Google Tag Manager (virtueel)

Tijdsduur
Trainer
Alex van Holland
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Google Tag Manager (virtueel)

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 739 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVirtueel
27 mei. 2025
Toon rooster
event 27 mei 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager
placeVirtueel
31 jul. 2025
Toon rooster
event 31 juli 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager
placeVirtueel
13 okt. 2025
Toon rooster
event 13 oktober 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager
placeVirtueel
10 dec. 2025
Toon rooster
event 10 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Google Tag Manager

Beschrijving

Daarom kies je voor Edumia

★ 8 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf

In de Google Tag Manager training verkrijg je praktisch inzicht in hoe Google Tag Manager werkt en hoe je de tool kunt toepassen voor je eigen website en marketingcampagnes.Google Tag Manager is dé tool om tags (stukjes code) te injecteren op je website, zonder tussenkomst van je webbouwer. Met deze tags kun je tools als Google Analytics en -Ads, evenals niet-Google tools als Facebook, eenvoudig op je website integreren. Bovendien kun je alle gewenste handelingen (zoals bijvoorbeeld klikken op links en buttons) op je website verzamelen, wanneer je Google Tag Manager op een juiste wijze implementeert. Zodoende hoef je niet meer te rusten op de schouders van je webbouwer en heb je de meetbaarh…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Tag Manager, Online marketing, SEO, Google Analytics en Google Analytics gevorderden.

Daarom kies je voor Edumia

★ 8 jaar op rij de Beste Opleider van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf

In de Google Tag Manager training verkrijg je praktisch inzicht in hoe Google Tag Manager werkt en hoe je de tool kunt toepassen voor je eigen website en marketingcampagnes.Google Tag Manager is dé tool om tags (stukjes code) te injecteren op je website, zonder tussenkomst van je webbouwer. Met deze tags kun je tools als Google Analytics en -Ads, evenals niet-Google tools als Facebook, eenvoudig op je website integreren. Bovendien kun je alle gewenste handelingen (zoals bijvoorbeeld klikken op links en buttons) op je website verzamelen, wanneer je Google Tag Manager op een juiste wijze implementeert. Zodoende hoef je niet meer te rusten op de schouders van je webbouwer en heb je de meetbaarheid van je website en marketingcampagnes volledig in eigen handen. In de Google Tag Manager training verkrijg je praktisch inzicht in hoe Google Tag Manager werkt en hoe je de tool kunt toepassen voor je eigen website en marketingcampagnes. Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag met het inrichten van je eigen Google Tag Manager account, zodat je aan het eind van de training een goede basis-inrichting hebt staan.
  • Je verkrijgt kennis over Google Tag Manager, zodat je zelf Google Tag Manager accounts kunt opzetten en installeren op websites.
  • Je kunt een Google Tag Manager account met een folderstructuur voor tags, triggers en variabelen een duidelijk overzicht geven.
  • Je kunt trackingcodes/meetpixels van Google Analytics, Google Ads, Facebook/LinkedIn en overige tools implementeren via Google Tag Manager.
  • Je kunt de belangrijkste gebeurtenissen voor websites doormeten in Google Analytics.
  • Je kunt geavanceerde trackingscripts implementeren, waaronder het meten van betrokkenheid, klikken op buttons, formulier verzendingen, 404-errors en AVG/GDPR.
  • De training wordt gebaseerd op het eigen Google Tag Manager account (en aanvullend je vragen), zodat je direct tijdens de training aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
Wil je zelf aan de knoppen leren draaien of juist meer inzicht verkrijgen in de werkzaamheden van je online marketeer? Dan is deze training geschikt voor jou. Edumia is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen. Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit.

Voorkennis

Voorkennis van Google Tag Manager is niet noodzakelijk. Het is praktisch wanneer je de diverse Google tools kent en toegang hebt tot een Google Tag Manager account, dan wel van tevoren een Google Tag Manager account gratis hebt gecreëerd. Dan kun je tijdens de training direct concreet met tags en triggers aan de slag.
  • Introductie Google Tag Manager.
  • Uitleg werking van Google Tag Manager (tags, triggers, variabelen en dataLayers).
  • Structureren van een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
  • Google Tag Manager-container opzetten.
  • Google Tag Manager installeren op je website.
  • Google Tag Manager implementeren voor trackingcodes/meetpixels van:
    • Google Analytics.
    • Google Ads (remarketing en conversiemeting).
    • Facebook.
    • LinkedIn Insights.
    • Overige tools (o.a. Hotjar).
  • Gebeurtenissen meetbaar maken voor:
    • Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
    • Klikken op buttons.
    • Bestand downloads (o.a. PDF).
    • Interactie met YouTube video’s.
    • Formulier verzendingen.
  • Geavanceerd gebruik van Google Tag Manager:
    • Betrokkenheid van bezoekers bepalen via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
    • AVG/GDPR toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
    • Implementeren van bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
    • 404-error aanroepingen doormeten.
    • Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
    • Tags debuggen en previewen.
  • Introductie Google Tag Manager.
  • Uitleg werking van Google Tag Manager (tags, triggers, variabelen en dataLayers).
  • Structureren van een overzichtelijk account met folders, tags, triggers en variabelen.
  • Google Tag Manager-container opzetten.
  • Google Tag Manager installeren op je website.
  • Google Tag Manager implementeren voor trackingcodes/meetpixels van:
    • Google Analytics.
    • Google Ads (remarketing en conversiemeting).
    • Facebook.
    • LinkedIn Insights.
    • Overige tools (o.a. Hotjar).
  • Gebeurtenissen meetbaar maken voor:
    • Klikken op links (uitgaand, telefoonnummers en e-mailadressen).
    • Klikken op buttons.
    • Bestand downloads (o.a. PDF).
    • Interactie met YouTube video’s.
    • Formulier verzendingen.
  • Geavanceerd gebruik van Google Tag Manager:
    • Betrokkenheid van bezoekers bepalen via scrolldiepte en zichtbaarheid van elementen.
    • AVG/GDPR toepassen via het opzetten van een cookiemuur.
    • Implementeren van bestaande scripts (o.a. muisbeweging (hover) over elementen).
    • 404-error aanroepingen doormeten.
    • Het gebruik van Lookup en Regex Tables.
    • Tags debuggen en previewen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Alex van Holland
Alex van Holland
Google Analytics, GTM & Looker Studio
8,8

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)