Training Instagram-strategie

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
6 jan. 2022
Toon rooster
event 6 januari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
17 mei. 2022
Toon rooster
event 17 mei 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
2 sep. 2022
Toon rooster
event 2 september 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
15 dec. 2022
Toon rooster
event 15 december 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Maak je groeiambities op Instagram waar met de juiste aanpak & features

Je hebt al de nodige ervaring met Instagram. Zo begrijp je hoe de belangrijkste functies werken, kun je Stories en een IGTV maken en weet je ook de statistieken in de app te vinden. Hoe nu verder? Tijd voor de volgende stap: een Instagram-strategie! Hoe richt je deze effectief in? En hoe krijg je structureel meer volgers, interactie én conversie?

In deze training ga je je bedrijfspagina op Instagram uitgebreid analyseren. Van het bepalen van je doelgroep tot het inzetten van de juiste contentvormen, zoals Reels. Je formuleert concrete doelstellingen en maakt een plan om deze met sterke (content)marketing te behalen. Ook …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram Marketing.

Maak je groeiambities op Instagram waar met de juiste aanpak & features

Je hebt al de nodige ervaring met Instagram. Zo begrijp je hoe de belangrijkste functies werken, kun je Stories en een IGTV maken en weet je ook de statistieken in de app te vinden. Hoe nu verder? Tijd voor de volgende stap: een Instagram-strategie! Hoe richt je deze effectief in? En hoe krijg je structureel meer volgers, interactie én conversie?

In deze training ga je je bedrijfspagina op Instagram uitgebreid analyseren. Van het bepalen van je doelgroep tot het inzetten van de juiste contentvormen, zoals Reels. Je formuleert concrete doelstellingen en maakt een plan om deze met sterke (content)marketing te behalen. Ook ontdek je of de nieuwste trends en features, zoals de nieuwe profielpagina en Instagram Guide, kunnen bijdragen aan je (nieuwe) doelen.

Resultaat

  • Je hebt de basis voor een eigen gedegen Instagram-strategie
  • Je kent verschillende marketingtactieken om je account te laten groeien
  • Je kunt je account analyseren op basis van statistieken
  • Je weet welke content wel en niet werkt voor je doelgroep
  • Je kent de verschillende contentvormen, en weet welke je waarvoor kunt inzetten
  • Je bent op de hoogte van de laatste trends en features

Voor wie

Deze training is voor iedereen die de basics van Instagram kent, regelmatig content creëert en zijn of haar bedrijfspagina verder wil professionaliseren.

Denk aan: socialmedia-redacteuren en -managers, (content)marketeers, communicatieprofessionals, zzp’ers en mkb’ers.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken: je gebruikt Instagram al minstens een paar jaar en kent de belangrijkste functionaliteiten (denk aan: hashtags, Stories, etc.)

Heb je deze kennis (nog) niet? Volg dan eerst de training Instagram marketing.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Instagram-stategie komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Doelgroep onderzoek
  • Concurrentieonderzoek
  • Doelstelling helder maken, met cijfers
  • Instagram Profielpagina
  • 10 contentvormen (o.a. reels, gidsen, filters en stories)
  • Analyseren statistieken
  • Tools en apps voor het inplannen en analyseren
  • Instagram marketing
  • Hashtag strategie
  • Samenwerken (ambassadeurs, influencers)

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van een online leren korting van €100 per dag.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze training is voor iedereen die de basics van Instagram kent, regelmatig content creëert en zijn of haar bedrijfspagina verder wil professionaliseren.

Denk aan: socialmedia-redacteuren en -managers, (content)marketeers, communicatieprofessionals, zzp’ers en mkb’ers.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken: je gebruikt Instagram al minstens een paar jaar en kent de belangrijkste functionaliteiten (denk aan: hashtags, Stories, etc.)

Heb je deze kennis (nog) niet? Volg dan eerst de training Instagram marketing.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je hebt de basis voor een eigen gedegen Instagram-strategie
  • Je kent verschillende marketingtactieken om je account te laten groeien
  • Je kunt je account analyseren op basis van statistieken
  • Je weet welke content wel en niet werkt voor je doelgroep
  • Je kent de verschillende contentvormen, en weet welke je waarvoor kunt inzetten
  • Je bent op de hoogte van de laatste trends en features

Tijdens de training Instagram-stategie komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Doelgroep onderzoek
  • Concurrentieonderzoek
  • Doelstelling helder maken, met cijfers
  • Instagram Profielpagina
  • 10 contentvormen (o.a. reels, gidsen, filters en stories)
  • Analyseren statistieken
  • Tools en apps voor het inplannen en analyseren
  • Instagram marketing
  • Hashtag strategie
  • Samenwerken (ambassadeurs, influencers)

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Je profiteert van een online leren korting van €100 per dag.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze training. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: Instagram.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)