
- Tags debuggen en previewen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.