Training Beeld(taal) voor social media
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 16 mei. 2024Toon rooster event 16 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 9 jul. 2024Toon rooster event 9 juli 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 4 okt. 2024Toon rooster event 4 oktober 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Starten met stories, video's, vlogs en animated gifsBeperk jij je nog te vaak tot tekstboodschappen op social media? Visuele content versterkt niet alleen de merkbeleving, maar zorgt ook voor meer bereik en interactie. Hoe maak je goed en origineel beeld? Welke visuals trekken op social media de aandacht en vergroten de kans op een klik? En hoe zit het met copyright?
In deze training leer je je tekstgerichte aanpak los te laten en de kracht van beeld(taal) effectief in te zetten op Instagram, Facebook en andere kanalen. Je maakt kennis met verschillende visuele content-vormen, ontdekt welke het beste bij je merk en doelgroep passen en krijgt handvatten om je boodschap met de juiste visuele …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Beperk jij je nog te vaak tot tekstboodschappen op social media? Visuele content versterkt niet alleen de merkbeleving, maar zorgt ook voor meer bereik en interactie. Hoe maak je goed en origineel beeld? Welke visuals trekken op social media de aandacht en vergroten de kans op een klik? En hoe zit het met copyright?
In deze training leer je je tekstgerichte aanpak los te laten en de kracht van beeld(taal) effectief in te zetten op Instagram, Facebook en andere kanalen. Je maakt kennis met verschillende visuele content-vormen, ontdekt welke het beste bij je merk en doelgroep passen en krijgt handvatten om je boodschap met de juiste visuele middelen extra kracht te geven.
Resultaat
- Je weet welke vormen van visuele content er allemaal zijn voor social media
- Je kent de voorwaarden voor visuele content op de verschillende socialmediakanalen
- Je weet voor welke doelgroep je welk kanaal het beste kunt inzetten, en welke vorm het meeste aanspreekt
- Je kunt een boodschap zelf ook visueel maken door foto’s, video’s, vlogs, stories of grafische toepassingen in te zetten
Voor wie
Deze training is voor iedereen die visuele content wil leren maken voor social media. Denk aan: (content)marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, vormgevers, redacteuren, copywriters en andere contentmakers.
Gewenste voorkennis: Basiskennis social media (weten wat Instagram Stories en Facebook Stories zijn, en het verschil weten tussen de verschillende socialmediakanalen)
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Visuele contentvormen (foto’s, collages, infographics, gifjes, Stories, reels, vlogs, etc)
- Karakteristieken van Instagram, Youtube, TikTok, Facebook, Pinterest, Snapchat
- De regels voor goede storytelling
- Op zoek naar geschikt beeldmateriaal: copyright
- Zelf aan de slag met beeldcreatie
Praktisch
- Training Beeld(taal) voor social media is een 1-daagse training
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname.
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
Deze training is voor iedereen die visuele content wil leren maken voor social media. Denk aan: (content)marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, vormgevers, redacteuren, copywriters en andere contentmakers.
Gewenste voorkennis: Basiskennis social media (weten wat Instagram Stories en Facebook Stories zijn, en het verschil weten tussen de verschillende socialmediakanalen)
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je weet welke vormen van visuele content er allemaal zijn voor social media
- Je kent de voorwaarden voor visuele content op de verschillende socialmediakanalen
- Je weet voor welke doelgroep je welk kanaal het beste kunt inzetten, en welke vorm het meeste aanspreekt
- Je kunt een boodschap zelf ook visueel maken door foto’s, video’s, vlogs, stories of grafische toepassingen in te zetten
Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Visuele contentvormen (foto’s, collages, infographics, gifjes, Stories, reels, vlogs, etc)
- Karakteristieken van Instagram, Youtube, TikTok, Facebook, Pinterest, Snapchat
- De regels voor goede storytelling
- Op zoek naar geschikt beeldmateriaal: copyright
- Zelf aan de slag met beeldcreatie
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.