Opleiding Webanalytics

Tijdsduur
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Starten met Google Analytics, SEO, Google Tag Manager & Google Data Studio

Tijdens de opleiding Webanalytics ga je aan de slag met Google Analytics om inzicht te krijgen in het verkeer naar en op je website. Je leert de tool te gebruiken voor SEO-optimalisatie, plaatst met Google Tag Manager meetpixels op je website en maakt in Google Data Studio mooie en doelgerichte dashboards.

Resultaat

  • Je kunt Google Analytics effectief inzetten als business intelligence tool
  • Je weet hoe de tool optimaal in te richten voor de beste SEO-rapportages
  • Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kunt met Google Data Studio je marketinga…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Data Studio, SEO, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), Google Analytics en Google Ads.

Starten met Google Analytics, SEO, Google Tag Manager & Google Data Studio

Tijdens de opleiding Webanalytics ga je aan de slag met Google Analytics om inzicht te krijgen in het verkeer naar en op je website. Je leert de tool te gebruiken voor SEO-optimalisatie, plaatst met Google Tag Manager meetpixels op je website en maakt in Google Data Studio mooie en doelgerichte dashboards.

Resultaat

  • Je kunt Google Analytics effectief inzetten als business intelligence tool
  • Je weet hoe de tool optimaal in te richten voor de beste SEO-rapportages
  • Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kunt met Google Data Studio je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren

Voor wie

Voor iedereen die meer uit Google Analytics wil halen en meer grip wil krijgen op het interpreteren van rapporten en/of het inrichten van de tool voor de eigen situatie. Denk aan (online) marketeers, communicatieadviseurs of marketingmanagers. Let op: je hebt beheerderstoegang nodig tot het Google Analytics-account van je organisatie.

Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

De opleiding Webanalytics bestaat uit de volgende trainingen:

Google Analytics (1 dag)

  • Google Analytics inrichten voor je eigen website
  • Analyses en rapportages maken voor o.a. Google Ads-, e-mail- en bannercampagnes
  • Statistieken vertalen naar concrete website- en campagne-optimalisaties

SEO met Google Analytics (1 dag)

  • Google Analytics inrichten voor SEO
  • Op maat gemaakte en inzichtelijke SEO-­rapportages maken
  • Rapporten en statistieken vertalen naar concrete websiteverbeteringen

Google Analytics (advanced) (1 dag)

  • Google Analytics als business intelligence tool
  • Tool inrichten naar een specifieke behoefte van je organisatie
  • Analyse van o.a. het gedrag van bezoekers en de kwaliteit van de website

Google Tag Manager (1 dag)

  • De basis van Google Tag Manager en Google Analytics installeren
  • Zelf meetpixels op je website plaatsen
  • Meet Ads, Facebookcampagnes, button clicks, PDF-downloads, video’s en e-commerce transacties in Google Analytics

Google Data Studio (1 dag)

  • KPI’s bepalen en databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
  • Dashboards vormgeven, inrichten en toegankelijk maken
  • Geavanceerde functies gebruiken, zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken

Praktisch

  • De opleiding webanalytics is een vijfdaagse opleiding
  • Deelname is persoonsgebonden
  • Je bepaalt zelf het startmoment, tempo en de trainingsvolgorde
  • Een training kan worden gewisseld met een andere training
  • Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 10 personen
  • Betalen in termijnen is mogelijk

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Voor iedereen die meer uit Google Analytics wil halen en meer grip wil krijgen op het interpreteren van rapporten en/of het inrichten van de tool voor de eigen situatie. Denk aan (online) marketeers, communicatieadviseurs of marketingmanagers. Let op: je hebt beheerderstoegang nodig tot het Google Analytics-account van je organisatie.

Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kunt Google Analytics effectief inzetten als business intelligence tool
  • Je weet hoe de tool optimaal in te richten voor de beste SEO-rapportages
  • Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kunt met Google Data Studio je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren

De opleiding Webanalytics bestaat uit de volgende trainingen:

Google Analytics (1 dag)

  • Google Analytics inrichten voor je eigen website
  • Analyses en rapportages maken voor o.a. Google Ads-, e-mail- en bannercampagnes
  • Statistieken vertalen naar concrete website- en campagne-optimalisaties

SEO met Google Analytics (1 dag)

  • Google Analytics inrichten voor SEO
  • Op maat gemaakte en inzichtelijke SEO-­rapportages maken
  • Rapporten en statistieken vertalen naar concrete websiteverbeteringen

Google Analytics (advanced) (1 dag)

  • Google Analytics als business intelligence tool
  • Tool inrichten naar een specifieke behoefte van je organisatie
  • Analyse van o.a. het gedrag van bezoekers en de kwaliteit van de website

Google Tag Manager (1 dag)

  • De basis van Google Tag Manager en Google Analytics installeren
  • Zelf meetpixels op je website plaatsen
  • Meet Ads, Facebookcampagnes, button clicks, PDF-downloads, video’s en e-commerce transacties in Google Analytics

Google Data Studio (1 dag)

  • KPI’s bepalen en databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
  • Dashboards vormgeven, inrichten en toegankelijk maken
  • Geavanceerde functies gebruiken, zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)