Training Facebook & Instagram (Meta) advertising
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 23 nov. 2023 tot 7 dec. 2023Toon rooster event 23 november 2023, 09:30-16:30, Utrecht event 30 november 2023, 09:30-16:30, Utrecht event 7 december 2023, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 1 feb. 2024 tot 15 feb. 2024Toon rooster event 1 februari 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 8 februari 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 15 februari 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 22 mei. 2024 tot 5 jun. 2024Toon rooster event 22 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 29 mei 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 5 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 3 sep. 2024 tot 17 sep. 2024Toon rooster event 3 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 10 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 17 september 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 29 nov. 2024 tot 13 dec. 2024Toon rooster event 29 november 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 6 december 2024, 09:30-16:30, Utrecht event 13 december 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Leer succesvolle advertentiecampagnes neerzettenAdverteren via Facebook & Instagram (Meta) is voor veel bedrijven een onmisbaar deel in hun marketingstrategie. Door te adverteren via Facebook, Instagram, Audience Network en/of Messenger kun je namelijk effectief je doelgroep bereiken én nieuwe leads en klanten werven.
Maar hoe werkt deze manier van adverteren precies? Hoe vertaal je bijvoorbeeld jouw doelen naar een sterke advertising strategie? Op welke manier kun je jouw doelgroep het beste targeten? En hoe maak je eigenlijk een campagne meetbaar, zodat je deze resultaten kunt analyseren én optimaliseren?
In deze 3-daagse training Facebook & Instagram (Meta) advertising leer je alle princ…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Adverteren via Facebook & Instagram (Meta) is voor veel bedrijven een onmisbaar deel in hun marketingstrategie. Door te adverteren via Facebook, Instagram, Audience Network en/of Messenger kun je namelijk effectief je doelgroep bereiken én nieuwe leads en klanten werven.
Maar hoe werkt deze manier van adverteren precies? Hoe vertaal je bijvoorbeeld jouw doelen naar een sterke advertising strategie? Op welke manier kun je jouw doelgroep het beste targeten? En hoe maak je eigenlijk een campagne meetbaar, zodat je deze resultaten kunt analyseren én optimaliseren?
In deze 3-daagse training Facebook & Instagram (Meta) advertising leer je alle principes van social advertising om succesvol te worden. Ontdek hoe het Facebook-advertentiesysteem werkt en duik in de handige functies van Facebook Ads Manager. Maak je eigen sales funnel, targeting plan én leer werken met de Facebook-pixel voor meer resultaat uit hetzelfde advertentiebudget!
Resultaat
- Je kunt sterke campagnes opzetten op o.a. Facebook en Instagram (Meta)
- Je weet hoe je marketingdoelstellingen vertaalt naar het juiste campagne doel en optimalisatie
- Je hebt handvatten om een sterke targeting-strategie (doelgroepen) uit te werken
- Je weet hoe je een overtuigende advertentie maakt in tekst en beeld
- Je weet hoe je campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel & Conversions API
- Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes te vergroten
- Je leert hoe je een Meta Experiment kunt inzetten om wetenschappelijke learnings te verzamelen
- Je begrijpt de belangrijkste statistieken om campagne resultaten te analyseren en campagnes te optimaliseren
Voor wie
De training Facebook & Instagram (Meta) advertising is voor online marketeers, social media-specialisten, communicatieadviseurs en andere communicatieprofessionals die willen leren adverteren op Facebook en Instagram, of meer resultaat willen behalen uit hun huidige campagnes.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
In de training Facebook & Instagram advertising ga je met expert Sybren Smith aan de slag en schrijf je jouw eigen social ads plan en leer je hoe je effectieve campagnes maakt.
Dag 1: Introductie & Strategie
- Facebook & Instagram (Meta) advertising: trends en cijfers
- De kracht van social advertising in de marketing mix
- B2B en B2C cases: meer bereik, leads of klanten
- Design de perfecte customer journey: ‘See, Think, Do, Care’
- Kijkje achter de schermen bij de advertentieveiling
- Social ads plan: vertalen marketingdoelstellingen naar advertentiecampagnes
- Campagneplanner gebruiken voor Bereik en Frequentie campagnes
Dag 2: Targeting & Creative
- Doelgroepen typen en best practices
- Advertentieplaatsingen: van Facebook Nieuwsfeed tot Instagram Reels.
- Advertentie indelingen en creatieve formats
- Video advertising best practices
- Copywriting best practices
- Branded content best practices en adverteren met user generated & influencer content
- Advertentie-bestemmingen: leadformulieren, Collection & Instant Experience ads
- Social ads plan: uitwerken targeting en creatives
Dag 3: Meten en optimaliseren
- Facebook Pixel & Conversions API
- Wetenschappelijke betrouwbare learnings verzamelen met de Meta Experimenten-tool
- Best practices voor optimaliseren / opschalen campagnes
- Resultaat / ROI drastisch vergroten met A/B testen
- Zelf een A/B test en Meta Experiment bedenken en opzetten
- Rapportages: het verhaal achter de campagnecijfers begrijpen
- Social advertising quiz
- Social ads plan: meetplan & A/B testing
Praktisch
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
- Nodig tijdens training: een laptop (geen tablet) en toegang als beheerder tot een Facebookpagina en ads-account
- Studiemateriaal inbegrepen
- Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- Schrijf je tegelijkertijd met je collega’s in en ontvang tot 20% groepskorting (5% per extra deelnemer).
- Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training Facebook & Instagram (Meta) advertising is voor online marketeers, social media-specialisten, communicatieadviseurs en andere communicatieprofessionals die willen leren adverteren op Facebook en Instagram, of meer resultaat willen behalen uit hun huidige campagnes.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kunt sterke campagnes opzetten op o.a. Facebook en Instagram (Meta)
- Je weet hoe je marketingdoelstellingen vertaalt naar het juiste campagne doel en optimalisatie
- Je hebt handvatten om een sterke targeting-strategie (doelgroepen) uit te werken
- Je weet hoe je een overtuigende advertentie maakt in tekst en beeld
- Je weet hoe je campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel & Conversions API
- Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes te vergroten
- Je leert hoe je een Meta Experiment kunt inzetten om wetenschappelijke learnings te verzamelen
- Je begrijpt de belangrijkste statistieken om campagne resultaten te analyseren en campagnes te optimaliseren
In de training Facebook & Instagram advertising ga je met expert Sybren Smith aan de slag en schrijf je jouw eigen social ads plan en leer je hoe je effectieve campagnes maakt.
Dag 1: Introductie & Strategie
- Facebook & Instagram (Meta) advertising: trends en cijfers
- De kracht van social advertising in de marketing mix
- B2B en B2C cases: meer bereik, leads of klanten
- Design de perfecte customer journey: ‘See, Think, Do, Care’
- Kijkje achter de schermen bij de advertentieveiling
- Social ads plan: vertalen marketingdoelstellingen naar advertentiecampagnes
- Campagneplanner gebruiken voor Bereik en Frequentie campagnes
Dag 2: Targeting & Creative
- Doelgroepen typen en best practices
- Advertentieplaatsingen: van Facebook Nieuwsfeed tot Instagram
Reels.
- Advertentie indelingen en creatieve formats
- Video advertising best practices
- Copywriting best practices
- Branded content best practices en adverteren met user generated & influencer content
- Advertentie-bestemmingen: leadformulieren, Collection &
Instant Experience ads
- Social ads plan: uitwerken targeting en creatives
Dag 3: Meten en optimaliseren
- Facebook Pixel & Conversions API
- Wetenschappelijke betrouwbare learnings verzamelen met de Meta Experimenten-tool
- Best practices voor optimaliseren / opschalen campagnes
- Resultaat / ROI drastisch vergroten met A/B testen
- Zelf een A/B test en Meta Experiment bedenken en opzetten
- Rapportages: het verhaal achter de campagnecijfers begrijpen
- Social advertising quiz
- Social ads plan: meetplan & A/B testing
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.