Opleiding NIMA B Digital Marketing

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
14 okt. 2021 tot 24 feb. 2022
Toon rooster
event 14 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 28 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 11 november 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 25 november 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 9 december 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 13 januari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 27 januari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 10 februari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
event 24 februari 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Word marketingmanager en haal je NIMA B-diploma

Wil jij marketing- of brandmanager worden of je huidige marketingkennis -en skills uitbreiden en toekomstbestendig maken? Een NIMA B opleiding met de specialisatie digital marketing kan je hierbij helpen! Volg de opleiding NIMA B Digital Marketing bij Frankwatching, dé online marketingautoriteit van Nederland. Hierin ontwikkel je de juiste kennis en competenties om op managementniveau te opereren en versterk je je positie op de arbeidsmarkt.

In deze opleiding leer je alles over strategisch marketingmanagement en verdiep je je in belangrijke ontwikkelingen en processen in digital marketing. Je leert hoe succes te boeken in de snel veranderende m…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Digital Marketing, NIMA e-Marketing B, NIMA Marketing-B, Online marketing en NIMA.

Word marketingmanager en haal je NIMA B-diploma

Wil jij marketing- of brandmanager worden of je huidige marketingkennis -en skills uitbreiden en toekomstbestendig maken? Een NIMA B opleiding met de specialisatie digital marketing kan je hierbij helpen! Volg de opleiding NIMA B Digital Marketing bij Frankwatching, dé online marketingautoriteit van Nederland. Hierin ontwikkel je de juiste kennis en competenties om op managementniveau te opereren en versterk je je positie op de arbeidsmarkt.

In deze opleiding leer je alles over strategisch marketingmanagement en verdiep je je in belangrijke ontwikkelingen en processen in digital marketing. Je leert hoe succes te boeken in de snel veranderende markt, formuleert SMART-doelstellingen en vertaalt deze naar een operationeel plan voor je organisatie. Na afloop ga je naar huis met de veelgevraagde officiële NIMA B diploma.

Resultaat

  • Je kent de (nieuwste) trends, ontwikkelingen én kansen op het gebied van digital marketing
  • Je hebt de marketingdoelstellingen van je organisatie geformuleerd
  • Je weet op basis van interne en externe analyse de uitdagingen van je eigen en andere organisaties vast te stellen
  • Je hebt een strategisch én operationeel plan geschreven over een voor jou relevant thema in digital marketing
  • Je ontvangt het NIMA B-diploma, wordt opgenomen in het NIMA-diplomaregister en komt in aanmerking voor de titel Senior Digital Professional (SDP)
  • Je kunt als gecertificeerd marketingmanager of brandmanager aan de slag 

Voor wie

De opleiding is voor iedereen die zich (verder) wil specialiseren in digital marketing en het diploma NIMA B Digital Marketing wil behalen. Denk aan: online marketeers, contentmanagers, adviseurs, marketingstrategen, marketingmanagers, productmanagers en brandmanagers.

Twijfel je of wil je meer weten bel voor advies of bekijk onze Q&A NIMA B Digital Marketing.

Programma

Tijdens de opleiding NIMA B Digital Marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

NIMA B1 Marketingmanagement (5 dagen)

  • Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
  • Mission statement en business definition
  • Strategische positie
  • Segmentatie, targeting en positionering
  • Doelstellingen formuleren
  • De marketingmix
  • Analyse van de interne- en externe omgeving
  • Marktonderzoek
  • Kostprijs- en beslissingscalculaties
  • Marketingstrategie en -planning
  • Het marketingactieplan
  • Examentraining
  • NIMA B1-examen (schriftelijk)

NIMA B2 Digital Marketing (4 dagen)

  • Digitale trends
  • Waardecreatie en waardepropositie
  • Persona’s en de customer journey
  • Klantrelatie en eCRM
  • Product-, prijs-, distributie- en communicatieproces
  • Monitoren en bijsturen van digitale marketingactiviteiten
  • Schrijven van een digital marketingplan volgens SOSTAC
  • Individuele feedback op conceptplan
  • Inbreng eigen cases
  • Individuele examentraining
  • Proefverdediging op locatie met 2 examinatoren

Opbouw opleiding

  • De opleiding NIMA B Digital Marketing is een 9-daagse opleiding.
  • De opleiding bestaat uit 2 modules: NIMA B1 (schriftelijk) en de specialisatie NIMA B2 (plan schrijven en mondeling presenteren). Het is ook mogelijk om alleen de specialisatie te doen.
  • Reken tussen de trainingsdagen op 160 uur zelfstudie (verdeeld over 9 maanden) voor het bestuderen van de theorie, het maken van opdrachten en het schrijven van je plan (NIMA B2)

Praktisch

  • De opleiding NIMA B Digital Marketing bestaat uit 9 klassikale trainingsdagen, online lessen en persoonlijke begeleiding 
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drinken inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 16 personen
  • Betalen in termijnen is mogelijk
  • Inclusief het officiële NIMA B1-examen (t.w.v. €425) en het NIMA B2-examen (t.w.v. €525). Exclusief eventuele herkansingen.
  • Inclusief oefencases, proefexamens en persoonlijke begeleiding bij het schrijven van je plan
  • Exclusief benodigde literatuur (t.w.v. €162,89)
  • Inclusief  Jaarabonnement Online cursussen (t.w.v. €499)

Erkenning accreditatie

  • Officieel NIMA B Digital Marketing diploma
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De opleiding is voor iedereen die zich (verder) wil specialiseren in digital marketing en het diploma NIMA B Digital Marketing wil behalen. Denk aan: online marketeers, contentmanagers, adviseurs, marketingstrategen, marketingmanagers, productmanagers en brandmanagers.

Twijfel je of wil je meer weten bel voor advies of bekijk onze Q&A NIMA B Digital Marketing.

  • Je kent de (nieuwste) trends, ontwikkelingen én kansen op het gebied van digital marketing
  • Je hebt de marketingdoelstellingen van je organisatie geformuleerd
  • Je weet op basis van interne en externe analyse de uitdagingen van je eigen en andere organisaties vast te stellen
  • Je hebt een strategisch én operationeel plan geschreven over een voor jou relevant thema in digital marketing
  • Je ontvangt het NIMA B-diploma, wordt opgenomen in het NIMA-diplomaregister en komt in aanmerking voor de titel Senior Digital Professional (SDP)
  • Je kunt als gecertificeerd marketingmanager of brandmanager aan de slag 

Tijdens de opleiding NIMA B Digital Marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

NIMA B1 Marketingmanagement (5 dagen)

  • Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
  • Mission statement en business definition
  • Strategische positie
  • Segmentatie, targeting en positionering
  • Doelstellingen formuleren
  • De marketingmix
  • Analyse van de interne- en externe omgeving
  • Marktonderzoek
  • Kostprijs- en beslissingscalculaties
  • Marketingstrategie en -planning
  • Het marketingactieplan
  • Examentraining
  • NIMA B1-examen (schriftelijk)

NIMA B2 Digital Marketing (4 dagen)

  • Digitale trends
  • Waardecreatie en waardepropositie
  • Persona’s en de customer journey
  • Klantrelatie en eCRM
  • Product-, prijs-, distributie- en communicatieproces
  • Monitoren en bijsturen van digitale marketingactiviteiten
  • Schrijven van een digital marketingplan volgens SOSTAC
  • Individuele feedback op conceptplan
  • Inbreng eigen cases
  • Individuele examentraining
  • Proefverdediging op locatie met 2 examinatoren

Opbouw opleiding

  • De opleiding NIMA B Digital Marketing is een 9-daagse opleiding.
  • De opleiding bestaat uit 2 modules: NIMA B1 (schriftelijk) en de specialisatie NIMA B2 (plan schrijven en mondeling presenteren). Het is ook mogelijk om alleen de specialisatie te doen.
  • Reken tussen de trainingsdagen op 160 uur zelfstudie (verdeeld over 9 maanden) voor het bestuderen van de theorie, het maken van opdrachten en het schrijven van je plan (NIMA B2)

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)