Training Marketing Analytics & Big Data

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Eduvision
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 7,6 Eduvision heeft een gemiddelde beoordeling van 7,6 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
31 mrt. 2020 tot 28 apr. 2020
Toon rooster
event 31 maart 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 7 april 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 14 april 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 21 april 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 28 april 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Apeldoorn
6 apr. 2020 tot 18 mei. 2020
Toon rooster
event 6 april 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 20 april 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 4 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 11 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 18 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Utrecht
29 apr. 2020 tot 27 mei. 2020
Toon rooster
event 29 april 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 6 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 13 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 20 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 27 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Apeldoorn
12 mei. 2020 tot 9 jun. 2020
Toon rooster
event 12 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 19 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 26 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 2 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 9 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Utrecht
28 mei. 2020 tot 25 jun. 2020
Toon rooster
event 28 mei 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 4 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 11 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 18 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 25 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Apeldoorn
10 jun. 2020 tot 8 jul. 2020
Toon rooster
event 10 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 17 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 24 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 1 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 8 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Utrecht
26 jun. 2020 tot 24 jul. 2020
Toon rooster
event 26 juni 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 3 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 10 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 17 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 24 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Apeldoorn
9 jul. 2020 tot 6 aug. 2020
Toon rooster
event 9 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 16 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 23 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 30 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 6 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Utrecht
27 jul. 2020 tot 24 aug. 2020
Toon rooster
event 27 juli 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 3 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 10 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 17 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 24 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 5
Apeldoorn
7 aug. 2020 tot 4 sep. 2020
Toon rooster
event 7 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 1
event 14 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 2
event 21 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 3
event 28 augustus 2020, 09:30-16:30, Dag 4
event 4 september 2020, 09:30-16:30, Dag 5

Beschrijving

De toekomst van marketing verschuift steeds meer richting data. Om klantinzichten te vergroten, leads te genereren, klanten te behouden en de concurrentie voor te blijven is data onmisbaar. Met de training Marketing Analytics en Big Data leer je hoe je klantdata inzet voor je marketingstrategie en hoe je op basis van deze data intelligente datagedreven beslissingen maakt.

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data

Tijdens de training Marketing Analytics en Big Data leer je de vaardigheden die jij als marketeer van de toekomst nodig hebt. Je krijgt een introductie in marketing analytics en de rol van Big Data. Vervolgens ga je aan de slag met jouw data met behulp van marketing analyti…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Data Driven Marketing, Big Data, Google Analytics, Marketingstrategie en Database Marketing.

De toekomst van marketing verschuift steeds meer richting data. Om klantinzichten te vergroten, leads te genereren, klanten te behouden en de concurrentie voor te blijven is data onmisbaar. Met de training Marketing Analytics en Big Data leer je hoe je klantdata inzet voor je marketingstrategie en hoe je op basis van deze data intelligente datagedreven beslissingen maakt.

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data

Tijdens de training Marketing Analytics en Big Data leer je de vaardigheden die jij als marketeer van de toekomst nodig hebt. Je krijgt een introductie in marketing analytics en de rol van Big Data. Vervolgens ga je aan de slag met jouw data met behulp van marketing analytics technieken, zoals data mining en predictive analytics. Aan het einde van de Training Marketing Analytics & Big Data ga je werken met de populairste marketing analytics tools en leer je hoe je data op een heldere manier visualiseert.

Resultaat van de Training Marketing Analytics & Big Data

Na de Training Marketing Analytics & Big Data weet jij:

  • Wat marketing analytics is
  • Hoe Big Data zich verhouden tot marketing analytics
  • Hoe je met behulp van marketing analytics data gedreven beslissingen maakt
  • Wat de belangrijkste marketing analytics technieken zijn en hoe je deze toepast
  • Hoe je analyseresultaten interpreteert en daaraan de juiste conclusies verbindt
  • Hoe je klantloyaliteit bevordert
  • Hoe je klantinzichten vergroot
  • Hoe je besluiten neemt die data gedreven zijn
  • Hoe je data en analyses op een heldere manier visualiseert en presenteert
  • Wat de belangrijkste marketing analytics tools zijn en hoe je hiermee werkt.

Verder met Big Data Marketing?

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data heb je al kort kennis gemaakt met Big Data. Wil je nu meer weten en het officiële Big Data certificaat (ISO-norm 9001 & 17024) halen? Volg dan de Examentraining Big Data Foundation.


Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data behandelen we de volgende modules:

  • Introductie

  • Wat is Marketing Analytics?
  • De rol van Big Data
  • Welke databronnen zijn beschikbaar?
  • Customer Journey
  • Verken je data

  • Data Mining: relaties & verbanden
  • Data Mining frameworks
  • Data mining technieken, zoals text mining, image processing, sentimentanalyse
  • Algoritme Marketing

  • Product recommendation systems
  • Programmatic advertising
  • Message & content optimization
  • Salesforce analytics
  • Predictive Marketing

  • Marketingvariabelen bepalen
  • Data verzamelen, prepareren en betekenis geven
  • Predictive analytics technieken
  • Segmentatie & Profiling

  • Introductie marketingsegmenten
  • Klantprofielen
  • Beschrijvend vs. voorspellend
  • Cluster analysis
  • Conjoint analysis
  • Datavisualisatie

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats
  • Tooling

  • Overzicht van marketing analytics tools
  • Toepassing

Jouw businesscase centraal

Jouw praktijkcase loopt als een rode draad door de Training Marketing Analytics & Big Data. Tijdens de opleiding is er voldoende ruimte om te werken aan jouw case. De theorie die je hebt geleerd pas je op deze manier direct toe in de praktijk. Bovendien is er ruimte om vragen te stellen die specifiek gelden voor jouw case.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)