Incompany-training Online crisiscommunicatie en reputatiemanagement

Type product
Tijdsduur

Incompany-training Online crisiscommunicatie en reputatiemanagement

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 29 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Voorkom, beperk en herstel imagoschade

Een klein incident kan in een mum van tijd uitmonden in een storm aan kritiek op social media. Hoe pak je als team, afdeling of organisatie een (online) crisis aan? Wat te doen met rondzingende geruchten en geduchte klagers? En hoe voorkom, beperk en herstel je eventuele imagoschade? 

In de (online) incompany-training Online crisiscommunicatie & reputatiemanagement leer je samen met collega’s verschillende soorten crises, op zowel bestuurlijk als persoonlijk niveau, aan te pakken. Jullie krijgen handvatten om een incident (al vooraf) te managen. En weten precies wat te doen als het dreigt te escaleren.

Resultaat

  • Jullie kennen de nieuwste trends en ontw…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Voorkom, beperk en herstel imagoschade

Een klein incident kan in een mum van tijd uitmonden in een storm aan kritiek op social media. Hoe pak je als team, afdeling of organisatie een (online) crisis aan? Wat te doen met rondzingende geruchten en geduchte klagers? En hoe voorkom, beperk en herstel je eventuele imagoschade? 

In de (online) incompany-training Online crisiscommunicatie & reputatiemanagement leer je samen met collega’s verschillende soorten crises, op zowel bestuurlijk als persoonlijk niveau, aan te pakken. Jullie krijgen handvatten om een incident (al vooraf) te managen. En weten precies wat te doen als het dreigt te escaleren.

Resultaat

  • Jullie kennen de nieuwste trends en ontwikkelingen in social media, crisiscommunicatie en reputatiemanagement
  • Jullie kunnen een crisis op social media volgen en monitoren
  • Jullie hebben handvatten om elke crisissituatie (groot of klein) aan te pakken 
  • Jullie weten hoe om te gaan met klagers, negatieve reacties en geruchtvorming
  • Jullie kunnen, met de juiste communicatiestrategie, jullie reputatie toekomstbestendig maken
  • Jullie gaan naar huis met een eigen crisisplan voor social media

Voor wie

De (online) incompany-training is voor organisaties, teams en/of collega’s die een effectief plan van aanpak willen voor crisiscommunicatie en reputatiemanagement. Denk aan: woordvoerders, leidinggevenden, webmanagers of andere professionals die communicatie en/of veiligheid in hun portefeuille hebben.

Programma

Tijdens de (online) incompany-training Online crisiscommunicatie & reputatiemanagement komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Trends en ontwikkelingen in social media en crisiscommunicatie
  • Benchmarking: voorbeelden en cases
  • Crisissimulatie: live aan de slag met een crisis op Twitter
  • Stakeholdersanalyse & -identificatie
  • Eigen crisisplan maken met het homebase-model
  • Reputatiemanagement: een communicatiestrategie om jullie reputatie te managen

Praktisch

  • Online crisiscommunicatie & reputatiemanagement is een eendaagse (online) incompany-training
  • De (online) incompany-training vindt online of op locatie plaats op een datum naar keuze
  • Voorafgaand aan de incompany-training vindt een telefonische intake plaats om de wensen en behoeften af te stemmen. Zo kunnen we een passend of op maat gemaakt programma samenstellen
  • Met een maximale groepsgrootte van 12 personen bereik je het beste resultaat

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • 6 NIMA-SMP of -SCP punten
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De (online) incompany-training is voor organisaties, teams en/of collega’s die een effectief plan van aanpak willen voor crisiscommunicatie en reputatiemanagement. Denk aan: woordvoerders, leidinggevenden, webmanagers of andere professionals die communicatie en/of veiligheid in hun portefeuille hebben.

  • Jullie kennen de nieuwste trends en ontwikkelingen in social media, crisiscommunicatie en reputatiemanagement
  • Jullie kunnen een crisis op social media volgen en monitoren
  • Jullie hebben handvatten om elke crisissituatie (groot of klein) aan te pakken 
  • Jullie weten hoe om te gaan met klagers, negatieve reacties en geruchtvorming
  • Jullie kunnen, met de juiste communicatiestrategie, jullie reputatie toekomstbestendig maken
  • Jullie gaan naar huis met een eigen crisisplan voor social media

Tijdens de (online) incompany-training Online crisiscommunicatie & reputatiemanagement komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Trends en ontwikkelingen in social media en crisiscommunicatie
  • Benchmarking: voorbeelden en cases
  • Crisissimulatie: live aan de slag met een crisis op Twitter
  • Stakeholdersanalyse & -identificatie
  • Eigen crisisplan maken met het homebase-model
  • Reputatiemanagement: een communicatiestrategie om jullie reputatie te managen

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.