Training Interne communities

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Training Interne communities

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 31 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
4 okt. 2022 tot 11 okt. 2022
Toon rooster
event 4 oktober 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 11 oktober 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Medewerkers activeren en binden aan de hybride organisatie

Een social intranet, enterprise social netwerk of digitale werkplek maakt slim samenwerken, kennis delen én kosten besparen mogelijk. Wat zijn de randvoorwaarden voor een succesvolle strategie, implementatie en adoptie van een nieuwe werkomgeving? Hoe zet je sterke interne communities op? En hoe blijf je medewerkers boeien en binden aan de hybride organisatie?

In deze training krijg je handvatten om de juiste doelstellingen, KPI’s en strategie van je eigen interne community te bepalen. Of je nu al een social platform hebt gekozen (en geïmplementeerd) of nog niet. Je leert om te gaan met nieuwe vormen van samenwerken, zowel offline al…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Interne communicatie, Groepsgedrag, Samenwerken, Vergaderen en Mediation.

Medewerkers activeren en binden aan de hybride organisatie

Een social intranet, enterprise social netwerk of digitale werkplek maakt slim samenwerken, kennis delen én kosten besparen mogelijk. Wat zijn de randvoorwaarden voor een succesvolle strategie, implementatie en adoptie van een nieuwe werkomgeving? Hoe zet je sterke interne communities op? En hoe blijf je medewerkers boeien en binden aan de hybride organisatie?

In deze training krijg je handvatten om de juiste doelstellingen, KPI’s en strategie van je eigen interne community te bepalen. Of je nu al een social platform hebt gekozen (en geïmplementeerd) of nog niet. Je leert om te gaan met nieuwe vormen van samenwerken, zowel offline als online, en welke rol het social intranet daarin kan spelen. Ook is er veel aandacht voor verandermanagement en leer je wat te doen om communityleden structureel te verbinden, activeren en motiveren.

Resultaat

  • Je weet wat een succesvolle interne community is en hoe deze bijdraagt aan de organisatiedoelen
  • Je kunt de plek van het social intranet bepalen ten opzichte van de gehele (online) interne middelenmix
  • Je kunt medewerkers en managers activeren en ervoor zorgen dat het juiste gesprek op de juiste plaats wordt gevoerd, waarbij er extra aandacht is voor online begeleiding van teams
  • Je bent in staat om zowel strategisch als uitvoerend intern communitymanagement toe te passen
  • Je weet welke vervolgstappen je kunt zetten om je eigen interne community te versterken
  • Je weet waar je op moet letten bij de keuze voor en de uitrol van een nieuw social platform of digitale werkplek (voor deelnemers zonder platform)

Voor wie

Deze training is voor iedereen die betrokken is bij het activeren of begeleiden van een interne community in een hybride organisatie, waar zowel offline als online wordt gewerkt. Of voor professionals die zich in de oriënterende of implementatiefase bevinden van een nieuw intern sociaal platform of intranet. Denk aan: communitymanagers, (interne) communicatieadviseurs en -medewerkers, maar ook professionals op het gebied van IT, HR, informatie- en kennismanagement.

Voor deze training gaan we uit en hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Interne communities komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1 Strategie bepalen en optimaliseren

  • Interne community en interne social media: definities en kenmerken
  • Hoe krijg ik een succesvolle interne community bij online en offline (hybride) werken?
  • Doel en strategie bepalen
  • Doelstellingen vertalen naar KPI’s
  • Meten en monitoren: van statistieken naar inhoudelijk monitoren en rapporteren
  • Beheer en governance
  • Community’s en homepage inrichten
  • Aan de slag: mini-scan van de organisatie aan de hand van één van de communicatiefuncties
  • Doelen en vervolgstappen bepalen

Na dag 1 krijg je een opdracht die je voor de tweede trainingsdag gaat voorbereiden.

Dag 2 Aan de slag met adoptie

  • De benodigdheden voor succesvolle adoptie
  • Theorie en praktijkvoorbeelden
  • De community als onderdeel van de online en offline werkzaamheden
  • Medewerkers activeren, ambassadeurs, super-users en participatie van management
  • Werken met pilotteams voor het creëren van best
  • practices
  • Leer modereren: monitoren, interactie sturen en omgaan met kritiek en geklets
  • Inbedding in communicatiemix en -beleid
  • De vertaling van theorie naar jouw praktijksituatie
  • Aan de slag met je eigen adoptieplan

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Onderzoek interne (sociale) digitale media in Nederland.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Onderzoek interne (sociale) digitale media in Nederland.

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner
  • Onderdeel van STAP-budget

Deze training is voor iedereen die betrokken is bij het activeren of begeleiden van een interne community in een hybride organisatie, waar zowel offline als online wordt gewerkt. Of voor professionals die zich in de oriënterende of implementatiefase bevinden van een nieuw intern sociaal platform of intranet. Denk aan: communitymanagers, (interne) communicatieadviseurs en -medewerkers, maar ook professionals op het gebied van IT, HR, informatie- en kennismanagement.

Voor deze training gaan we uit en hbo-denkniveau.

  • Je weet wat een succesvolle interne community is en hoe deze bijdraagt aan de organisatiedoelen
  • Je kunt de plek van het social intranet bepalen ten opzichte van de gehele (online) interne middelenmix
  • Je kunt medewerkers en managers activeren en ervoor zorgen dat het juiste gesprek op de juiste plaats wordt gevoerd, waarbij er extra aandacht is voor online begeleiding van teams
  • Je bent in staat om zowel strategisch als uitvoerend intern communitymanagement toe te passen
  • Je weet welke vervolgstappen je kunt zetten om je eigen interne community te versterken
  • Je weet waar je op moet letten bij de keuze voor en de uitrol van een nieuw social platform of digitale werkplek (voor deelnemers zonder platform)

Tijdens de training Interne communities komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1 Strategie bepalen en optimaliseren

  • Interne community en interne social media: definities en kenmerken
  • Hoe krijg ik een succesvolle interne community bij online en offline (hybride) werken?
  • Doel en strategie bepalen
  • Doelstellingen vertalen naar KPI’s
  • Meten en monitoren: van statistieken naar inhoudelijk monitoren en rapporteren
  • Beheer en governance
  • Community’s en homepage inrichten
  • Aan de slag: mini-scan van de organisatie aan de hand van één van de communicatiefuncties
  • Doelen en vervolgstappen bepalen

Na dag 1 krijg je een opdracht die je voor de tweede trainingsdag gaat voorbereiden.

Dag 2 Aan de slag met adoptie

  • De benodigdheden voor succesvolle adoptie
  • Theorie en praktijkvoorbeelden
  • De community als onderdeel van de online en offline werkzaamheden
  • Medewerkers activeren, ambassadeurs, super-users en participatie van management
  • Werken met pilotteams voor het creëren van best
  • practices
  • Leer modereren: monitoren, interactie sturen en omgaan met kritiek en geklets
  • Inbedding in communicatiemix en -beleid
  • De vertaling van theorie naar jouw praktijksituatie
  • Aan de slag met je eigen adoptieplan

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Onderzoek interne (sociale) digitale media in Nederland.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Aanbevolen literatuur: Onderzoek interne (sociale) digitale media in Nederland.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)