ServiceNow System Administration Advanced [SNSAA]
Startdata en plaatsen
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER 11 apr. 2024 tot 12 apr. 2024Toon rooster event 11 april 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232519.1 event 12 april 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232519.2 |
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER 20 mei. 2024 tot 21 mei. 2024Toon rooster event 20 mei 2024, 10:00-18:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232522.1 event 21 mei 2024, 10:00-18:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232522.2 |
computer Online: VIRTUAL TRAINING CENTER 20 jun. 2024 tot 21 jun. 2024Toon rooster event 20 juni 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232523.1 event 21 juni 2024, 09:00-17:00, VIRTUAL TRAINING CENTER, NL232523.2 |
Beschrijving
Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge
Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.
Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.
OVERVIEW
Work with Application Data Management, Reporting, Integrations, and Platform Optimization and Maintenance.
The System Administration Advanced course teaches about the robust controls in the base instance in modules and labs to reinforce daily tasks. Course labs are designed step-by-step to facilitate application of concepts.
This course explores the ServiceNow application and how it is defined. It continues by covering the components of an application, focusing on application scopes and the different types of application data. The course examines the importance of reporting. Debugging tools are introduced. Also, ServiceNow’s ability to integrate with many third-party applications an…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Ontdek de verschillende trainingsmogelijkheden bij Global Knowledge
Online of op locatie er is altijd een vorm die bij je past.
Kies op welke manier jij of je team graag een training wilt volgen. Global Knowledge bied je verschillende trainingsmogelijkheden. Je kunt kiezen uit o.a. klassikaal, Virtueel Klassikaal (online), e-Learning en maatwerk. Met onze Blended oplossing kun je de verschillende trainingsvormen combineren.
OVERVIEW
Work with Application Data Management, Reporting, Integrations, and Platform Optimization and Maintenance.
The System Administration Advanced course teaches about the robust controls in the base instance in modules and labs to reinforce daily tasks. Course labs are designed step-by-step to facilitate application of concepts.
This course explores the ServiceNow application and how it is defined. It continues by covering the components of an application, focusing on application scopes and the different types of application data. The course examines the importance of reporting. Debugging tools are introduced. Also, ServiceNow’s ability to integrate with many third-party applications and data sources is analyzed. The course reviews how ServiceNow reporting enables the user to create and distribute reports that show the current state of instance data, such as how many open incidents of each priority exist. Tools for data hygiene is reviewed. The course emphasizes the importance of maintaining the system to provide a better user experience.
Virtueel en Klassikaal™
Virtueel en Klassikaal™ is een eenvoudig leerconcept en biedt een flexibele oplossing voor het volgen van een klassikale training. Met Virtueel en Klassikaal™ kunt u zelf beslissen of u een klassikale training virtueel (vanuit huis of kantoor )of fysiek op locatie wilt volgen. De keuze is aan u! Cursisten die virtueel deelnemen aan de training ontvangen voor aanvang van de training alle benodigde informatie om de training te kunnen volgen.
OBJECTIVES
The System Administration Advanced course will prepare administrators through advanced concepts by:
- Identifying ServiceNow applications and application components
- Explaining the difference between application configurations and customizations
- Describing best practices for reporting efficiencies within the ServiceNow platform
- Introducing students to debugging tools
- Discussing integrations with the ServiceNow platform
- Identifying various factors affecting performance
AUDIENCE
This course is designed for ServiceNow administrators and consultants who maintain ServiceNow systems – in production for approximately six to 12 months – and who have successfully passed the System Administration certification.
CONTENT
Day 1
Module 1: Application Data Management
- Lab 1.1: Configuration and Update Sets
- Lab 1.2: Clone an Instance
- Lab 1.3: Create a Database Index
Module 2: Reporting
- Lab 2.1: Report Using a Database View
- Lab 2.2: Report with a Report Source
- Lab 2.3: Create a Dashboard
Module 3: Debugging
- Lab 3.1: Session Debug
- Lab 3.2: Scripts – Background and Fix Scripts
- Lab 3.3 Script Debugger
Day 2
Module 4: Integrations
- Lab 4.1: Web Services
- Lab 4.2: Flow Designer
- Lab 4.3: IntegrationHub
Module 5: Platform Optimization and Maintenance - Data
- Lab 5.1: Data Maintenance
Module 6: Platform Optimization and Maintenance - Instance
- Lab 6.1: Instance Maintenance
- Lab 6.2: Upgrades and Calculations
Optional Lab
- Cross Scope Application Security
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.