Cursus Webcare

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Cursus Webcare

Eduvision Opleiding & Training
Logo van Eduvision Opleiding & Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Eduvision Opleiding & Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 90 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Virtueel
17 apr. 2024 tot 24 apr. 2024
Toon rooster
event 17 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 24 april 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
23 apr. 2024 tot 30 apr. 2024
Toon rooster
event 23 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 30 april 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
23 apr. 2024 tot 30 apr. 2024
Toon rooster
event 23 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 30 april 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
16 mei. 2024 tot 23 mei. 2024
Toon rooster
event 16 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 23 mei 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
22 mei. 2024 tot 29 mei. 2024
Toon rooster
event 22 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 29 mei 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
22 mei. 2024 tot 29 mei. 2024
Toon rooster
event 22 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 29 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
14 jun. 2024 tot 21 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 21 juni 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
20 jun. 2024 tot 27 jun. 2024
Toon rooster
event 20 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 27 juni 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
20 jun. 2024 tot 27 jun. 2024
Toon rooster
event 20 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 27 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
15 jul. 2024 tot 22 jul. 2024
Toon rooster
event 15 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 22 juli 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
19 jul. 2024 tot 26 jul. 2024
Toon rooster
event 19 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 26 juli 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
19 jul. 2024 tot 26 jul. 2024
Toon rooster
event 19 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 26 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
13 aug. 2024 tot 20 aug. 2024
Toon rooster
event 13 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 20 augustus 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
19 aug. 2024 tot 26 aug. 2024
Toon rooster
event 19 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 26 augustus 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
19 aug. 2024 tot 26 aug. 2024
Toon rooster
event 19 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 26 augustus 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
11 sep. 2024 tot 18 sep. 2024
Toon rooster
event 11 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 18 september 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
17 sep. 2024 tot 24 sep. 2024
Toon rooster
event 17 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 24 september 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2
placeUtrecht
17 sep. 2024 tot 24 sep. 2024
Toon rooster
event 17 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 1
event 24 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht, Dag 2
computer Online: Virtueel
10 okt. 2024 tot 17 okt. 2024
Toon rooster
event 10 oktober 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 1
event 17 oktober 2024, 09:30-16:30, Virtueel, Dag 2
placeApeldoorn
16 okt. 2024 tot 23 okt. 2024
Toon rooster
event 16 oktober 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 1
event 23 oktober 2024, 09:30-16:30, Apeldoorn, Dag 2

Beschrijving

Een passende webcare strategie

Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.

Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen

Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.


Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Webcare vs. traditio…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een passende webcare strategie

Webcare teams zijn meer dan een “online klantenservice”. Naast ondersteuning van het online reputatiemanagement, wordt er ook een positieve invloed uitgeoefend op zoekmachineresultaten. Maar hoe is zo'n webcareteam nou het meest effectief? Tijdens deze cursus maken we een start met een passende webcare strategie.

Tijdig anticiperen, preventief handelen = voorkomen

Na de Cursus Webcare weet u wat en wanneer er over u wordt geschreven op het moment dát er over u wordt geschreven. U kunt tijdig anticiperen, preventief handelen en zinloze discussies voorkomen.


Tijdens de Cursus Webcare worden de volgende onderwerpen achtereenvolgens behandeld:

Webcare vs. traditionele customer services

Het laagdrempelige aspect en de gebruiksvriendelijkheid van internet en social media zorgen ervoor dat uw klanten gemakkelijker de weg vinden naar het web. Twee derde uit zijn/haar klacht via internet. Uw organisatie is dan ook steeds meer een speelbal geworden van de publieke opinie. “Vroeger” op verjaardagen, nu steeds meer online. Het managen van uw online reputatie is meer dan alleen het monitoren van negatieve berichten op social media en hierop inspelen. Webcare is meer dan alleen een “online klantenservice”. U zou het dus kunnen zien als een soort laatste kans van uw klant, dit gegeven lichten we later in deze cursus nader toe.

(Klaag)motieven en platformselectie

Waarom uit uw klant zich via het internet? Twee derde van de klanten doet dit als direct gevolg van het tekort schieten van de klantenservice via traditionele kanalen (bijvoorbeeld per telefoon, post of persoonlijk contact). Een belangrijk motief is het trekken van de aandacht. Een klacht is bijvoorbeeld niet zorgvuldig behandeld en men voelt zich niet serieus genomen. Logisch gevolg is dat de discussie zich verplaatst naar het web. Het is van belang dat u daar bent waar de consument zich bevindt. We behandelen diverse motieven en het selectieproces van de klant m.b.t. de platforms, omdat het laat zien met welke intentie een consument een klacht plaatst.

Doelstellingen en strategie

Alleen aanwezig zijn is niet voldoende. U weet nu waar uw klant zich bevindt en hebt inzicht in de motieven voorafgaand aan een klacht. Naast online inzicht is het ook van belang om intern (offline) te kijken waar deze klachten zijn oorsprong vinden. Over dit preventieve handelen, de daaruit voortkomende doelstellingen en de bijbehorende webcarestrategie leert u meer tijdens deze module.

Opzet van een webcare team

Nu u de doelstellingen en een strategie geformuleerd heeft, gaat u aan de slag met de opzet van een webcare team. Hoe u dit team inricht en waar u daarbij op moet letten is enerzijds afhankelijk van uw doelstellingen en anderzijds afhankelijk van uw klanten. Ondersteund door diverse praktijkcases illustreren wij wat hierbij de belangrijkste aspecten zijn.

Resultaatmeting, positieve buzz en nazorg

Al deze inspanningen dienen nauwkeurig gemeten te worden. Hoe u dit precies doet, komt uitgebreid aan bod. Naast negatieve berichten zullen er ook positieve posts te vinden zijn. Met het traceren en zichtbaar maken van deze posts bij uw andere klanten en het stukje nazorg na een klacht sluiten we deze cursus af.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze cursus. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Webcare.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)