Cursus E-commerce
Startdata en plaatsen
placeApeldoorn 18 apr. 2024 tot 25 apr. 2024Toon rooster event 18 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 25 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 18 apr. 2024 tot 25 apr. 2024Toon rooster event 18 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 25 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 18 apr. 2024 tot 25 apr. 2024Toon rooster event 18 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 25 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 17 mei. 2024 tot 24 mei. 2024Toon rooster event 17 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 24 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 17 mei. 2024 tot 24 mei. 2024Toon rooster event 17 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 24 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 17 mei. 2024 tot 24 mei. 2024Toon rooster event 17 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 24 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 17 jun. 2024 tot 24 jun. 2024Toon rooster event 17 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 24 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 17 jun. 2024 tot 24 jun. 2024Toon rooster event 17 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 24 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 17 jun. 2024 tot 24 jun. 2024Toon rooster event 17 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 24 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 16 jul. 2024 tot 23 jul. 2024Toon rooster event 16 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 23 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 16 jul. 2024 tot 23 jul. 2024Toon rooster event 16 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 23 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 16 jul. 2024 tot 23 jul. 2024Toon rooster event 16 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 23 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 14 aug. 2024 tot 21 aug. 2024Toon rooster event 14 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 21 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 14 aug. 2024 tot 21 aug. 2024Toon rooster event 14 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 21 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 14 aug. 2024 tot 21 aug. 2024Toon rooster event 14 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 21 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 12 sep. 2024 tot 19 sep. 2024Toon rooster event 12 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 19 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 12 sep. 2024 tot 19 sep. 2024Toon rooster event 12 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 19 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 12 sep. 2024 tot 19 sep. 2024Toon rooster event 12 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 19 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 11 okt. 2024 tot 18 okt. 2024Toon rooster event 11 oktober 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 18 oktober 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 11 okt. 2024 tot 18 okt. 2024Toon rooster event 11 oktober 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 18 oktober 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
Beschrijving
In de afgelopen decennia heeft e-commerce een enorme vlucht genomen en heeft het de manier waarop we winkelen en zaken doen revolutionair veranderd. Met de opkomst van internet en geavanceerde technologieën is het online kopen en verkopen van producten en diensten uitgegroeid tot een alledaags fenomeen.
Het concept van e-commerce ontstond in de jaren '90, toen bedrijven begonnen te experimenteren met online verkoop via websites. Aanvankelijk waren het voornamelijk boeken, muziek en elektronica die online werden aangeboden. Klanten konden producten bestellen en betalen met behulp van online betalingsverwerkers.
Met de groeiende adoptie van internet en de toename van het vertrouwen van consume…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
In de afgelopen decennia heeft e-commerce een enorme vlucht genomen en heeft het de manier waarop we winkelen en zaken doen revolutionair veranderd. Met de opkomst van internet en geavanceerde technologieën is het online kopen en verkopen van producten en diensten uitgegroeid tot een alledaags fenomeen.
Het concept van e-commerce ontstond in de jaren '90, toen bedrijven begonnen te experimenteren met online verkoop via websites. Aanvankelijk waren het voornamelijk boeken, muziek en elektronica die online werden aangeboden. Klanten konden producten bestellen en betalen met behulp van online betalingsverwerkers.
Met de groeiende adoptie van internet en de toename van het vertrouwen van consumenten begon online winkelen gestaag te groeien. Consumenten ontdekten het gemak van het plaatsen van bestellingen vanuit hun eigen huis, op elk gewenst moment. Retailers begonnen zich steeds meer te richten op het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke webwinkels en het verbeteren van de logistiek om snelle en betrouwbare levering te garanderen.
E-commerce heeft een onmiskenbare impact gehad op de manier waarop we winkelen en zaken doen. Van bescheiden begin tot een wereldwijde markt, e-commerce heeft zich ontwikkeld tot een essentieel onderdeel van onze economie. Met continue innovatie en de integratie van nieuwe technologieën zal e-commerce blijven evolueren en ons verrassen met nieuwe mogelijkheden en kansen.
Training E-commerce
Tijdens de training laten we je zien wat nodig is om een succesvolle onderneming te starten en te beheren. We beginnen door te kijken naar de verschillende businessmodellen en strategieën die daarbij horen. Vervolgens bespreken we de verschillende platformen die bij jou businessmodel & strategie kunnen passen, hoe je dat kan opstarten en welke zaken belangrijk zijn als je kijkt naar je bestel-, betalings- en verzendprocessen. We bespreken de verschillende aspecten van wet- en regelgeving waarmee je rekening moet houden bij het online zakendoen. Aansluitend ga je aan de slag met digital marketing, om je onderneming te kunnen laten groeien.
Bedrijfstraining E-commerce
Heb je specifieke behoeften of wil je dat je eigen onderneming volledig centraal staat? In een bedrijfstraining kunnen wij de training volledig op maat verzorgen, voor jou individueel of samen met een groep collega's. We nemen jullie eigen onderneming daarbij graag als uitgangspunt.
Tijdens de Cursus E-commerce komen in basis onderstaande onderwerpen aan bod. Afhankelijk van ontwikkelingen op het vakgebied, kan de feitelijke trainingsinhoud hier echter van afwijken. Bel ons gerust voor meer informatie over de actuele inhoud.
Introductie E-commerce
We starten met een inleiding in E-commerce en de voordelen en uitdagingen van het starten van een onderneming. Daarnaast bespreken we trends en ontwikkelingen.
Bedrijfsmodellen & strategie
We geven je een overzicht van verschillende bedrijfsmodellen die relevant zijn voor online zakendoen, inclusief kenmerken en uitdagingen die bij elk model komen kijken en welke strategie daarbij hoort.
- Eigen platform beginnen
- Dropshipping
- Marketplaces / Partnerprogramma’s
Platformkeuze
Het belang van het kiezen van het juiste e-commerceplatform voor jouw onderneming. Hierbij komen factoren zoals functionaliteit, aanpasbaarheid, prijs en ondersteuning aan bod.
Bestelproces, betalingsverwerking & verzendingsmogelijkheden
Inzicht in de verschillende opties voor het bestelproces en betalingsverwerking bij online transacties, inclusief veilige betalingsgateways en het opbouwen van vertrouwen bij klanten.
Fiscaliteiten en belastingen, wet- en regelgeving
Deze module richt zich op de verschillende aspecten van fiscaliteit en belastingen plus wet- en regelgeving, waarmee je rekening moet houden bij het online zakendoen. Dit omvat onder andere ondernemingsrecht met de verschillende belastingen, import & export, consumentenrechten, retourrechten, algemene voorwaarden, telecomwet en cookiewetgeving.
Online marketing & analyse om je onderneming te laten groeien
We behandelen de elementaire zaken om je onderneming te kunnen laten groeien, door middel van digital marketing. De diverse elementen die daarbij komen kijken, zoals promotie, analyse en optimalisatie, worden besproken. Tevens wordt er aandacht besteed aan het introduceren van prestatie-indicatoren, rapportage en elementaire analysemethoden om de prestaties te meten en de online zichtbaarheid en conversies te verbeteren.
- Google Analytics voor e-commerce
- Zoekmachinemarketing (SEO)
- Digital Marketing, Google Ads en Google Shopping gekoppeld aan Google Analytics
- Social Selling
- Conversie optimalisatie
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.