Training Design thinking voor communicatie

Niveau
Tijdsduur

Training Design thinking voor communicatie

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 49 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Amsterdam, Antwerpen, Breda, Utrecht

Beschrijving

Denk als een ontwerper: los problemen op vanuit klantbehoeften

Om complexe problemen in communicatie op te lossen, moet je niet denken als specialist, maar als ontwerper. Hoe krijg je met design thinking inzicht in de behoeften van de gebruiker of klant, en kom je tot nieuwe creatieve en innovatieve ideeën, processen en/of producten?

In de training Design thinking in communicatie pas je in 4 stappen design thinking toe op een concreet vraagstuk uit je eigen organisatie. Je maakt kennis met instrumenten als persona’s en service blueprints en gaat op zoek naar de sweet spot voor vernieuwing.

Resultaat

  • Je kunt door creatief denken en werken klantgerichte innovatie toepassen
  • Je weet met design …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Design Thinking, Lean, Lean Startup, Grafische Vormgeving en Domain-Driven Design (DDD).

Denk als een ontwerper: los problemen op vanuit klantbehoeften

Om complexe problemen in communicatie op te lossen, moet je niet denken als specialist, maar als ontwerper. Hoe krijg je met design thinking inzicht in de behoeften van de gebruiker of klant, en kom je tot nieuwe creatieve en innovatieve ideeën, processen en/of producten?

In de training Design thinking in communicatie pas je in 4 stappen design thinking toe op een concreet vraagstuk uit je eigen organisatie. Je maakt kennis met instrumenten als persona’s en service blueprints en gaat op zoek naar de sweet spot voor vernieuwing.

Resultaat

  • Je kunt door creatief denken en werken klantgerichte innovatie toepassen
  • Je weet met design research je doelgroep en haar behoeften in kaart te brengen
  • Je hebt handvatten om design thinking in je communicatiestrategie én organisatie te implementeren
  • Je weet meer over contextuele interviews, persona’s, customer journey mapping, service blueprints en andere design thinking-instrumenten
  • Je kent het belang en de verschillende stadia van prototyping: van idee tot minimal viable product

Voor wie

De training is bedoeld voor iedereen die op een innovatieve manier (complexe) communicatievraagstukken wil oplossen. Denk aan: (communicatie)adviseurs, communicatiemedewerkers en projectleiders communicatie.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Design thinking voor communicatie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Wat is design thinking?
  • De 4 stappen van design thinking (double diamond-model): ontdek, definieer, bedenk en prototypen
  • Desirable, viable, feasible: je doelgroep als uitgangspunt
  • Design research: interviewtechnieken en ontwerpend onderzoek
  • De werkelijke behoefte van de doelgroep begrijpen
  • Risicobeperking in het opzetten en uitrollen van de communicatiestrategie
  • Hoe maak en valideer je een persona?

Dag 2

  • Design thinking & de customer journey
  • De inzet van service blueprints
  • Succesvol communiceren met je doelgroep(en)
  • Slim brainstormen
  • Testen van je concepten: prototypen, leren en verbeteren

Houd er rekening mee dat je tussen de eerste en tweede dag zelf een aantal methodieken gaat toepassen. Je hebt hier ongeveer 8 uur voor nodig. De opgehaalde data/informatie wordt op dag 2 gebruikt.

Praktisch

  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Bij de training krijg je na de eerste dag een huiswerkopdracht mee. Hier ben je ongeveer 8 uur mee bezig.
  • Studiemateriaal inbegrepen
  • Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • Schrijf je tegelijkertijd met je collega’s in en ontvang tot 20% groepskorting (5% per extra deelnemer).
  • Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname.

Erkenning accreditatie

  • 8x beste opleider, gemiddelde score 8,4
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

De training is bedoeld voor iedereen die op een innovatieve manier (complexe) communicatievraagstukken wil oplossen. Denk aan: (communicatie)adviseurs, communicatiemedewerkers en projectleiders communicatie.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kunt door creatief denken en werken klantgerichte innovatie toepassen
  • Je weet met design research je doelgroep en haar behoeften in kaart te brengen
  • Je hebt handvatten om design thinking in je communicatiestrategie én organisatie te implementeren
  • Je weet meer over contextuele interviews, persona’s, customer journey mapping, service blueprints en andere design thinking-instrumenten
  • Je kent het belang en de verschillende stadia van prototyping: van idee tot minimal viable product

Tijdens de training Design thinking voor communicatie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Wat is design thinking?
  • De 4 stappen van design thinking (double diamond-model): ontdek, definieer, bedenk en prototypen
  • Desirable, viable, feasible: je doelgroep als uitgangspunt
  • Design research: interviewtechnieken en ontwerpend onderzoek
  • De werkelijke behoefte van de doelgroep begrijpen
  • Risicobeperking in het opzetten en uitrollen van de communicatiestrategie
  • Hoe maak en valideer je een persona?

Dag 2

  • Design thinking & de customer journey
  • De inzet van service blueprints
  • Succesvol communiceren met je doelgroep(en)
  • Slim brainstormen
  • Testen van je concepten: prototypen, leren en verbeteren

Houd er rekening mee dat je tussen de eerste en tweede dag zelf een aantal methodieken gaat toepassen. Je hebt hier ongeveer 8 uur voor nodig. De opgehaalde data/informatie wordt op dag 2 gebruikt.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)