Klantgerichtheid voor IT-professionals [GSEE100]
Startdata en plaatsen
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER 23 sep. 2024 tot 24 sep. 2024Toon rooster event 23 september 2024, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL229052.1 event 24 september 2024, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL229052.2 |
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER 27 feb. 2025 tot 28 feb. 2025Toon rooster event 27 februari 2025, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232832.1 event 28 februari 2025, 09:00-16:30, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232832.2 |
Beschrijving
Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge
Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.
Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.
OVERVIEW
Hoe goed iets ook bedoeld is, de kwaliteit van je dienstverlening wordt bepaald door de perceptie van je klant. In deze training leer je om de werkelijkheid van de klant tot jouw prioriteit te maken. Door het leren toepassen van klantgerichte communicatie en effectieve modellen, werk je in deze training aan klanttevredenheid, klantentrouw en verbeterde klantenservice.
OBJECTIVES
Na afloop van de cursus kunt u:
- Uw eigen kwaliteiten en verbeterpunten ten aanzien van uw service beoordelen.
- Uw interne klantenserviceketen en wederzijdse afhankelijkheid van de hele organisatie in de klantenservice doorgronden.
- De belangrijkste concurrenten aanwijzen en begrijpen waarom het serviceniveau …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge
Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.
Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.
OVERVIEW
Hoe goed iets ook bedoeld is, de kwaliteit van je dienstverlening wordt bepaald door de perceptie van je klant. In deze training leer je om de werkelijkheid van de klant tot jouw prioriteit te maken. Door het leren toepassen van klantgerichte communicatie en effectieve modellen, werk je in deze training aan klanttevredenheid, klantentrouw en verbeterde klantenservice.
OBJECTIVES
Na afloop van de cursus kunt u:
- Uw eigen kwaliteiten en verbeterpunten ten aanzien van uw service beoordelen.
- Uw interne klantenserviceketen en wederzijdse afhankelijkheid van de hele organisatie in de klantenservice doorgronden.
- De belangrijkste concurrenten aanwijzen en begrijpen waarom het serviceniveau belangrijk is voor bedrijfsstrategie en succes.
- Gebruik maken van het Service Impact Model om te zien hoe verschillende serviceniveaus invloed hebben op klantgedrag.
- De emotionele impact van dienstverlening vaststellen en hoe deze service invloed heeft op klanten.
- Vijf belangrijke klantenmotivaties en hun invloed op de klantenservice functie aanwijzen.
- De ‘gouden dienstverleningstandaard’ van uw organisatie vaststellen tegenover de belangrijkste klantenmotivaties.
- Het Service E.D.G.E. model en de vier fasen van klantinteractie beoordelen.
- Klantenprofielen invullen om klantenbehoeften, eerste motivaties en actuele productkennis te beoordelen.
- Rapporteren, klantenbehoeften vaststellen en de meest geschikte stijl van klantenbinding vaststellen.
- Klantenkennis leiden, klantenvragen en tegenwerpingen beantwoorden en goedkeuringen of besluiten onderschrijven.
- Telefonische gespreksvaardigheden verbeteren door toepassing van tien gouden tips, strategische ervaringen en een herinnering/vraagprocedure.
- Problemen oplossen door naar de oorzaak van het probleem van de klant te gaan.
- Stresssymptomen herkennen en het stressniveau in dienstverlening verlagen.
AUDIENCE
- Iedereen die interne of externe verkoop- of klantenservice levert
- Servicedesk medewerkers
- IT Professionals
NEXT STEP
- Verbeteren van Verkoopvaardigheden: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/gsae100.html
- Helder leren Communiceren: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/gcce100.html
CONTENT
1. Introductie
- Leverancier naar keuze
2. Het Service Impact Model
- Impact van Service
- Het Service Impact Model
- Service Keten
3. Klantgerichtheid
- Wat Motiveert Klanten?
- Persoonlijke drijfveren
- Voorkeuren van de Klant
4. Het Service E.D.G.E. Model
- Fase 1: Establishing
- Tot stand brengen van Verstandhouding en Doelstelling
- Omgaan met boze klanten
- Omgaan met beledigende klanten
- Rollenspel
- Fase 2: Determining
- Bepalen van Behoeften en Stijl
- Luistervaardigheden
- Rollenspel
- Fase 3: Guiding
- Begeleiden met kennisoverdracht
- Benadrukken van voordelen
- Cross-Selling en Up-Selling
- Rollenspel
- Fase 4: Ensuring
- Oefening met 'tegenwerkingen'
- Rollenspel
- Follow Up: Klantgesprek
5. Samenvatting
- Mijn Persoonlijk Commitment
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.