MBO Marketingmanagement
Startdata en plaatsen
Beschrijving
De 7 zekerheden van Flex Academy:
1. 100% startgarantie;
2. Persoonlijke begeleiding;
3. Geen inschrijfgeld;
4. Klassikaal les;
5. Praktijkgericht;
6. Cursisten staan centraal!;
7. Hoog slagingspercentage.
Binnen het vakgebied marketingmanagement zijn er voortdurend nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Een nieuwe markt betreden of nieuwe producten op de markt brengen zijn enkele voorbeelden hiervan. De opleiding MBO Marketingmanagement geeft u de handvatten om deze processen succesvol uit te kunnen voeren. De opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers en -teamleiders die meer willen leren van het vakgebied marketingmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketingmedewerkers en -teamleiders hebben deze opleiding inmiddels gevolgd.
Na afloop van deze …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De 7 zekerheden van Flex Academy:
1. 100% startgarantie;
2. Persoonlijke begeleiding;
3. Geen inschrijfgeld;
4. Klassikaal les;
5. Praktijkgericht;
6. Cursisten staan centraal!;
7. Hoog slagingspercentage.
Binnen het vakgebied marketingmanagement zijn er voortdurend nieuwe ontwikkelingen en uitdagingen. Een nieuwe markt betreden of nieuwe producten op de markt brengen zijn enkele voorbeelden hiervan. De opleiding MBO Marketingmanagement geeft u de handvatten om deze processen succesvol uit te kunnen voeren. De opleiding is ontwikkeld voor marketingmedewerkers en -teamleiders die meer willen leren van het vakgebied marketingmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketingmedewerkers en -teamleiders hebben deze opleiding inmiddels gevolgd.
Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier met marketingmanagement binnen een organisatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketingmedewerker en -teamleider of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketingmanagement binnen organisaties.
Studiebegeleiding
Voor iedere opleiding biedt Flex Academy studiebegeleiding aan. Naast de docent krijgt iedere cursist een persoonlijke studiebegeleider aangewezen. U kunt gedurende uw studie maximaal 2 uren vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.
Vooropleiding
Voor deze studie stelt Flex Academy geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies & Voorlichting.
Studiewijze
Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Studievoorbereiding
Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.
Studiemateriaal
Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.
Resultaat
- U krijgt inzicht in marketingmanagement
- U bent in staat om de marketingmix toe te passen
- U leert hoe u presentatietechnieken kunt toepassen
- U bent in staat om SWOT op te stellen
- U heeft inzicht in het opstellen van een marketingplan
- U kunt het consumentengedrag analyseren
- U leert hoe u promotie kunt toepassen
- U bent in staat om een concurrentieanalyse te maken
Programma
Module 1 MBO Basiskennis van marketing
- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Module 2 MBO Analyseren van de markt
- De basis van marktanalyse
- Visie, missie en strategie
- Interne- en externe analyse
- Workshop 1: Maken van een SWOT
- Workshop 2: Opstellen eigen marketingplan
- Commerciële berekeningen
- Workshop 3: Reclame- en promotieplan
- Presentatietechnieken
Diploma
De opleiding MBO Marketingmanagement biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Marketingmanagement
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©.
Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar
voren komen.
Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u
het officiële Flex Academy diploma van deze opleiding.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.