MHBO Leergang Servicedesk medewerker

Tijdsduur
Logo van Go2Study

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Go2Study biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Alkmaar, Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Rotterdam, Utrecht, Venlo, Zwolle

Beschrijving

NU leren op afstand!

Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving. Als opleidingsinstituut nemen ook wij onze verantwoordelijkheid en zullen in ieder geval voorlopig geen klassikale lessen meer aanbieden. Hierin volgen wij het advies van de overheid.

Om je toch verder te kunnen ontwikkelen, bieden wij onze opleidingen nu ook in andere lesvormen aan, te weten:

  • op afstand,
  • via Skype, Facetime etc met een docent (eventueel privé-les). Door individueel te leren behandel je de lesstof sneller en zal de klassikale lesduur gehalveerd worden.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en zullen bijschakelen indien nodig.

De 8 zekerheden van Go2Study:

  1. 100% startgarantie;
  2. Direct starten;
  3. Persoonlijke begeleiding;
  4. Geen inschrijfgeld;
  5. Blended Learning (klassikaal en e-learning);
  6. Praktijkgericht;
  7. Cursist staat centraal;
  8. Hoog slagingspercentage.

Resultaat

Na deze MHBO Leergang Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en weet hoe u informatietechnologie kunt toepassen. U bent in staat om een servicedesk op te zetten, heeft inzicht in informatietechnologie en kunt prestaties meten. U weet hoe u stuurt op kwaliteit, bent in staat om informatieaanvragen af te handelen en heeft inzicht in gesprekstechnieken. U kunt SMART-doelen formuleren, kunt goed luisteren, samenvatten en doorvragen en u bent in staat om effectief in projecten te werken. Een brede maar vooral oo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

NU leren op afstand!

Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving. Als opleidingsinstituut nemen ook wij onze verantwoordelijkheid en zullen in ieder geval voorlopig geen klassikale lessen meer aanbieden. Hierin volgen wij het advies van de overheid.

Om je toch verder te kunnen ontwikkelen, bieden wij onze opleidingen nu ook in andere lesvormen aan, te weten:

  • op afstand,
  • via Skype, Facetime etc met een docent (eventueel privé-les). Door individueel te leren behandel je de lesstof sneller en zal de klassikale lesduur gehalveerd worden.

Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en zullen bijschakelen indien nodig.

De 8 zekerheden van Go2Study:

  1. 100% startgarantie;
  2. Direct starten;
  3. Persoonlijke begeleiding;
  4. Geen inschrijfgeld;
  5. Blended Learning (klassikaal en e-learning);
  6. Praktijkgericht;
  7. Cursist staat centraal;
  8. Hoog slagingspercentage.

Resultaat

Na deze MHBO Leergang Servicedeskmedewerker bent u in staat op een praktische manier invulling te geven aan servicedesk-activiteiten binnen een organisatie. U heeft inzicht in servicedeskmanagement, bent in staat om klantgericht te werken en weet hoe u informatietechnologie kunt toepassen. U bent in staat om een servicedesk op te zetten, heeft inzicht in informatietechnologie en kunt prestaties meten. U weet hoe u stuurt op kwaliteit, bent in staat om informatieaanvragen af te handelen en heeft inzicht in gesprekstechnieken. U kunt SMART-doelen formuleren, kunt goed luisteren, samenvatten en doorvragen en u bent in staat om effectief in projecten te werken. Een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding op basis van action based learning, door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk.

 

Beschrijving


De Servicedeskmedewerker vormt een belangrijke schakel tussen de interne klant en de afdeling ICT. Er dient klantgericht gewerkt te worden en een juiste vertaalslag gemaakt worden van klantvraag naar ICT toe. Een MHBO opleiding is een prima basis en vormt een optimale brug van MBO naar HBO. Deze MHBO Leergang Servicedeskmedewerker is speciaal ontwikkeld voor servicedeskmedewerker die meer willen leren van het vakgebied servicedeskmanagement. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel servicedeskmedewerkers hebben deze MHBO Leergang Servicedeskmedewerker  inmiddels gevolgd.

Door het volgen van deze leergang krijgt u een volledig inzicht in alle basisaspecten rond dit vakgebied. Tijdens de leergang komen ook onderwerpen aan de orde die een goede toegevoegde waarde opleveren voor het uitvoeren van de functie binnen het vakgebied servicedeskmanagement.

Doelgroep MHBO Leergang Servicedeskmedewerker

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere servicedeskmedewerker of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in servicedesk-activiteiten binnen zowel profit als non-profit organisaties.

Blended Learning

Go2Study biedt haar deelnemers optimale studiebegeleiding in de vorm van Blended Learning. Blended Learning is het goede van twee werelden, klassikaal leren en E-learning. Dit betekent dat iedere cursist, naast de klassikale lessen, een persoonlijke StudieCoach toegewezen krijgt. U kunt gedurende uw studie alle vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. De StudieCoach beoordeelt tevens al uw praktijkopdrachten per studieles en geeft u daarop een heldere feedback. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.

Vooropleiding

Wij stellen geen eisen aan uw vooropleiding. Enige werkervaring is een pré. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met ons team van Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal, action based learning. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de taken van een Servicedeskmedewerker. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie. Een module bestaat uit 8 lessen. Per les werkt u diverse praktijkopdrachten uit tot een compleet opdrachtenportfolio. Deze praktijkopdrachten worden beoordeeld door de StudieCoach. De opleiding wordt afgesloten met een Verbeterplan Praktijk-Case©.

Studietijd

U studeert in uw eigen tempo en op de momenten die u zelf kunt bepalen. De StudieCoach begeleidt u bij de gehele studie. De opleiding dient wel binnen 1 jaar volledig afgerond te zijn, zodat u de verbanden tussen de verschillende onderwerpen blijft zien.

Studievoorbereiding

Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.

 

Klik hier voor informatie over de arrangementkosten.

Duur en locaties

Wij verzorgen deze opleiding in zowel dag- als in avondopleiding op 12 locaties in Nederland. De dag- en weekend opleiding is van 10.00 tot 16.00 uur. De avondopleiding is van 19.00 tot 22.00 uur. Al onze opleidingen hebben een 100% startgarantie op de aangegeven locatie, dag, tijdstip en startdatum.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in servicedeskmanagement
  • U bent in staat om klantgericht te werken
  • U leert hoe u informatietechnologie kunt toepassen
  • U bent in staat om een servicedesk op te zetten
  • U heeft inzicht in informatietechnologie
  • U kunt prestaties meten
  • U leert hoe u stuurt op kwaliteit
  • U bent in staat om informatieaanvragen af te handelen
  • U heeft inzicht in gesprekstechnieken
  • U kunt SMART-doelen formuleren
  • U leert hoe u goed kunt luisteren, samenvatten en doorvragen
  • U bent in staat om effectief in projecten te werken

Programma

Module 1    MHBO Werken met informatiemanagement
  • De basis van informatiemanagement
  • Functionele systemen
  • Informatietechnologie
  • Beheren van informatiesystemen
  • Intranet en internet
  • Ontwikkelen van een bedrijfssysteem
  • Veiligheidsaspecten
  • Sturen op Service Level
Module 2    MHBO Servicedeskmanagement
  • De basis van servicedeskmanagement
  • Workshop: opzetten van een servicedesk
  • Leidinggeven binnen een servicedesk
  • Informatieaanvragen afhandelen
  • Meten van prestaties
  • Communicatie
  • Klantgericht werken
  • Gesprekstechnieken
Module 3    MHBO Communicatieve vaardigheden
  • De basis van communicatieve vaardigheden
  • De valkuilen bij communicatie
  • Vergadertechnieken en overleg
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Communicatieboodschap
  • Effectief telefoneren en e-mailen
Module 4    MHBO Werken in projecten
  • De basis van projecten
  • SMART doelen formuleren
  • Projectplan opstellen
  • Projectorganisatie
  • Projectplanning
  • Kosten en baten
  • Beheer aspecten van projecten
  • Afronding van projecten

Diploma

De opleiding MHBO Leergang Servicedeskmedewerker biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
  • MHBO Leergang Servicedeskmedewerker
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële MHBO Leergang Servicedeskmedewerker - diploma.  

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)