SEO & SEA specialist
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
placeRosmalen 24 sep. 2024 tot 17 dec. 2024Toon rooster event 24 september 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads basis event 1 oktober 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads specialist - Dag 2 event 8 oktober 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads specialist - Dag 3 event 10 december 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, SEO copywriting event 17 december 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, SEO specialist - Dag 2 |
placeRosmalen 24 sep. 2024 tot 17 okt. 2024check_circle Startgarantie Toon roosterevent 24 september 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads basis event 1 oktober 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads specialist - Dag 2 event 8 oktober 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads specialist - Dag 3 event 10 oktober 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, SEO copywriting event 17 oktober 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, SEO specialist - Dag 2 |
placeUtrecht 24 sep. 2024 tot 17 dec. 2024Toon rooster event 24 september 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads basis event 1 oktober 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads specialist - Dag 2 event 8 oktober 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads specialist - Dag 3 event 10 december 2024, 10:00-16:00, Utrecht, SEO copywriting event 17 december 2024, 10:00-16:00, Utrecht, SEO specialist - Dag 2 |
placeUtrecht 24 sep. 2024 tot 17 okt. 2024check_circle Startgarantie Toon roosterevent 24 september 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads basis event 1 oktober 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads specialist - Dag 2 event 8 oktober 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads specialist - Dag 3 event 10 oktober 2024, 10:00-16:00, Utrecht, SEO copywriting event 17 oktober 2024, 10:00-16:00, Utrecht, SEO specialist - Dag 2 |
placeRosmalen 10 okt. 2024 tot 12 dec. 2024Toon rooster event 10 oktober 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, SEO copywriting event 17 oktober 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, SEO specialist - Dag 2 event 28 november 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads basis event 5 december 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads specialist - Dag 2 event 12 december 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads specialist - Dag 3 |
placeUtrecht 10 okt. 2024 tot 12 dec. 2024Toon rooster event 10 oktober 2024, 10:00-16:00, Utrecht, SEO copywriting event 17 oktober 2024, 10:00-16:00, Utrecht, SEO specialist - Dag 2 event 28 november 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads basis event 5 december 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads specialist - Dag 2 event 12 december 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads specialist - Dag 3 |
placeRosmalen 28 nov. 2024 tot 17 dec. 2024Toon rooster event 28 november 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads basis event 5 december 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads specialist - Dag 2 event 10 december 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, SEO copywriting event 12 december 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, Google Ads specialist - Dag 3 event 17 december 2024, 10:00-16:00, Rosmalen, SEO specialist - Dag 2 |
placeUtrecht 28 nov. 2024 tot 17 dec. 2024Toon rooster event 28 november 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads basis event 5 december 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads specialist - Dag 2 event 10 december 2024, 10:00-16:00, Utrecht, SEO copywriting event 12 december 2024, 10:00-16:00, Utrecht, Google Ads specialist - Dag 3 event 17 december 2024, 10:00-16:00, Utrecht, SEO specialist - Dag 2 |
placeVirtueel 28 nov. 2024 tot 17 dec. 2024Toon rooster event 28 november 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads basis event 5 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 2 event 10 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO copywriting event 12 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, Google Ads specialist - Dag 3 event 17 december 2024, 10:00-16:00, Virtueel, SEO specialist - Dag 2 |
Beschrijving
Waarom een training bij Edumia?
★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of
digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de
beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Waarom een training bij Edumia?
★ Volg je training direct aan Utrecht CS, Rosmalen (of
digitaal)
★ Bijzonder goede ervaringen (Gem. 9,6 uit > 725 ervaringen)
★ 7 jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland
★ Groepen van max. 10 personen met veel aandacht en interactie
★ Zeer ervaren en gekwalificeerde toptrainers uit de praktijk
★ Gebruik je eigen praktijksituatie om tot de
beste inzichten te komen
★ Niets geleerd geld terug garantie
★ Wij staan óók na de training klaar voor vragen en advies
Opbouw van de training
De SEO & SEA specialist training bestaat uit vijf trainingsdagen en is samengesteld op basis van twee trainingen die perfect op elkaar aansluiten:- SEO specialist - Om je website beter zichtbaar en vindbaar te maken in de organische zoekresultaten van zoekmachines besteden we gedurende twee trainingsdagen uitgebreid aandacht aan SEO. De SEO trainingsdagen bestaan uit de pijlers techniek, tekst en linkpopulariteit. Per aspect komen alle belangrijke optimalisatie mogelijkheden aan bod, zodat je het rendement van websites vanuit organische zoekresultaten kunt verhogen.
- Google Ads specialist (incl. examen) - In drie trainingsdagen verkrijg je diepgaand theoretisch en praktisch inzicht in Google Ads om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten. Alle basis- als de meer geavanceerde facetten passeren de revue. Met de opgedane inzichten kun je je Google Ads campagne tot in diepte inrichten, analyseren en optimaliseren. Bovendien leg je het Google Ads Search examen van Google af zodat je direct beschikt over een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering.
SEO
- Je verkrijgt diepgaande kennis over SEO, zodat je zelf SEO kunt toepassen voor eigen websites, dan wel websites van derden.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over technische optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites technisch gezien goed kunt laten indexeren door Google.
- Je verkrijgt diepgaande kennis over het toepassen van zoekwoord-analyse, zodat je de juiste zoekwoorden leert ontdekken voor huidige- en nieuwe content.
- Je verkrijgt inzicht in hoe je voor zoekmachines geoptimaliseerde content dient te schrijven.
- Je verkrijgt inzicht in overige tekstuele optimalisatie mogelijkheden, zodat je websites op alle tekstuele facetten kunt optimaliseren.
- Je verkrijgt inzicht in link earning en link bait (voorheen linkbuilding), zodat je de posities van belangrijke webpagina’s in de organische zoekresultaten structureel kunt verhogen.
- Je bent op de hoogte van alle belangrijke updates van Google en bent toekomstproof op het gebied van SEO.
- Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.
SEA
- Je verkrijgt diepgaande kennis over Google Ads, zodat je zelf Google Ads accounts kunt opzetten en geavanceerd kunt inrichten.
- Je verkrijg inzicht in het gebruik van de Google Ads Editor, zodat je de Google Ads campagne op een efficiënte wijze leert managen.
- Je kunt de belangrijke Google Ads activiteiten onderbrengen in een doelstelling en met biedmanagement sturen op de ROI.
- Je verkrijgt inzicht in wanneer je op welk moment de diverse advertentiemogelijkheden en remarketing kunt inzetten.
- Op basis van grondige geavanceerde statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van de Google Ads campagne kunt verhogen.
- Geslaagd voor het Google Ads Fundamentals- en Search examen, zodat je bent voorzien van een wereldwijd erkende en veelgevraagde certificering. Mocht je onverhoopt het examen niet behalen, dan kun je daags na de training het examen in eigen tijd gratis (en onbeperkt) digitaal herkansen.
- De training wordt gebaseerd op het eigen Google Ads account (en aanvullend je vragen), zodat je direct na de training met concrete verbeterpunten aan de slag kunt.
Voorkennis
Voorkennis van SEO en/of SEA (Google Ads) is niet noodzakelijk.SEO - Dag 1
- Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
- Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
- Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
- Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
- Link earning en link bait (voorheen linkbuilding):
- Autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
- Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
- Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
- Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?
SEO - Dag 2
- Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
- SEO en social media.
- Video optimalisatie voor SEO.
- Toekomst van SEO.
- Bespreken van veelgemaakte fouten.
SEA - Dag 1
- Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
- Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
- Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
- Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
- Advertentieteksten opstellen.
- Biedmanagement (basis).
- Conversies meetbaar maken.
- Koppeling met Google Analytics.
SEA - Dag 2
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
- Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
SEA - Dag 3
- Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
- Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
- Inzetten van zoekdoelgroepen.
- Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
- Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
- Google Ads-manager account.
- Gebruik van Google Ads Editor.
- Rapporten creëren via de rapporteditor.
- Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
- Training ter voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het Google Ads Search examen.
SEO - Dag 1
- Introductie Google en SEO (o.a. hoe werkt de zoekmachine en belangrijke Google updates).
- Het maken van een kwalitatief zoekwoordonderzoek.
- Het schrijven van SEO content (ook gericht op de nabije SEO toekomst).
- Content optimalisatie mogelijkheden (o.a. title tags, meta descriptions, H-koppen en alt-tags).
- Link earning en link bait (voorheen linkbuilding):
- Autoriteit opbouwen d.m.v. kwalitatieve links.
- Het verschil tussen interne links en externe links en de waarde van deze links.
- Hoe verkrijg je kwalitatieve links en waar moet je op letten?
- Hoe verwerk je deze links in de content van je webpagina?
SEO - Dag 2
- Technische optimalisatie mogelijkheden (o.a. robots.txt bestand, laadsnelheid en 404-error pagina).
- SEO en social media.
- Video optimalisatie voor SEO.
- Toekomst van SEO.
- Bespreken van veelgemaakte fouten.
SEA - Dag 1
- Introductie Google Ads en uitleg kernbegrippen.
- Account structureren (via campagnes en advertentiegroepen).
- Campagne-instellingen (o.a. type netwerk, budget, taal- en locatietargeting).
- Zoekwoordonderzoek en implementatie via zoekwoordtypen.
- Advertentieteksten opstellen.
- Biedmanagement (basis).
- Conversies meetbaar maken.
- Koppeling met Google Analytics.
SEA - Dag 2
- Geavanceerde campagne-instellingen (o.a. automatische- en geavanceerde biedstrategieën en advertentieplanning).
- Biedmanagement op basis van doelstelling (sturen op ROI).
- Advertentiemogelijkheden (o.a. advertentie-extensies en -aanpassers).
- Resultaten analyseren en optimaliseren (o.a. segmenteren, veilinggegevens en kwaliteitsscores).
- Tips en tricks ter bevordering van het rendement van campagnes.
SEA - Dag 3
- Gespecialiseerde campagnetypen in het Zoeknetwerk (o.a. dynamische zoekadvertenties, Shopping en Performance Max).
- Inzetten van remarketing in het Display Netwerk.
- Inzetten van zoekdoelgroepen.
- Optimalisatiescore (aanbevelingen van Google).
- Tools voor campagneplanning (prestatie- en zoekwoordplanner).
- Google Ads-manager account.
- Gebruik van Google Ads Editor.
- Rapporten creëren via de rapporteditor.
- Conversie-attributie voor het Zoeknetwerk.
- Training ter voorbereiding op het examen.
- Afleggen van het Google Ads Search examen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.