Cursus Webcare
Startdata en plaatsen
computer Online: Virtueel 17 apr. 2024 tot 24 apr. 2024Toon rooster event 17 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 24 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 23 apr. 2024 tot 30 apr. 2024Toon rooster event 23 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 30 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 23 apr. 2024 tot 30 apr. 2024Toon rooster event 23 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 30 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 16 mei. 2024 tot 23 mei. 2024Toon rooster event 16 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 23 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 22 mei. 2024 tot 29 mei. 2024Toon rooster event 22 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 29 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 22 mei. 2024 tot 29 mei. 2024Toon rooster event 22 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 29 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 14 jun. 2024 tot 21 jun. 2024Toon rooster event 14 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 21 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 20 jun. 2024 tot 27 jun. 2024Toon rooster event 20 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 27 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 20 jun. 2024 tot 27 jun. 2024Toon rooster event 20 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 27 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 15 jul. 2024 tot 22 jul. 2024Toon rooster event 15 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 22 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 19 jul. 2024 tot 26 jul. 2024Toon rooster event 19 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 26 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 19 jul. 2024 tot 26 jul. 2024Toon rooster event 19 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 26 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 13 aug. 2024 tot 20 aug. 2024Toon rooster event 13 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 20 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 19 aug. 2024 tot 26 aug. 2024Toon rooster event 19 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 26 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 19 aug. 2024 tot 26 aug. 2024Toon rooster event 19 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 26 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 11 sep. 2024 tot 18 sep. 2024Toon rooster event 11 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 18 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 17 sep. 2024 tot 24 sep. 2024Toon rooster event 17 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 24 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
placeUtrecht 17 sep. 2024 tot 24 sep. 2024Toon rooster event 17 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1 event 24 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2 |
computer Online: Virtueel 10 okt. 2024 tot 17 okt. 2024Toon rooster event 10 oktober 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1 event 17 oktober 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2 |
placeApeldoorn 16 okt. 2024 tot 23 okt. 2024Toon rooster event 16 oktober 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1 event 23 oktober 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2 |
Beschrijving
Een passende webcare strategie
Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.
Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen
Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.
Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:
Webcare vs. traditio…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Een passende webcare strategie
Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.
Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen
Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.
Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:
Webcare vs. traditionele customer services
Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van internet en social media zorgen ervoor dat uw klanten gemakkelijker de weg vinden naar het web. Twee derde uit zijn/haar klacht via internet. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. “Vroeger” op verjaardagen, nu steeds meer online. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Webcare is meer dan alleen een “online klantenservice”. U zou het dus kunnen zien als een soort laatste kans van uw klant, dit gegeven lichten we later in deze cursus nader toe.
(Klaag)motieven en platformselectie
Waarom uit uw klant zich via het internet? Twee derde van de klanten doet dit als direct gevolg van het tekort schieten van de klantenservice via traditionele kanalen (bijvoorbeeld per telefoon, post of persoonlijk contact). Een belangrijk motief is het trekken van de aandacht. Een klacht is bijvoorbeeld niet zorgvuldig behandeld en men voelt zich niet serieus genomen. Logisch gevolg is dat de discussie zich verplaatst naar het web. Het is van belang dat u daar bent waar de consument zich bevindt. We behandelen diverse motieven en het selectieproces van de klant m.b.t. de platforms, omdat het laat zien met welke intentie een consument een klacht plaatst.
Doelstellingen en strategie
Alleen aanwezig zijn is niet voldoende. U weet nu waar uw klant zich bevindt en hebt inzicht in de motieven voorafgaand aan een klacht. Naast online inzicht is het ook van belang om intern (offline) te kijken waar deze klachten zijn oorsprong vinden. Over dit preventieve handelen, de daaruit voortkomende doelstellingen en de bijbehorende webcarestrategie leert u meer tijdens deze module.
Opzet van een webcare team
Nu u de doelstellingen en een strategie geformuleerd heeft, gaat u aan de slag met de opzet van een webcare team. Hoe u dit team inricht en waar u daarbij op moet letten is enerzijds afhankelijk van uw doelstellingen en anderzijds afhankelijk van uw klanten. Ondersteund door diverse praktijkcases illustreren wij wat hierbij de belangrijkste aspecten zijn.
Resultaatmeting, positieve buzz en nazorg
Al deze inspanningen dienen nauwkeurig gemeten te worden. Hoe u dit precies doet, komt uitgebreid aan bod. Naast negatieve berichten zullen er ook positieve posts te vinden zijn. Met het traceren en zichtbaar maken van deze posts bij uw andere klanten en het stukje nazorg na een klacht sluiten we deze cursus af.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.