Cursus Google Ads
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeAntwerpen 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeArnhem 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeBreda 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeBrugge 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeBrussel 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeDen Haag 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeEindhoven 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeEmmen 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeEnschede 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeGenk 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeGent 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeGroningen 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeKortrijk 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeMaastricht 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeMicrosoft Teams 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeMiddelburg 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeRotterdam 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeSneek 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
placeUtrecht 3 mrt. 2025 tot 10 mrt. 2025check_circle Startgarantie |
Beschrijving
𝐖𝐚𝐚𝐫𝐨𝐦 𝐆𝐥𝐨𝐛𝐚𝐥 𝐓𝐫𝐚𝐢𝐧𝐢𝐧𝐠?
✅ Praktijkgerichte en kleine klassen
✅ Diepgaand kennismakingsgesprek met trainer voorafgaand opleidingstraject
✅ Bevlogen trainers uit de praktijk
✅ Werken aan persoonlijke businesscase (eigen casus vanuit het werk)
✅ Unieke nazorg
✅ Officieel Global Training certificaat
✅ 45 opleidingslocaties in NL en BE
Google Ads cursus: genereer meer bezoekers en behaal hogere conversies. Met extra leads en inschrijvingen realiseert u meer omzet en dus winst
Met miljarden zoekopdrachten per dag, miljoenen Nederlandse gebruikers en een marktaandeel van meer dan 90%, is Google veruit dé populairste zoekmachine in Nederland. Doordat Google in Nederland zó groot is, kunt u er zeker van zijn dat ook uw doelgroep zoekopdrachten in Google doorvoert. Daarom mag u als website ondernemer of online marketeer niet meer om Google heen en mag Google niet meer ontbreken aan uw marketing- en salesstrategie. Want, hoe zou u het bijvoorbeeld vinden om uw producten en diensten aan miljoenen Nederlandse en internationale co…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
𝐖𝐚𝐚𝐫𝐨𝐦 𝐆𝐥𝐨𝐛𝐚𝐥 𝐓𝐫𝐚𝐢𝐧𝐢𝐧𝐠?
✅ Praktijkgerichte en kleine klassen
✅ Diepgaand kennismakingsgesprek met trainer voorafgaand opleidingstraject
✅ Bevlogen trainers uit de praktijk
✅ Werken aan persoonlijke businesscase (eigen casus vanuit het werk)
✅ Unieke nazorg
✅ Officieel Global Training certificaat
✅ 45 opleidingslocaties in NL en BE
Google Ads cursus: genereer meer bezoekers en behaal hogere conversies. Met extra leads en inschrijvingen realiseert u meer omzet en dus winst
Met miljarden zoekopdrachten per dag, miljoenen Nederlandse gebruikers en een marktaandeel van meer dan 90%, is Google veruit dé populairste zoekmachine in Nederland. Doordat Google in Nederland zó groot is, kunt u er zeker van zijn dat ook uw doelgroep zoekopdrachten in Google doorvoert. Daarom mag u als website ondernemer of online marketeer niet meer om Google heen en mag Google niet meer ontbreken aan uw marketing- en salesstrategie. Want, hoe zou u het bijvoorbeeld vinden om uw producten en diensten aan miljoenen Nederlandse en internationale consumenten aan te bieden, precies op het moment dat zij via het internet op zoek gaan naar de producten en diensten die u aanbiedt?
Google Ads (voorheen: Google AdWords) is hét populaire advertentieprogramma van Google om reclame te maken voor uw producten en diensten. Voor een budget dat u zelf kiest kunt u advertenties bovenaan de zoekpagina plaatsen (displayadvertenties), hoger dan de organische zoekresultaten die een search opleveren. Betalen doet u pas op het moment wanneer iemand op uw advertentie klikt, waarbij de prijs-per-klik (CPC) door een veiling bepaald wordt. Doordat uw advertenties gekoppeld zijn aan een zoekwoord, krijgen alleen consumenten die uw zoekterm hebben ingevoerd, uw advertentie te zien. In ons blog Wat is Google AdWords ontdekt u meer over wat Google AdWords nu precies is en hoe u dit kunt inzetten.
Hiermee is Google Ads een uitstekend middel om:
- Meer bezoekers naar uw website of webwinkel te trekken.
- De huidige conversies van uw website of winkel te verhogen.
- Meer inschrijvingen en leads te realiseren.
- Meer omzet en winst te realiseren.
- De bekendheid en online zichtbaarheid van uw organisatie te vergroten.
Een ander groot voordeel van Google Ads is dat u gelijk kunt zien wat de ROI is. Via bepaalde Google tools is het namelijk mogelijk om inzicht te krijgen in hoeveel nieuwe klanten u per opgemaakte advertentie genereert, stelt u de herkomst van de klandizie vast en kunt u inzichtelijk krijgen welke advertenties wel of niet renderen. Hierdoor weet u gelijk aan welke touwtjes u kunt trekken om het maximale rendement uit uw advertenties te halen.
Er is echter wel een voorwaarde om het maximale rendement uit Google Ads te behalen: u dient uw Ads-campagnes zorgvuldig in te richten. Anders loopt u namelijk het risico veel geld te investeren, waar u weinig voor terugkrijgt. In de praktijk zien we namelijk maar al te vaak dat mensen zonder enige ervaring aan de slag gaan met Google Ads, en vervolgens aangeven dat het een enorme kostenpost is, zonder het gewenste resultaat. Dit komt doordat mensen zonder de specifieke knowhow, kennis en vaardigheden missen om Google Ads écht te laten renderen voor hun business. Hieronder een overzicht van vragen die het vaakst aan ons worden gesteld:
- Hoe werkt het advertentieplatform van Google?
- Hoe maak ik effectieve campagnes?
- Hoe bepaal ik de juiste zoekwoorden?
- Hoe boek ik maximaal resultaat met minder budget?
- Hoe meet ik resultaten en stuur ik aan op conversie?
- Hoe realiseer ik een succesvolle Google Ads-campagne?
- Hoe realiseer ik meer verkopen, aanvragen en omzet?
- Hoe maak ik efficiënter gebruik van het marketingbudget?
- Hoe laat ik mijn advertenties opvallen tussen alle advertenties?
Google Ads effectief en succesvol inzetten voor uw organisatie?
Tijdens deze cursus leert u alles over de wereld van Google Ads. Allereerst leert u stap voor stap hoe Google Ads werkt, genereert u met geavanceerde strategieën zoekwoorden die uw doelgroep gebruiken, leert u uw eigen account op de juiste wijze in te richten en leert u effectieve campagnes en advertenties op te zetten die tot een hoge conversie leiden. Daarnaast leert u in hoeverre Google Ads een bijdrage kan leveren aan de groei van uw organisatie, leert u meer over de laatste ontwikkelingen van Google Ads en hoe u dit allemaal integreert in de marketing- en salesstrategie van uw organisatie. Om de ROI per campagne vast te stellen, leert u voortijdig in te zien of uw Google Ads-campagnes tot het gewenste resultaat hebben geleid en leert u dit na deze training zonodig te verbeteren.
Onze praktijkgerichte cursussen zijn gemaakt vanuit de gedachte dat u er direct profijt van moet hebben. Hetgeen inhoudt dat u de theorie direct in de praktijk moet kunnen toepassen. Daarom besteden we verreweg de meeste tijd aan implementatie van Google Ads binnen uw organisatie. Verwacht van onze cursussen dan ook geen lange theoretisch verhalen, maar beknopte to-the-point teksten met praktijkvoorbeelden en tips die u direct in de praktijk kunt toepassen.
Aan het einde van onze cursus heeft u alle kennis en vaardigheden in huis om Google Ads ook voor uw organisatie te laten werken. Hetgeen inhoudt dat u Google Ads voortaan effectief en succesvol kunt inzetten. Hierdoor gaat u meer bezoekers trekken en zorgt u ervoor dat deze bezoekers beter gaan converteren. Met meer leads en inschrijvingen realiseert u meer omzet en dus winst. Ook ontdekt u handige tips en tricks om uw advertentiestrategie nog slimmer in te richten. Wacht dus niet langer en schrijf u voor de Google Ads cursus bij Global Training!
Doelgroep & voorkennis
Deze training is geschikt voor zowel beginners, als gevorderden die een verdiepingsslag willen maken in Google Ads. Hierbij is het de insteek dat u professionele, effectieve en succesvolle Google Ads campagnes wil gaan opstarten, analyseren en optimaliseren. De training is geschikt voor iedereen die zelf meer wil doen met Google Ads, of campagnes beheert voor klanten en meer uit deze samenwerking wil halen.
Deze cursus is geschikt voor de volgende doelgroepen:
- (Online) marketeers
- Communicatiemedewerkers
- Webdevelopers, webmasters en webdesigners
- Mediaprofessionals
- Ondernemers en zzp’ers
- Accountmanagers
- Iedereen die meer wil weten van Google Ads
Wilt u het Google Ads Fundamentals-examen of Search Advertising-examen behalen en uzelf Google Ads Certified Online Advertentie-professional noemen? Dan is deze training een goed begin van uw voorbereiding. Door deze cursus te volgen heeft u een uitstekende slagingskans.
Tijdens deze cursus gaat u direct aan de slag met uw eigen Ads-campagne. Zorg er daarom voor dat u over een praktijkcase beschikt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf over een Google Ads-account met beheerders toegang te beschikken. Beschikt u hier niet over? Neem dan contact op met onze opleidingsadviseurs. Zij helpen u graag verder.
Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.
Lesmaterialen, software en benodigdheden
Wij adviseren om een eigen laptop mee te nemen. Mocht u niet over een eigen laptop beschikken, geef dit dan door aan uw opleidingsadviseur. Uw opleidingsadviseur zal voor een passende oplossing zorgen. Dit kan inhouden dat er voor u een laptop wordt gehuurd.
Wat ga ik leren?
Tijdens de Google Ads cursus brengen we u actuele kennis, specifieke knowhow en vaardigheden bij om effectieve en winstgevende Google Ads campagnes op te zetten. Hierdoor vergroot u het rendement van uw campagnes en behaalt u het maximale resultaat. Na deze training gaat u meer bezoekers trekken en zorgt u ervoor dat deze bezoekers beter gaan converteren. Met meer leads en inschrijvingen realiseert u meer omzet en dus winst. Tijdens de Google Ads cursus doorloopt u het onderstaande:
- Kennismaken met Google Ads.
- Stap voor stap ontdekken hoe Google Ads werkt.
- Opzetten/inrichten Google Ads account en juiste configuratie van instellingen.
- Uitvoeren van een (online) concurrentieanalyse en targetten van eigen doelgroep.
- Juiste en relevante zoekwoorden voor uw producten en diensten vaststellen.
- Ontdekken wat biedopties zijn en maximale klikprijs bepalen (CPC) om zo voor minder geld meer te kunnen bereiken. Budget zo effectief mogelijk inzetten.
- Meer webbezoekers genereren en locatietargeting.
- Wervende advertentieteksten schrijven.
- Effectieve Ads-campagnes en advertentiegroepen opzetten, analyseren, optimaliseren, monitoren en meten.
- Mogelijkheden van het Google Display Netwerk (focus op verkoop).
- Inzicht in de prestaties van uw advertenties en controle over uw advertentiebudget.
- Dashboards en automatische rapportages aanmaken.
- Behandelen diverse handige tools.
Lesprogramma
Tijdens de Google Ads cursus worden de volgende modules behandeld:
Basisprincipes Google Ads
- Inleiding online advertising en Google Ads
- Voordelen Google Ads (verschillen SEA en SEO)
- Strategie en SMART doelstellingen
- De belangrijkste Google Ads functionaliteiten
- Opzetten en structureren van uw Google Ads account
- Accountinstellingen
Inventariseren relevante zoekwoorden en schrijven wervende advertentieteksten
- Doelgroep vaststellen en koppelen aan campagnes
- Welke zoekwoorden gebruikt uw doelgroep
- De verschillende zoektypes
- Commercieel interessante clicks genereren
- Uitsluitingswoorden en inspiratie opdoen
- Selecteren van de juiste zoekwoorden
- Geavanceerde strategieën voor genereren van zoekwoorden
- Effectieve en wervende advertentieteksten schrijven
Effectief en succesvol opzetten Google Ads campagnes en advertentiegroepen
- Effectieve en logische campagnes en advertentiegroepen opzetten en structureren
- Hoe doelgroep bereiken
- Budgetbepaling
- Biedstrategieën en Cost Per Click (CPC).
- Tips om kosten besparen
- Juiste inrichting targetting:
- Locatietargetting
- Taalkeuze
- Netwerken
- Apparaten
- Segmenten
- Dimensies
- Google mobile campagnes
- Budgetbewaking
Optimalisatie, conversie, dashboards, rapporteren en testen
- Koppeling Google Analytics
- Opzetten landingspagina’s
- Content experimenten
- Hoe scoren mijn campagnes, advertenties en zoekwoorden?
- Welke campagnes elimineren?
- Optimalisatie van:
- Kwaliteitsscores
- Account
- Zoekwoorden
- Advertenties
- Campagnes
- Budget- en gedragsanalyse
- Verbeteren ROI en herverdelen budget
- Webpagina’s laten aansluiten op Ads campagnes
- Meer resultaten door shopping
- Rapporteren en dashboards opstellen
- Vergelijk en testen:
- Zoekwoorden
- Campagnes
- Advertenties
- Landingspagina’s
Tips en trucs
- Gebruik van de Google Ads Editor
- Gebruik van Google Ads geautomatiseerde regels (effectiever in minder tijd)
- Hulpprogramma’s en diverse handige tools voor zoekwoorden
- Trends en mogelijkheden
- Opzetten effectieve remarketingstrategie
- Google Display Netwerk en Google Shopping
- Remarketing en sitelinks
- Ads-scripts toepassen (JavaScript code toevoegen)
- Voorbeelden uit uw eigen praktijksituatie
Resultaten
Na afloop van deze praktijkgerichte Google Ads cursus heeft u alle kennis en vaardigheden in huis om Google Ads ook voor uw organisatie te laten werken. Hetgeen inhoudt dat u Google Ads voortaan effectief en winstgevend kunt inzetten. Hierdoor gaat u meer bezoekers trekken en zorgt u ervoor dat deze bezoekers beter gaan converteren. Met meer leads en inschrijvingen realiseert u meer omzet en dus winst. Na deze cursus kent Google voor jou geen geheimen meer en mag u uzelf een Google Ads-specialist noemen. Ook bent u uitstekend voorbereidt op het officiële Google Certified Ads Specialist-examen.
Wat kunt u na deze training:
- U kunt een logische en gestructureerde Google Ads account opzetten.
- U kunt winstgevende en effectieve Ads campagnes opzetten, managen en optimaliseren aan de hand van verschillende analyses.
- U leert de juiste zoekwoorden te selecteren en koppelt deze aan advertenties die daadwerkelijk zorgen voor meer conversie en omzet.
- U kent diverse meettools om meer inzicht te krijgen in uw doelgroep en hoe zij zich gedragen op het internet. U weet welke zoekwoorden ze gebruiken en speelt hierop in bij het bepalen van relevante zoekwoorden.
- U weet hoe de veiling en het biedsysteem van Google Ads werken en kunt budgetten bepalen en bewaken.
- U kunt betere biedopties kiezen en daarmee voor minder geld betere resultaten behalen.
- U bent in staat om uw advertentiebudget optimaal te benutten en uw biedstrategie te optimaliseren.
- U weet hoe u kwalitatief verkeer naar u website kunt leiden.
- U leert knelpunten te identificeren en op te lossen.
- U leert de ROI van Ads campagnes doorlopend te optimaliseren.
- U kunt effectieve en wervende advertentieteksten schrijven.
- U kunt acties automatiseren om tijd te besparen.
- U weet wat de belangrijkste valkuilen zijn bij het inzetten van Google Ads.
Arbeidsperspectieven
Momenteel is er veel vraag naar Google Ads-professionals. Na het volgen van deze cursus bent u hierin gespecialiseerd en kunt u direct aan de slag voor veel werkgevers op de online marketingafdeling. De verwachting is dat de vraag naar Google Ads-specialisten vanuit de arbeidsmarkt de komende jaren gaat toenemen. Doordat er veel vraag is naar Google Ads-professionals, hebben deze professionals een sterke uitgangspositie aan de onderhandelingstafel. Hierdoor zijn zij in staat om betere arbeidsvoorwaarden te eisen. Ook kunt u er als Google Ads-specialist voor kiezen om carrière te maken als freelancer.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.