Training Leadgeneratie voor B2B

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
30 sep. 2021 tot 7 okt. 2021
Toon rooster
event 30 september 2021, 09:30-16:30, Utrecht
event 7 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Aan de slag met inbound marketing, growth hacking en account based marketing

Leadgeneratie is essentieel voor een B2B-bedrijf met groeiambitie. Hoe zorg je met effectieve inbound marketing structureel voor meer prospects en kwalitatieve leads? En hoe maak je, samen met sales, van deze potentiële klanten nieuwe klanten?

Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B leg je in 4 stappen de basis voor een eigen leadgeneratie- en inboundmarketingstrategie. Je zoomt o.a. in op de buyer journey en maakt kennis met marketing automation. Ook ga je op dag 2 je aanpak verder optimaliseren met de inzet van growth hacking en account based marketing.

Resultaat

  • Je kunt met inbound marketing werken aan een do…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Growth Hacking, Online marketing, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), SEO en Viral marketing.

Aan de slag met inbound marketing, growth hacking en account based marketing

Leadgeneratie is essentieel voor een B2B-bedrijf met groeiambitie. Hoe zorg je met effectieve inbound marketing structureel voor meer prospects en kwalitatieve leads? En hoe maak je, samen met sales, van deze potentiële klanten nieuwe klanten?

Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B leg je in 4 stappen de basis voor een eigen leadgeneratie- en inboundmarketingstrategie. Je zoomt o.a. in op de buyer journey en maakt kennis met marketing automation. Ook ga je op dag 2 je aanpak verder optimaliseren met de inzet van growth hacking en account based marketing.

Resultaat

  • Je kunt met inbound marketing werken aan een doorlopende stroom kwalitatieve leads én thought leadership
  • Je bent in staat om snel én goed inzicht te krijgen in je doelgroep en het aankoopproces
  • Je hebt de basis voor een strategie waarmee je organisatie doelgericht kwalitatieve leads kan genereren
  • Je weet meer over marketing automation, en hoe je dit proces zo slim mogelijk inricht
  • Je hebt de kennis en tools om als een echte growth hacker aan de slag te gaan
  • Je kunt met je team account based marketing-concepten ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren

Voor wie

De training is voor iedereen die zijn of haar leadgeneratie en inbound marketing wil verbeteren. Denk aan: B2B-marketeers communicatieprofessionals, (inside) sales, growth marketeers en contentmarketeers.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Leadgeneratie met inbound marketing
  • Aantrekken van verkeer via vindbaarheid, online media en remarketing
  • Verdieping in de DMU
  • Buyer persona maken
  • Het aankoopproces (buyer journey) opstellen
  • Content, kanalen en leadgeneratie
  • Marketing automation + demo

Dag 2

  • Leadgeneratie via account based marketing (ABM)
  • Leadgeneratie via growth hacking
  • Hoe en waarom account based marketing
  • Growth hacking (tools & tactics)
  • Cases en succesverhalen

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Je profiteert van €200 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

De training is voor iedereen die zijn of haar leadgeneratie en inbound marketing wil verbeteren. Denk aan: B2B-marketeers communicatieprofessionals, (inside) sales, growth marketeers en contentmarketeers.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je kunt met inbound marketing werken aan een doorlopende stroom kwalitatieve leads én thought leadership
  • Je bent in staat om snel én goed inzicht te krijgen in je doelgroep en het aankoopproces
  • Je hebt de basis voor een strategie waarmee je organisatie doelgericht kwalitatieve leads kan genereren
  • Je weet meer over marketing automation, en hoe je dit proces zo slim mogelijk inricht
  • Je hebt de kennis en tools om als een echte growth hacker aan de slag te gaan
  • Je kunt met je team account based marketing-concepten ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren

Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • Leadgeneratie met inbound marketing
  • Aantrekken van verkeer via vindbaarheid, online media en remarketing
  • Verdieping in de DMU
  • Buyer persona maken
  • Het aankoopproces (buyer journey) opstellen
  • Content, kanalen en leadgeneratie
  • Marketing automation + demo

Dag 2

  • Leadgeneratie via account based marketing (ABM)
  • Leadgeneratie via growth hacking
  • Hoe en waarom account based marketing
  • Growth hacking (tools & tactics)
  • Cases en succesverhalen

Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie
  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Je profiteert van €200 virtual classroom-voordeel.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)