Opleiding Growth Hacking

Opleiding Growth Hacking

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 38 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Vind de perfecte product/markt-fit door data, marketing en techniek

Ben jij op zoek naar structurele groei voor jouw organisatie? Wil je keuzes maken op basis van relevante data? En wil je nog beter aansluiten bij de behoefte van je doelgroep? Dan is de opleiding Growth hacking precies waar je naar op zoek bent.

Met een plan van aanpak, praktische voorbeelden en data-experimenten leer je in deze opleiding wat wél en wat niet werkt voor jouw bedrijfsprocessen. Op deze manier werk je stap voor stap naar een perfecte product/market-fit. Kortom: growth hacking is het recept voor structurele groei van jouw organisatie.

Resultaat

  • Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisati…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Growth Hacking, Online marketing, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), SEO en Google Analytics.

Vind de perfecte product/markt-fit door data, marketing en techniek

Ben jij op zoek naar structurele groei voor jouw organisatie? Wil je keuzes maken op basis van relevante data? En wil je nog beter aansluiten bij de behoefte van je doelgroep? Dan is de opleiding Growth hacking precies waar je naar op zoek bent.

Met een plan van aanpak, praktische voorbeelden en data-experimenten leer je in deze opleiding wat wél en wat niet werkt voor jouw bedrijfsprocessen. Op deze manier werk je stap voor stap naar een perfecte product/market-fit. Kortom: growth hacking is het recept voor structurele groei van jouw organisatie.

Resultaat

  • Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
  • Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
  • Je weet hoe het growth hacking-proces werkt
  • Je weet hoe je met growth hacking klanten aantrekt en converteert op een schaalbare manier
  • Je kunt Google Analytics 4 opzetten en inrichten voor je website/web app
  • Je kunt data-experimenten opzetten die groei faciliteren
  • Je weet data te vertalen naar verbeteringen voor je website en campagnes

Voor wie

De Opleiding Growth hacking is voor iedereen die op zoek is naar een mindset en werkwijze om structureel te groeien. Denk aan: (online) marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, ondernemers, startups en marketing managers.

Basiskennis van online marketing is een vereiste. 

Heb je deze kennis (nog) niet? Volg dan eerst de training Online Marketing (basis). Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de opleiding Growth Hacking komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Training Google Analytics 4 (1 dag)
    • De verschillen, verbeteringen en beperkingen van GA4
    • GA4 inrichten: doelen instellen, intern verkeer filteren, etc.
    • Hoe kun je meer uit je website en online campagnes halen met GA4?
    • Hoe kun je het gedrag van je bezoekers analyseren met GA4?
    • Hoe kun je fouten in je website opsporen met GA4?
    • Rapporten maken in GA4
  • Training Growth Hacking (2 dagen)
    • Wat is growth hacking? Voorbeelden uit de praktijk
    • Pirate funnel: alle stappen voor groei
    • Growth hacking-proces voor experiment-gedreven marketing
    • Aanpak om effectief KPI’s te verbeteren
  • Training Conversie-optimalisatie (1 dag)
    • Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing)
    • Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
    • Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
    • Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces en A/B-testen

Hoe werkt het?

Er zijn het hele jaar door diverse vaste startmomenten. Een uitgebreid overzicht ervan krijg je na je inschrijving. De startdata vind je ook op de individuele trainingspagina’s (zie Programma).

Je bepaalt zelf wanneer je welke training volgt. De volgorde en het tempo kun je dan ook wijzigen. Daarnaast kun je het programma deels aanpassen of zelfs uitbreiden. Volg bijvoorbeeld Google Data studio in plaats van Google Analytics 4. 

En als je meer trainingen aan je opleiding toevoegt, krijg je ook op deze 10% korting. We tippen je de volgende (extra) trainingen:

  • Data-driven marketing (basis) (1 dag)
  • Always On marketing & campagnes (1 dag)
  • User Experience (UX) (2 dagen)

Ben je geïnteresseerd in het aanpassen van je opleiding of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via academy@frankwatching.com. Dan kijken we samen naar het beste pakket voor jou.

Praktisch

  • De opleiding Growth Hacking is een vierdaagse opleiding
  • Deelname is persoonsgebonden
  • Je bepaalt zelf het startmoment, tempo en de trainingsvolgorde
  • Een training kan worden gewisseld met een andere training
  • Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • Betalen in termijnen is mogelijk
  • Na afloop van de opleiding ontvang je een digitaal certificaat van deelname

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

De Opleiding Growth hacking is voor iedereen die op zoek is naar een mindset en werkwijze om structureel te groeien. Denk aan: (online) marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, ondernemers, startups en marketing managers.

Basiskennis van online marketing is een vereiste. 

Heb je deze kennis (nog) niet? Volg dan eerst de training Online Marketing (basis). Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
  • Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
  • Je weet hoe het growth hacking-proces werkt
  • Je weet hoe je met growth hacking klanten aantrekt en converteert op een schaalbare manier
  • Je kunt Google Analytics 4 opzetten en inrichten voor je website/web app
  • Je kunt data-experimenten opzetten die groei faciliteren
  • Je weet data te vertalen naar verbeteringen voor je website en campagnes

Tijdens de opleiding Growth Hacking komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Training Google Analytics 4 (1 dag)
    • De verschillen, verbeteringen en beperkingen van GA4
    • GA4 inrichten: doelen instellen, intern verkeer filteren, etc.
    • Hoe kun je meer uit je website en online campagnes halen met GA4?
    • Hoe kun je het gedrag van je bezoekers analyseren met GA4?
    • Hoe kun je fouten in je website opsporen met GA4?
    • Rapporten maken in GA4
  • Training Growth Hacking (2 dagen)
    • Wat is growth hacking? Voorbeelden uit de praktijk
    • Pirate funnel: alle stappen voor groei
    • Growth hacking-proces voor experiment-gedreven marketing
    • Aanpak om effectief KPI’s te verbeteren
  • Training Conversie-optimalisatie (1 dag)
    • Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing)
    • Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
    • Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
    • Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces en A/B-testen

Hoe werkt het?

Er zijn het hele jaar door diverse vaste startmomenten. Een uitgebreid overzicht ervan krijg je na je inschrijving. De startdata vind je ook op de individuele trainingspagina’s (zie Programma).

Je bepaalt zelf wanneer je welke training volgt. De volgorde en het tempo kun je dan ook wijzigen. Daarnaast kun je het programma deels aanpassen of zelfs uitbreiden. Volg bijvoorbeeld Google Data studio in plaats van Google Analytics 4. 

En als je meer trainingen aan je opleiding toevoegt, krijg je ook op deze 10% korting. We tippen je de volgende (extra) trainingen:

  • Data-driven marketing (basis) (1 dag)
  • Always On marketing & campagnes (1 dag)
  • User Experience (UX) (2 dagen)

Ben je geïnteresseerd in het aanpassen van je opleiding of wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op via academy@frankwatching.com. Dan kijken we samen naar het beste pakket voor jou.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)