Online cursus Digital marketing

Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Spijker je kennis bij over de 5 belangrijkste marketingkanalen: Facebook, LinkedIn, e-mail, Instagram en SEO

Wil jij betere nieuwsbrieven versturen, LinkedIn en Facebook effectiever inzetten, starten met Instagram én hoger in Google komen? Met het cursuspakket Digital marketing maak je in 6 uur kennis met de laatste online marketingtrends.

Je krijgt van meerdere specialisten slimme tips & tricks om Facebook en Instagram als ultieme marketingtool in te zetten, nog meer relevante leads te genereren, meer traffic naar je website te krijgen, de opens & clicks van je e-mails te verbeteren en je teksten beter vindbaar te maken in Google.

Resultaat

  • Je kunt Facebook, LinkedIn en Instagram effectief…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Digital Marketing, Zoekwoorden-onderzoek, Online marketing, SEO en Copywriting.

Spijker je kennis bij over de 5 belangrijkste marketingkanalen: Facebook, LinkedIn, e-mail, Instagram en SEO

Wil jij betere nieuwsbrieven versturen, LinkedIn en Facebook effectiever inzetten, starten met Instagram én hoger in Google komen? Met het cursuspakket Digital marketing maak je in 6 uur kennis met de laatste online marketingtrends.

Je krijgt van meerdere specialisten slimme tips & tricks om Facebook en Instagram als ultieme marketingtool in te zetten, nog meer relevante leads te genereren, meer traffic naar je website te krijgen, de opens & clicks van je e-mails te verbeteren en je teksten beter vindbaar te maken in Google.

Resultaat

  • Je kunt Facebook, LinkedIn en Instagram effectief inzetten als onderdeel van je marketingmix
  • Je weet hoe je een (content)strategie maakt voor je Facebookpagina en hoe je campagnes opzet
  • Je weet hoe je voor jouw website aan de slag kunt met SEO en hoe je teksten optimaliseert met strategisch gekozen zoekwoorden
  • Je hebt een plan van aanpak en veel inspirerende voorbeelden waarmee je jouw e-mailcampagnes kunt verbeteren

Voor wie

Dit cursuspakket is interessant voor iedereen die meer wil weten over de belangrijkste marketingkanalen van dit moment. Of je nu marketeer, communicatiespecialist, redacteur, social media manager of communitymanager bent. Basiskennis van de genoemde kanalen komt goed van pas.

Programma

Tijdens de online cursus komen onder meer de volgende onderwerpen voorbij:

Online marketingplan schrijven (1 uur)

  • Het schrijven van een bondig en effectief (online) marketingplan
  • Bepalen van de doelstellingen
  • Bepalen wat het kernprobleem is of belangrijkste uitdagingen van jouw organisatie zijn

Aan de slag met e-mailmarketing (1 uur)

  • Doelstellingen bepalen
  • Verschillende vormen van e-mailmarketing
  • De impact van mobiel
  • E-mailcampagnes opzetten

SEO-teksten optimaliseren (1 uur)

  • SEO: waarom zou je het inzetten?
  • Drie SEO-pijlers: techniek, content en links
  • Je teksten optimaliseren
  • Zoekwoorden strategisch in je pagina’s verwerken

Opvallen op social media (1 uur)

  • De impact van social algoritmes op jouw zichtbaarheid
  • Bepalen van de juiste tone of voice
  • De ideale context en opening van een bericht
  • Checklist met 9 social checks voor elk bericht

LinkedIn marketing – basis (1 uur)

  • Het belang van een bedrijfspagina op LinkedIn
  • Persoonlijk profiel vs. bedrijfsprofiel
  • Hoe maak je een bedrijfspagina?
  • Ideeën voor content

Facebook & Instagram adverteren – basis (1,5 uur)

  • Het zakelijke belang van adverteren op Facebook en Instagram
  • Berichten ‘promoten’ vs. Facebook Advertentiebeheer
  • Doelgroepen instellen en budget bepalen
  • Rapportages: de belangrijkste cijfers

 

Praktisch

  • Het online cursuspakket Digital marketing bestaat uit 6 online cursussen van 1 uur (6 uur totaal)
  • Bij inschrijving krijg je óók toegang tot de presentaties van de trainers
  • Nodig tijdens cursus: een laptop of pc met internetverbinding
  • Het online cursuspakket is persoonsgebonden en blijft een jaar beschikbaar
  • Geen reistijd: je volgt de online cursussen gewoon thuis of op kantoor

Dit cursuspakket is interessant voor iedereen die meer wil weten over de belangrijkste marketingkanalen van dit moment. Of je nu marketeer, communicatiespecialist, redacteur, social media manager of communitymanager bent. Basiskennis van de genoemde kanalen komt goed van pas.

  • Je kunt Facebook, LinkedIn en Instagram effectief inzetten als onderdeel van je marketingmix
  • Je weet hoe je een (content)strategie maakt voor je Facebookpagina en hoe je campagnes opzet
  • Je weet hoe je voor jouw website aan de slag kunt met SEO en hoe je teksten optimaliseert met strategisch gekozen zoekwoorden
  • Je hebt een plan van aanpak en veel inspirerende voorbeelden waarmee je jouw e-mailcampagnes kunt verbeteren

Tijdens de online cursus komen onder meer de volgende onderwerpen voorbij:

Online marketingplan schrijven (1 uur)

  • Het schrijven van een bondig en effectief (online) marketingplan
  • Bepalen van de doelstellingen
  • Bepalen wat het kernprobleem is of belangrijkste uitdagingen van jouw organisatie zijn

Aan de slag met e-mailmarketing (1 uur)

  • Doelstellingen bepalen
  • Verschillende vormen van e-mailmarketing
  • De impact van mobiel
  • E-mailcampagnes opzetten

SEO-teksten optimaliseren (1 uur)

  • SEO: waarom zou je het inzetten?
  • Drie SEO-pijlers: techniek, content en links
  • Je teksten optimaliseren
  • Zoekwoorden strategisch in je pagina’s verwerken

Opvallen op social media (1 uur)

  • De impact van social algoritmes op jouw zichtbaarheid
  • Bepalen van de juiste tone of voice
  • De ideale context en opening van een bericht
  • Checklist met 9 social checks voor elk bericht

LinkedIn marketing – basis (1 uur)

  • Het belang van een bedrijfspagina op LinkedIn
  • Persoonlijk profiel vs. bedrijfsprofiel
  • Hoe maak je een bedrijfspagina?
  • Ideeën voor content

Facebook & Instagram adverteren – basis (1,5 uur)

  • Het zakelijke belang van adverteren op Facebook en Instagram
  • Berichten ‘promoten’ vs. Facebook Advertentiebeheer
  • Doelgroepen instellen en budget bepalen
  • Rapportages: de belangrijkste cijfers

 

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)